Toon posts:

[XP] Windows wil niet installeren

Pagina: 1
Acties:
  • 257 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus voor 80e keer weer hetzelfde probleem. Het verrotte probleem dat windows niet wil installeren. Nadat windows tijdens te installatie voor de eerste keer gaat rebooten dan begint alles gewoon weer opnieuw. Ik heb dit probleem al eerder gehad en toen kon ik het oplossen door de hdd in een andere pc te formatteren en toen wou windows wel installeren maar dat werkt nu ook weer niet.

Ik heb de hdd al geformatteerd (met windows install, vanaf een andere pc, met een bootflop en fdisk)

Alle hardware/software werkt wel! windows xp heeft ook al eerder gedraait op de pc (met dezelfde hardware).

Heeft iemand een oplossing?

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Begint de installatie weer helemaal opnieuw na de restart?
Probeer anders om de cd eruit te halen of de bootvolgorde aan te houden.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:38

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Inderdaad, check je bootvolgorde in het BIOS. Zitten er meerdere schijven in het systeem?

Verwijderd

Topicstarter
fsfikke schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 15:40:
Begint de installatie weer helemaal opnieuw na de restart?
Probeer anders om de cd eruit te halen of de bootvolgorde aan te houden.
Ja begint weer helemaal bij: controleert hardware blablabla

Bootvolgorde staat op floppy, hdd, cdrom dus hij zou gewoon naar de hdd moeten kijken. Alleen het lijkt erop dat op een of andere reden er geen bootrecord op de hdd word gezet omdat er iedere keer komt te staan searching voor bootrecord: floppy, not found, ide -0, not found en dan gaat ie naar de cdrom toe. Terwijl ide-0 wel de goede zou moeten zijn (prim master).

Er zit maar 1 hdd in de pc, een 160gb maxtor.

Verwijderd

Topicstarter
Iemand?

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

offtopic:
Graag niet kicken binnen 24 uur ;)

Wat gebeurd er nadat de setup alle bestanden gekopiëerd heeft en opnieuw opstart als je de CD er uit haalt? Kan je het misschien met een andere HD proberen?

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Verwijderd

Ja is het een SATA schijf, ATA schijf, overige hardware etc.... etc.... Trouwens de juiste boot volgorde is volgens mij: floppy, hdd-0, cdrom.

Verwijderd

Topicstarter
fsfikke schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 21:52:
[...]

offtopic:
Graag niet kicken binnen 24 uur ;)

Wat gebeurd er nadat de setup alle bestanden gekopiëerd heeft en opnieuw opstart als je de CD er uit haalt? Kan je het misschien met een andere HD proberen?
Dan gaat ie nog niet veder want er komt geen boot record op de hdd te staan. Het is trouwens een ide schijf. Een andere hdd proberen heeft geen nut want ik wil juist xp draaien met deze pc.

Overige specs (niet dat het uitmaakt want het heeft al eerder gewerkt)

1ghz thunderbird
mobo met sis chip
160gb ide schijf van maxtor
radeon 7000

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Welke versie van Windows XP waarvan je installeert. Windows XP zonder SP1 of 2 heeft wat problemen met schijven groter dan (meen) 127GB.

Die CD slipstreamen naar SP2 (zie hoe in dit topic [rml][ HOWTO] Windows XP Service Pack 2 slipstreamen[/rml]) en eventueel een ander merk CDR uitproberen, andere cd/dvd speler al gebruikt tijdens installatie :?

[ Voor 4% gewijzigd door aReaRe op 24-10-2005 09:56 ]

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Verwijderd

Topicstarter
Alle cd's die ik gebruikt heb hebben sp1. Maar het ligt niet aan de cd. Op een of andere manier lijkt het alsof de installatie gewoon geen bootrecord op de hdd wil zetten en dat de installatie daardoor steeds opnieuw begint.

