Toon posts:

Vraag over instellen "idle-time-out"

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Graag zou ik het volgende willen vragen: ik heb ADSL, tiscali abbo en een gepreconfigueerd zyxel 623T single pc modem erbij gekregen. Werkt allemaal prima,alleen is de idle-time-out nogal kort en wordt de verbinding met het internet dus al na korte tijd inactiviteit.verbroken. Als ik inlog op de configuratiesite van het modem, kom ik bij instellingen o.a. tegen: Encapsulation : ENET ENCAP. Bij deze instelling heb ik verder niet de mogelijkheid om iets aan de idle-time-out te veranderen.
Je hebt echter ook de mogelijkheid om de Encapsulation te veranderen in PPPoE, en dan heb je WEL de mogelijkheid om de idle time-out in te stellen. Maar mag ik die encapsulation zo maar veranderen ( ik zou wel het risico willen vermijden niet meer op het internet te kunnen ;) en zo ja, wat zou een goede time-out instelling kunnen zijn ? Dank

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-02 21:18

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

"Wie niet waagt, blijft maagd", oftewel ik zou t gewoon proberen. Lukt t niet, kun je toch gewoon weer terug naar de oude situatie.
En over die idle-time-out, lijkt mij dat de verbinding gewoon niet verbroken moet worden, heb je gewoon altijd internet aanstaan als je t nodig hebt. Of heb je zo'n abbo, waar je voor elke minuut online moet betalen?

Waarom? Omdat het kan!!

Verwijderd

Topicstarter
Nee, ik heb gewoon een standaard adslverbinding. Misschien dat ze bij Tiscali standaard die time-out hebben geconfigureerd om bandbreedte te besparen. Ik zou overigens de encapsulation wel willen omzetten, maar kom ik in geval van problemen dan nog wel op de configuratiesite van het zyxelmodem ? Of is dat een offline gebeuren.