TIjdens installatie van fc4 krijg ik een melding abornmal termination (in txt, x is dan al afgesloten) en sluit alles af met de melding system in ready for reboot..
2x geprobeert, 2x zelfde prob
Kast open gehad, koeler goed vastgezet, en nu werkt ie wel, tot dusver (kast is wel open)
Het vreemde is dat windows met dezelfde hardware (draait op andere hd) wel werkt, hd (waarop geinstalleert wordt) is bad sector vrij; net gescant.
Nu had ik met deze pc ook het probleem dat ie niet doorstartte: pwr knop indrukken, pc start en klapt na 2-20sec weer uit. Heb toen mijn psu vervangen voor een noname 300wat (zat qtec bigfan 400 in) en toen deed ie het wel. Nu bedenk ik me dat toen hij deze symtonen gaf ik de de kap er net weer opgezet had, oftewal het weer wat warmer was..
Wat ik me nu afvraag:
- is dit een temperatuursprob? Zo ja waarom heeft windows hier geen last van?
- foutje van linux?
- of een brakke psu?
syst specs:
asrock sis moederbord met athlon 1800+
256mb ddr
geforce mx400 64mb passief gekoeld (nu actief omdat ie te warm (60 graden) werd)
sb live!
3x20gb hd (1x win xp, 1x mp3's (fat32), 1x linux)
cdrom
300watt noname psu
2x geprobeert, 2x zelfde prob
Kast open gehad, koeler goed vastgezet, en nu werkt ie wel, tot dusver (kast is wel open)
Het vreemde is dat windows met dezelfde hardware (draait op andere hd) wel werkt, hd (waarop geinstalleert wordt) is bad sector vrij; net gescant.
Nu had ik met deze pc ook het probleem dat ie niet doorstartte: pwr knop indrukken, pc start en klapt na 2-20sec weer uit. Heb toen mijn psu vervangen voor een noname 300wat (zat qtec bigfan 400 in) en toen deed ie het wel. Nu bedenk ik me dat toen hij deze symtonen gaf ik de de kap er net weer opgezet had, oftewal het weer wat warmer was..
Wat ik me nu afvraag:
- is dit een temperatuursprob? Zo ja waarom heeft windows hier geen last van?
- foutje van linux?
- of een brakke psu?
syst specs:
asrock sis moederbord met athlon 1800+
256mb ddr
geforce mx400 64mb passief gekoeld (nu actief omdat ie te warm (60 graden) werd)
sb live!
3x20gb hd (1x win xp, 1x mp3's (fat32), 1x linux)
cdrom
300watt noname psu
if broken it is, fix it you should