IBM Deskstar 61.4GB

Pagina: 1
Acties:

• XPointman
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-12-2025

XPointman

ja, of niet

Topicstarter
System:
ECS KT600 mainboard
ADM XP 2500+ proc.
512 MB pc3200 Ram

Schijf werkt onder windows vanaf andere schijf.
schijf werkt in Dos vanaf boot disk.
Booten vanaf windows cd werkt.
windows install gaat totdat ik opnieuw moet opstarten.
dan--> besturingssysteem ontbreekt.
ik heb Fdisk /mbr gedaan
melding is dan weg
booten vanaf windows cd werkt, install gaat goed tot opnieuw opstarten, dan geen melding, maar er gebeurd ook niets.

Ik heb de schijf al meerdere malen geformat.
Fdisk kom ik niet in, programma loopt vast na de vraag of ik ondersteuning voor grotere partities wil inschakelen ja of nee. krijg dan de melding: "run-time error R6003 - Integer divide by 0"

Scandisk C: geeft enorm veel foutmeldingen aan. oa in de fat tabellen.

iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Intel Core2Duo E4300 @ 3Ghz, 1024 mb Pc5300 ram, Asus P5N-E SLI, Club3D 7900 GS, 160 gb maxtor raid-0, Terratec DMX 6Fire

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:00
Probeer alsjeblieft in het vervolg complete zinnen te maken in plaats van die steno-taal. ;)

Ik neem aan dat je Windows XP wil installeren? Dan kun je in ieder geval fdisk links laten liggen. Wat je als eerst moet doen is de schijf met de Windows-installer als NTFS formatteren.

Hoe is verder je schijf-configuratie ingedeeld? Zijn er nog meer schijven aangesloten? Is de schijf als master of als slave geconfigureerd?

-

• Double J
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-02 18:47
Je zou de rescue diskettes van partition magic kunnen gebruiken. Daar vanaf booten en dan kun je van alles doen...

Als je ze nodig hebt, stuur maar een mail.

Verwijderd

Begin maar eens met het compleet overschrijven van je nieuwe disk op sector niveau.
Formatteren helpt niet.

Voordeel is dat als het aan de harddisk ligt (bad sectors) dan komt dat er ook wel uit.