TFT en DVD-recorder netjes bijelkaar?

Pagina: 1
Acties:

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2025

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Topicstarter
Momenteel heb ik nog geen tft/plasma maar wanneer onze philips de geest geeft wil ik ook graag zo'n mooi ding. Nu zie ik dat er goede brackets voor muurmontage zijn, die je kan draaien, want wij zitten scheef t.o.v. de tv. Maarrrrrrr... De dvd-recorder is vergeleken met zo'n plat scherm een lomp en diep ding. Nu zit het in een meubeltje, als ik het in de buurt van mijn Stereo-set neerzet heb ik een scart nodig van een meter of 10 en dat lijkt mij niet goed.

Dus hoe hebben jullie dat ding netjes geplaats, of welke oplossingen zijn te koop.

(veel meer dan een simpel, strak plankje kan ik niet bedenken)

www.casarodriguillo.com

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:53

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
je hebt ook van die Vögel ophangbeugels voor dvd/vhs/hifi etc. en voor crt/tft tv's... moet je even op google zoeken, Expert heeft ze wel dacht ik, iig heeft de plaatselijke electro boer ze ook :). ze kosten wel wat, maar dan heb je ook wat, je kan ook de kabels verschuilen via speciale kabelbuizen, die bij het design passen :).. dat is de meeste nette oplossing, als je het wilt ophangen denk ik.

Home Assistant Configuratie V&A

• Pinin

Pinin

Topicstarter
Nou ik vind het niet fraai hoor, je dvd zo uitstekend uit de muur. Om tft's op te hangen is niet zo'n probleem.

www.casarodriguillo.com

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:53

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
tja.. of je moet een gat in je muur maken ofzo :?.. of er een kastje oid omheen, zodat je tv op 1 lijn komt met de voorkant van je dvd?
watvoor dvd speler heb je dan? ik heb een Yamada DVX-6600 en die is niet superdiep.. mn receiver is n stuk dieper Yamaha RX-V450, en mn VCR is helemaal groot :+, ik gebruik gewoon een kast voor... want ik heb ook gewoon nog een CRT TV..
anders misschien toch beter bij de rest van je hifi/home cinema spul te zetten? en wel zo'n lange kabel kopen...?

[ Voor 16% gewijzigd door BiG-GuY op 23-10-2005 14:15 ]

Home Assistant Configuratie V&A

• Pinin

Pinin

Topicstarter
Hij is 35cm diep, is een panasonic dmr-e85. Ik denk dat er niets anders op zit idd. Ik vroeg me af of mensen een fraaie andere oplossing hadden.

[ Voor 3% gewijzigd door Pinin op 23-10-2005 14:51 ]

www.casarodriguillo.com

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Nu online
Het eerder genoemde systeem van Vogel is echt de moeite wel waard hoor. Er is een beugel waaraan je je lcd kunt hangen, als je dan tv gaat kijken kan je hem een stuk van de muur trekken, en ook draaien (links - rechts) en kantelen (boven onder). Hier direct onder monteer je dan de beugel waar je dvd/versterker ed op komt te staan.
systeem heet EFW 6245 voor je lcd en voor je componenten heet het modulair systeem. Je zou echt eens in de winkel moeten gaan kijken.. Het is namelijk veel minder massief dan een tafeltje of kastje.

• Pinin

Pinin

Topicstarter
ok :)

www.casarodriguillo.com

Verwijderd

Wellicht draadloos? In de handel zijn van die zender/ ontvanger combinaties om je beeld draadloos door je huis te verplaatsen. Geen idee of en hoe goed het werkt, maar het is wel een mogelijkheid.

• TWKterry
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:07

TWKterry

Master Mariner

tomleeuw schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 14:51:
Hij is 35cm diep, is een panasonic dmr-e85. Ik denk dat er niets anders op zit idd. Ik vroeg me af of mensen een fraaie andere oplossing hadden.
scherm aan de muur via de beugel en een tafel/kast eronder met daarop de receiver/dvd en
tv-tuner.
Plasma schermen hebben vaak nog een losse tuner, dus dat is nog een extra apparaat. Bovendien kun je nog andere dingen op de tafel/kast kwijt.

Heb dit zelf ook en bevalt goed moet ik zeggen :)

• Pinin

Pinin

Topicstarter
TWKterry schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 16:18:
[...]

scherm aan de muur via de beugel en een tafel/kast eronder met daarop de receiver/dvd en
tv-tuner.
Plasma schermen hebben vaak nog een losse tuner, dus dat is nog een extra apparaat. Bovendien kun je nog andere dingen op de tafel/kast kwijt.

Heb dit zelf ook en bevalt goed moet ik zeggen :)
Hmmm, dat vind ik (in mijn geval dan) erg zonde, ik vind een voordeel van tft/lcd/plasma dat je eindelijk van die lelijke kasten af bent door hun geringe diepte.

.
.
.
Verwijderd schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 16:11:
Wellicht draadloos? In de handel zijn van die zender/ ontvanger combinaties om je beeld draadloos door je huis te verplaatsen. Geen idee of en hoe goed het werkt, maar het is wel een mogelijkheid.
Ik heb al zo'n zender en ontvanger in huis, gebruik deze voor het kijken van divx-jes vanaf pc naar TV, dat voldoet wel, maar vooral audio is niet echt goed, beeldkwal. is ook niet alles, zonde om dit voor DVD en TFT te gebruiken.

[ Voor 34% gewijzigd door Pinin op 23-10-2005 17:17 ]

www.casarodriguillo.com

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-04 13:55
Wat je zou kunnen doen (maar kost wel een paar knaken) is een andere dvd-speler kopen.... B&O hebben een paar platte modelletjes die je tegen de muur kunt hangen.... wel mooi, maar ook wel duur

iRacing Profiel

Pagina: 1