• tiepeks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-01 12:06
Kan je niet in dos (met win98 bootdiskette) de map i389 naar je (geformatteerde) schijf kopieren?
Van daaruit de install beginnen, dan heb je cdrom niet meer nodig.

specs

• tiepeks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-01 12:06
lette niet op

[ Voor 87% gewijzigd door tiepeks op 24-10-2005 11:02 ]

specs

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:13

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Als je met fdisk formateerd, dan krijg je toch problemen met je (rond de) 128GB max size? Ik kreeg mijn 140GB ook niet 100% aan de praat, pas na een slipstreamed SP2 (en handmatige driver install binnen windows setup voor de sata/scsi controller) kreeg ik het geheel pas werkend.

Geeft windows setup wel de juiste grote van de schijf weer? Of binnen setup een volledige format laten doen ipv een quick format (snel formateren).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:38

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Mag de schijf helemaal leeg? Probeer dan eens een low-level format d.m.v. het tooltje van de fabrikant.

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Verwijderd schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 10:54:
Alle cd's die ik gebruikt heb hebben sp1. Maar het ligt niet aan de cd. Op een of andere manier lijkt het alsof de installatie gewoon geen bootrecord op de hdd wil zetten en dat de installatie daardoor steeds opnieuw begint.
Als je nu eens een partitie aanmaakt die kleiner is dan 160Gb, iets van 20GB enzo?

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• weeraanmelden
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-03 15:19

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

Ik heb dus voor 80e keer weer hetzelfde probleem En niet geleerd van keer 79 ? :P
simpele dingetjes:
Slave HDD?
Partitie aangemaakt?
Reboot bij kopieren bestanden?
Virusscanner aan in Bios?

Oudere Windows geprobeerd ?

Maak even een fat 32 partitie aan.
(Bootdisk's zijn via Got te krijgen, is een stickie)
En google even op Format.com.

Installeer Windows XP eerst op deze FAT32 partitie.
werkt dit niet, leen van van iemand een andere CD.
(disclaimer, licentie zit toch op je kast, de installatie bron maakt niet uit)

[ Voor 40% gewijzigd door weeraanmelden op 24-10-2005 11:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb ik allemaal al geprobeert. Fat32 partitie en bv een 5gb partitie maakt niks uit. Om een of andere reden lijkt het gewoon of er geen bootrecord word gemaakt ofzo.

Andere cd werkt ook niet.

Ik ga vanmiddag nog wel een low level format proberen. Dat is het enige wat ik nog niet heb gedaan.

Als het dan nog niet werkt probeer ik wel een image te maken op mijn andere pc en die te gebruiken. Nou zit daar wel een ander mobo in maargoed dat moet dan maar.

Verwijderd

Topicstarter
Low level format gedaan, disk gechecked met powermax en alles is oke volgens dat progje maar toch werkt het nogsteeds niet :( heb weer een andere xp disk geprobeert maar ook die reboot gewoon weer.

Dat windows recovery is trouwens ook een grote grafzooi. fixmbr doet niks, fixboot vraagt of ik een nieuw opstartsector wil schrijven op C maar werkt niet als ik Y doe. Alleen N werkt maar dan gebeurt er uiteraard niks.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2005 21:16 ]

• beascob
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:41
bios op default gezet?
zo kaal mogelijk beginnen?

met partitionmagic of zoiets als BartPE beginnen?

[ Voor 36% gewijzigd door beascob op 24-10-2005 21:23 ]

gewaarwordingshorizon

Verwijderd

Topicstarter
beascob schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 21:21:
bios op default gezet?
zo kaal mogelijk beginnen?

met partitionmagic of zoiets als BartPE beginnen?
Yep bios naar default gezet. Het vreemde is alleen, dat ik me hdd net aan een andere pc heb gehangen en windows nu dus wel gewoon aan het installeren is (xp3200+ met een abit nf7-s). Voor zover mogelijk staan alle bios settings ook hetzelfde als op mijn andere pc waar het niet wil lukken.

