Toon posts:

(S)ATA Controller kapot?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds enkele dagen mijn Asus k8n-e Deluxe ingeruilt voor een DFI LanParty UT 250Gb (S754) met 2x 160gig (Maxtor 6Y160M0) in Raid 0

Nu ben ik (natuurlijk) ook aan het overclocken maar sinds gisteren kom ik niet meer in windows, kan geen boot partitie vinden.

Ik heb toen een extra HD toegevoegt om windows erop te installeren en de DATA veilig gesteld. Daarna de Harde Schijfen geformateert, raid verwijdert, schone bios en alles weer terug gezet zoals in het begin toen het nog goed ging (geen OC nu) maar weer kwam ik na installatie windows niet er meer in.

Ik heb daarna verschillende biosen geprobeert, maxpower eerst full scan test over beide harde schijfen gegooit, geen fouten. Toen heb ik een low level format over beide schijven uitgevoerd en instellingen opnieuw gedaan (andere SATA porten geprobeerd) en windows geinstaleerd en weer geen resultaat.

In de bios kon hij de harde schijfen goed vinden, tot ik de raid instellingen goed zetten en daarna zag de bios ze niet meer, handmatig wel maar toen gaf ie 136gig aan.

Nu heb ik het hele idee van de raid uit m`n hoofd gezet en hem gewoon geinstaleerd wat erg lang duurde, meteen in windows een benchmark gedraait:
Afbeeldingslocatie: http://a-vugt.tweakdsl.nl/hdtune.JPG

Ik heb ook SiSoft sandra geprobeert maar die loopt vast, en in windows tijdens typen vloog de computer uit tijdens tekstverwerken. En het kopieren van de eene schijf naar een ander duurt ontiegelijk lang, 60gig duurt 2uur.

CPU en Ram zijn beide getest en geen errors, ook de harde schijfen zijn error free.

Hebben jullie nog een idee of word dit RMA?

-SPECS-
DFI LanParty UT 250Gb
AMD64 3200+ (S754 2,2Ghz 512kb)
2x 160gig Maxtor Diamandmax9
1x 250gig Maxtor MaxLine III
6800LE Videokaart
Creative Audigy 2 ZS
2x 512MB Corsair
Antec 430 TRUEPOWER
2x 160 Gig

Edit: Drivers officiele nForce 3 drivers van de nvidia Site

Edit2: Ik heb nu effe informatie opgehaald wat de snelheid hoort te zijn:
Maxtor 6Y160M0 160 GB 57.0 MB/sec 16.7 ms
Dus mijn HD is echt extreem langzamer
Maar mn Maxtor 7L250S0 (Maxline 3) haalt betere score maar niet zoals het hoort:
Afbeeldingslocatie: http://a-vugt.tweakdsl.nl/hdtune2.JPG

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2005 15:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
Via www.dfi-street.com forum ben ik al achter het probleem,
instaleer de IDE SW driver NIET mee!

zo simpel, zo klein foutje, zo mn dag verpest -.-