Toon posts:

problemen met installatie windows

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb problemen met mijn windows XP home edition SP2, ik zo hem willen formateren. Ik steek de cd voor het opstarten erin, maar hij wil de cd niet laden, dat doet hij pas na de bootscreen wanneer het windows-logo al verschijnt. Ik heb ook al bij de bios gekeken, maar zie niets die fout is: 1. cd-rom
2.floppy 3.hard disk. Kan er mij hier iemand mee helpen ?

Beste dank bij voorbaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-10 01:05
XP SP2.... zelf erin geslistreamed? Is de cd dan wel goed, doelend op booten? Oftewel is hij bij jouw nog wel bootable?

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is de cd die bij de computer zat toen ik hem kocht, hij is zeker bootable (weet ik van vroeger). Op die cd staat dus Windows xp home edition Service Pack 2. (sorry, maar ik begrijp niet wat je met "zelf erin geslistreamed" bedoeld.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2005 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zal er toch iets met de cd niet goed zijn. anders f10 of zo als het bord dat heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wijbro
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-09 15:30
Je kunt (meestal) ook gedurende het opstarten met de F1 of F2 of F11 toets
kiezen voor een "bootmenu"; wordt kort na het opstarten aangegeven.
Pak anders even je moederbord boekje erbij om te kijken met welke toets precies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De cd is volgens mij wel goed. Ik zal F10 eens proberen, wat moet ik dan doen bij F10?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
wijbro schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 16:56:
Je kunt (meestal) ook gedurende het opstarten met de F1 of F2 of F11 toets
kiezen voor een "bootmenu"; wordt kort na het opstarten aangegeven.
Pak anders even je moederbord boekje erbij om te kijken met welke toets precies.
ok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-10 01:05
Verwijderd schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 16:49:
Het is de cd die bij de computer zat toen ik hem kocht, hij is zeker bootable (weet ik van vroeger). Op die cd staat dus Windows xp home edition Service Pack 2. (sorry, maar ik begrijp niet wat je met "zelf erin geslistreamed" bedoeld.
Ok, officiele cd-rom. Ik bedoelde of je zelf SP2 op een XP SP1 cd-rom had gezet, maar dat komt dus niet ter sprake. (je kan namelijk SP2 op een SP1 cd sliPsteamen, sorry) Zou dan toch aan het moederbord moeten liggen. Welk moederbord is het? Je zou volgens mij ook een bootable diskette kunnen maken en dan setup van de cd-rom draaien.

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Er zit geen diskettestation in de computer ! Ik heb dus bij F1 gekeken en alles staat zoals ik bij mijn eerste bericht vermeld had. Ik heb een Intel moederbord.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2005 17:12 ]

Pagina: 1