Nou begin ik mij dus heel erg af te vragen waar het probleem zit aangezien het wel allemaal gewerkt heeft en zoals nu blijkt de hardware ook gewoon goed is.

Verwijderd

Topicstarter
Heb nu windows geinstalleer dop die hdd alleen dan op een andere pc. Alles werkt natuurlijk perfect. Alleen als ik die hdd nu in mijn andere pc stop krijg ik nogsteeds die no boot record found error!

Ik begin toch heel erg het idee te krijgen dat er iets fout zit in mijn mobo. Maar ik zou niet weten wat want alles heeft al een keer gewerkt met dezelfde hardware.

Verwijderd

wat maybe kan (weet niet of je dat al geprobeerd hebt) is hdd erin - opstarten met win98 floppy, dan bij cmd de opdracht geven: fdisk /mbr. Zo schrijft hij een nieuwe MBR (master boot record) naar de harddrive.

• Rayzilt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-03 23:19
Ik denk dat je een nieuwe bios update nodig hebt.

Of je harde schijf staat op slave.

• agent327
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10-2022

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Harley538 schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 10:22:
Ik denk dat je een nieuwe bios update nodig hebt.

Een SATA schijf heeft gen master of slave. ;)

Sluit eens alleen je SATA-schijf en je optical aan en probeer dan eens te installeren. Doe een verse installatie, met nieuwe partities aanmaken in plaats van vooraf aangemaakte partities te gebruiken. Zet wel eerst even je bootvolgorrde dan op cd-rom, hdd, floppy.

[ Voor 7% gewijzigd door agent327 op 25-10-2005 10:29 ]

Wanbeleid is ook beleid.

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:02

Arjan A

Cenosillicafoob

Harley538 schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 10:22:
Master/slave configuratie is wat het eerste in me opkwam bij het lezen van dit topic. Vooral omdat het al eens eerder gewerkt heeft, lijkt me een bios update niet de (voornaamste) reden.
PS: Check master/slave zowel op de HD (jumpers) als in het BIOS.

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:02

Arjan A

Cenosillicafoob

agent327 schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 10:28:
[...]

[..]
Verwijderd schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 09:31:
[...]

[..]
;)

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

• agent327

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Hmm, hoe kom ik nou bij SATA dan? :( 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door agent327 op 25-10-2005 10:38 ]

Wanbeleid is ook beleid.

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

agent327 schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 10:28:
[...]

Sluit eens alleen je SATA-schijf en je optical aan en probeer dan eens te installeren. Doe een verse installatie, met nieuwe partities aanmaken in plaats van vooraf aangemaakte partities te gebruiken. Zet wel eerst even je bootvolgorrde dan op cd-rom, hdd, floppy.
Verwijderd schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 09:31:
[...]

-knip-

1ghz thunderbird
mobo met sis chip
radeon 7000

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• agent327

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Dat merkte Arjan A drie kwartier geleden ook al op. :P

Wanbeleid is ook beleid.

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

agent327 schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 11:34:
[...]

Dat merkte Arjan A drie kwartier geleden ook al op. :P
Krijg je als je niet in de gaten hebt dat er nog een pagina achteraan komt. :Y)

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-03 15:49

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Master/slave is idd geen gek idee nee.

Probeer het ook eens als dat mogelijk is met een ander bankje geheugen.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Verwijderd

heb hetzelfde probleem, nog niet kunnen oplossen

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 18:03:
heb hetzelfde probleem, nog niet kunnen oplossen
Bios updaten. Komt waarschijnlijk omdat je bios je schijf niet goed herkent (ookal zegt ie van wel) omdat ie te groot is. Dat was het probleem bij mij. De reden dat het eerst wel werkte is omdat er nog een 4gb schijf als master in hing en daar het bootrecord opstond die daarna weer van de andere hdd ging booten.

Verwijderd

heb andere harde schijf erin gezet, alle partities weggehaald en toen geformateerd + windows geinstalleerd. Nu doet alles het gewoon :)
Pagina: 1