Startpagina van Internet Explorer veranderen

Pagina: 1
Acties:
  • 209 views sinds 30-01-2008

• Kaas
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik heb laatst een progje geinstalleerd en nu kan ik m'n startpagina van Internet Explorer niet meer veranderen. Eigenlijk wel veranderen, maar hij veranderd em steeds weer terug. Ik wil gewoon weer een blanco pagina, want nu krijg ik steeds pop up screens enzo.
Heeft iemand hier een oplossing voor?

Verwijderd

Moet je deze sleutel in je register aanpassen:

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main
Start Page

edit:

Hier instellen:
about:blank

Verwijderd

Of klik met je rechter muisknop op het Internet Explorer icoontje (op je desktop) en kies dan voor eigenschappen. Zie daar als 1e optie: wat te gebruiken als opstartpagina :)

Lijkt me heel wat makkelijker dan in je register gaan lopen pielen :P

Verwijderd

Ben ik helemaal met je eens karel, maar volgens mij staat er dat hij de startpagina niet meer kan veranderen met IE. |:(
Mocht ik dat verkeerd geinterpeteerd hebben, dan bied ik alvast mijn excuses aan :)

• Kaas
  • Niet online
Thanx, ik heb het via het Register gedaan, want anders werd het elke keer automatisch weer in wat anders veranderd.
Roller had het dus goed begrepen :)

• Kaas
  • Niet online
Het heeft toch niet gewerkt, ik had em in het register veranderd, maar het is weer terug gezet :(
Iemand nog een andere oplossing?

Verwijderd

Ai ai nu wordt het lastiger.

Ik weet dat er nog een plaats is waar het wordt opgeslagen:
HKEY_USERS\<user>\.....
op de ... moet hetzelfde als hierboven komen te staan en <user> is de gebruiker.
Ik weet niet of het werkt, maar ik zal voor je duimen.

Verwijderd

kennelijk gebruik je een programma of provider die je geen andere pagina laat kiezen.. niet veel aan te doen behalve het deleten van dat programma of een patch zoeken..

• Kaas
  • Niet online
wat moet ik bij 'search bar' en bij 'search page' in vullen? ook 'about:blank'?
want dat adres wat daar staat heeft ook te maken met die startpagina die telkens terugkomt.

Verwijderd

Probeer het gewoon eens.

Ik moet trouwens bekennen dat ik geen search bar in mijn register heb staan :?

Verwijderd

waar die search al niet goed voor is. Had hier dus hetzelfde probleem en heb de oplossing dankzij deze draad gevonden. Het zat bij:
HKEY_LOCAL_MACHINE,Software,Microsoft,internet explorer,main

Na het rebooten van mn pc werd de startpage dus telkens weer veranderd en zonder deze info had ik dit wellicht nooit gevonden.
Thx Roller :)

Verwijderd

wanneer ik in het register kijk zie ik die startpagina wel op 6 verschillende plaatsen voorkomen, in mijn geval C:\WINNT\secure.html , (win2000)
ik klik op bewerken > zoeken en vul deze naam in, dan steeds op volgende zoeken.
ik heb ze dus allemaal gewijzigd in startpagina.nl maar hij zet het steeds terug naar die secure.html !
ik heb het bestandje secure.html al uit de winnt directory gegooid, dat zet die linkert dus ook gewoon weer terug

ik ben bang dat een 4us de oorzaak is bij mij, ik kreeg eerder al een melding van een 4us toen ik op een bepaalde pagina zat, in die 4us naam zat iets van startpage. nogwa dat zal het wel zijn

• Loft
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-08 18:17
Ik denk dat je Ad-Aware even moet draaien om van je spyware af te komen
Tevens Spybot Search and destroy.

Wellicht dat ook anti-hijack tool. Lijkt er namelijk op dat je startpagina gehackt / hijackt is door een spyware tool. Dan helpt zelfs veranderen in je registry niet.
Even op die programmas zoeken en die 2 (of 3) installeren en volgens mij ben je er dan van af.

Bij hielpen de eerste 2 niet, maar verwijderen wel spyware. Een anti-hijack tool hielp wel.

If I agreed with you, we'd both be wrong.

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Gekko: neem eens [rml][ Howto] Spyware scannen en opruimen[/rml] door, dit soort spyware "grapjes" zijn vrij makkelijk weg te halen met een programma als Spybot S&D en eventueel Hijack This.
Mocht je er dan nog niet uitkomen, open dan een nieuw topic in Beveiliging & Virussen, dit oude topic is verder niet zo erg relevant voor je probleem. Succes er mee :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.