Toon posts:

modem->switch->switch

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb al een tijdje gezocht maar kon niet echt antwoord op mijn vraag vinden. Momenteel zit ik achter mijn pc via deze setup: modem->1 lange utp->switch->pc's
Nu wil ik alleen aan de andere kant van het huis ook een pc gaan plaatsen zonder daar een ander modem voor aan te hoeven schaffen. De makkelijkste oplossing lijkt mij dan:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
/*
     modem
        |
     switch ->1 lange utp->switch->pc's
        | 
       pc
*/

Is dit mogelijk op deze manier? Of haal ik zo onnodige problemen naar boven/verhoogde latency?

Sorry voor de newbie vraag, maar ik heb er niet zo veel kaas van gegeten :/
In ieder geval alvast heel vriendelijk bedankt!

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2005 14:11 ]

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:56

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

latency zal wel meevallen, dit kan prima 8)

• enveekaa
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-04 18:54
moet idd geen probleem zijn, hele gebruikelijke manier van 'doorlinken'

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Op zo'n manier heb ik het hier ook aangesloten. Beneden ligt de modem met hieraan een switch. Aan deze switch hangt de notebook die beneden gebruikt wordt en de 2e switch die boven ligt, tussen deze 2 switches ligt een kabel van +- 18 meter. Het gaat prima en kan niet zeggen dat het internet/netwerk boven trager is dan dat het beneden is, dus wat dat betreft vormt het geen enkel probleem.

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05:03
Standaard UTP bekabeling kan tot een meter of 100, dus geen probleem.

Verwijderd

Topicstarter
Super bedankt voor de snelle reacties! Het is me nu zeer duidelijk :)
Rest mij nog 1 vraag: is het wel noodzakelijk om een switch met uplink te gebruiken om ze door te linken?

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15-04 17:58
De meeste switches zijn tegenwoordig auto-sensing, dus ze voelen per poort automatisch zelf of het uplink of geen-uplink poort moet zijn. Dus je switch moet óf auto-sensing zijn óf een uplink hebben.

Alle switches hebben één van twee :)

uit de FAQ:
Tegenwoordig zijn ook veel switches auto-MDI/MDI-X, wat wil zeggen dat ze zelf uitzoeken wat er aan de andere kant van de kabel aanwezig is. Indien nodig zorgen zij zelf dat er een uplinkpoort van de normale poort wordt gemaakt.

[ Voor 39% gewijzigd door havana op 23-10-2005 14:58 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Pagina: 1