Toon posts:

Benodigdheden voor WK met 8 lcd/plasma dreambox+ schotel+pc

Pagina: 1
Acties:
  • 211 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Nou omdat het voor mij allemaal nieuw is wil ik graag wat informatie inwinnen voor een project wat ik ga doen.

Ik wil in een bedrijf ongeveer 8 plasma/lcd's gaan ophangen voor het komende wk voetbal.
omdat je dan natuurlijk de optimale beeldkwalitijd wilt hebben dacht ik meteen: de kabel eruit en een schotel op het dak. En omdat je natuurlijk alle kanalen wilt kunnen zien een dreambox erbij, want naar mijn informatie kun je met een dreambox alle kanalen zien ook met een encryptie?
Maar als het wk af is dan willen we buiten eventuele sport uitzendingen ook meerdere kanalen tegelijk op verschillende tv's kijken, dvd's en een soort van kabelkrant systeem en of special effects via de pc. (bijv een visje die de zaak rondzwemt)
Maar ik heb er echt nog geen kaas van gegeten, daarom dus ook mijn hulpvraag hier... money is niet echt een grote isue en ik neem aan dat de keuze voor welk scherm je moet nemen ook niet lastig is.
het gaat me meer om wat voor pc met wat voor software en insteekkaarten , waat voor schotel , wat voor
dreambox of iets in die trant..... wat voor kastjes en draden... ik heb namelijk tot nu toe nog geen flauw benul. Ik hoop dat er mensen zijn die een soortgelijk project kennen of hebben opgezet.

Greetz.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2005 15:21 ]

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-02 12:29
Verwijderd schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 15:19:
En omdat je natuurlijk alle kanalen wilt kunnen zien een dreambox erbij, want naar mijn informatie kun je met een dreambox alle kanalen zien ook met een encryptie?
Ook de Dreambox heeft een smartcard nodig voor kanalen die gecodeerd zijn. Het handige is wel dat die smartcard niet perse in elke dreambox hoeft te zitten, als ze maar via het netwerk bereikbaar zijn.... Dus 1 smartcard volstaat voor je 8 boxen als je ze aansluit op een LAN en de juiste software gebruikt.

Verwijderd

Nou omdat het voor mij allemaal nieuw is wil ik graag wat informatie inwinnen voor een project wat ik ga doen.

Ik wil in een bedrijf ongeveer 8 plasma/lcd's gaan ophangen voor het komende wk voetbal.
omdat je dan natuurlijk de optimale beeldkwalitijd wilt hebben dacht ik meteen: de kabel eruit en een schotel op het dak. En omdat je natuurlijk alle kanalen wilt kunnen zien een dreambox erbij, want naar mijn informatie kun je met een dreambox alle kanalen zien ook met een encryptie?
Maar als het wk af is dan willen we buiten eventuele sport uitzendingen ook meerdere kanalen tegelijk op verschillende tv's kijken, dvd's en een soort van kabelkrant systeem en of special effects via de pc. (bijv een visje die de zaak rondzwemt)
Maar ik heb er echt nog geen kaas van gegeten, daarom dus ook mijn hulpvraag hier... money is niet echt een grote isue en ik neem aan dat de keuze voor welk scherm je moet nemen ook niet lastig is.
het gaat me meer om wat voor pc met wat voor software en insteekkaarten , waat voor schotel , wat voor
dreambox of iets in die trant..... wat voor kastjes en draden... ik heb namelijk tot nu toe nog geen flauw benul. Ik hoop dat er mensen zijn die een soortgelijk project kennen of hebben opgezet.

Greetz.
http://www.sat4all.com of http://dreambox.sjerom.com/

Ik denk dat je het beste een "Spaun GSO met geintegreerde voeding 1 satelliet op 8 gebruikers" kunt gebruiken.

1 satelliet via optionele QUATRO LNB doorvoeren naar 8 satellietontvangers. Elke ontvanger kan onafhankelijk van de andere gebruikers gebruik maken van de beschikbare kanalen.

Afbeeldingslocatie: http://www.ziezotec.com/images/SPAUN_sms5609nf.jpg

Vervolgens heb je dus acht dreamboxen nodig en één canalplus abonnement met smartcard.

(tenzij je op alle flat screens dezelfde zender hebt)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2005 09:49 ]

• LyxKyo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09-02 17:27

LyxKyo

Dreambox was fun!

Verwijderd schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 08:50:
[...]

http://www.sat4all.com of http://dreambox.sjerom.com/

Ik denk dat je het beste een "Spaun GSO met geintegreerde voeding 1 satelliet op 8 gebruikers" kunt gebruiken.

1 satelliet via optionele QUATRO LNB doorvoeren naar 8 satellietontvangers. Elke ontvanger kan onafhankelijk van de andere gebruikers gebruik maken van de beschikbare kanalen.

[afbeelding]

Vervolgens heb je dus acht dreamboxen nodig en één canalplus abonnement met smartcard.

(tenzij je op alle flat screens dezelfde zender hebt)
dan kan het nog, doe je gewoon aan cardsharing binnen je netwerk. let op: geen WAN >:)

cheers!

• Bigfoot
nicknec, wat bedoelt wordt is dat je maar 1 dreambox nodig hebt als je op alle TV's hetzelfde kanaal wilt, dan lus je de video ouptut gewoon door.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-02 23:14

job

En omdat je natuurlijk alle kanalen wilt kunnen zien een dreambox erbij, want naar mijn informatie kun je met een dreambox alle kanalen zien ook met een encryptie?
Hoe kom je hier bij?
Dit is namelijk geheel afhankelijk van de soort codering.

• Bigfoot
in principe kan de dreambox zo'n beetje alle gangbare encrypties aan

alleen gaat niet zonder meer alles open

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-02 23:14

job

Uiteraard. Dat betwist ik niet.
Maar het lijkt alsof de topicstarter denkt dat met de dreambox zomaar alles te kraken is.
Helaas is dat niet zo.
Irdeto II is niet gratis/illegaal te kijken, net als nagravision.

• Bigfoot
job schreef op woensdag 07 december 2005 @ 18:26:
Uiteraard. Dat betwist ik niet.
Maar het lijkt alsof de topicstarter denkt dat met de dreambox zomaar alles te kraken is.
Helaas is dat niet zo.
Irdeto II is niet gratis/illegaal te kijken, net als nagravision.
Het mag niet , maar kan technisch wel. Maar laten we daarover hier niet gaan discussieren.
Pagina: 1