Problemen @home / Eigen pc! Lees aub

Pagina: 1
Acties:

• 0xrubennft
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-12-2025
Hey,

ik kom terug van een LAN-party, en mijn instellingen van mn netwerk ed. waren veranderd. Dus ik alles teruggezet, krijg ik Geen verbinding..

Dus heb uiteindelijk Windows XP opnieuw geinstalleerd.

Ook de Nforce drivers opnieuw geinstalleerd.

Bij @home hoef je alleen maar de "computernaam" in te vullen. Dit gedaan, pc opnieuw opgestart, zelfde probleem.

Dacht misschien ligt het aan de kabels? Kabels veranderd, Zelfde probleem, Direct in kabelmodem, Zelfde probleem. Andere Netwerkkaart op pci gebruik, zelfde probleem.

Hij krijgt geen IP nummer toegewezen van @home.

Ook heb ik de -B en de -A naam geprobeerd, hierbij hetzelfde probleem.

Als ik op een andere computer mijn computernaam neerzet, werkt I-net wel.

Wie weet de oplossing??

[ Voor 5% gewijzigd door 0xrubennft op 23-10-2005 13:24 ]

Verwijderd

even vreemde vraag.. je heb nu toch internet.. anders kan je dit moeilijk posten ?

Windows xp opnieuw installeren, is dat eroverheen of een format en daarna echt opnieuw?

Je gaf aan dat je hem nu direct in het kabelmodem heb geprikt.. dus je had het eerst anders?
Andere pc proberen?

Ik weet van bijv. kabelfoon dan moet je het modem 3 kwartier uit laten staan voordat hij weer een ip afgeeft.
Dit ivm met de dhcp lease.

Anders ff @home contacten misschien zien hun wel dat er iets fout/niet goed gaat.

Nog firewalls op de pc?
Dhcp service in xp ff checken ?

Als je sp 2 gebruikt dan kan je evt ff je tcp/ip stack een slinger geven dmv start > uitvoeren > winsock netsh reset

suc6!

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
zoals je zelf wel kunt bedenken zit er ergens dan toch een verschil tussen die 2 computers.
doe eerst eens een crosscable ofzo tussen die 2 computers, en test of je wel netwerk kan krijgen als je zelf ip's invult.

als dat werkt dan doet je netwerk kaart het iig goed.

daarna gewoon vergelijken wat er anders is aan die andere pc. Verder kan je natuurlijk ook gewoon @home bellen..
offtopic:
trouwens 'lees aub' in je topic word niet erg leuk gevonden.. iedereen wil natuurlijk dat zijn/haar topic gelezen word.

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• 0xrubennft
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-12-2025
Verwijderd schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 13:24:
even vreemde vraag.. je heb nu toch internet.. anders kan je dit moeilijk posten ?

Windows xp opnieuw installeren, is dat eroverheen of een format en daarna echt opnieuw?

Je gaf aan dat je hem nu direct in het kabelmodem heb geprikt.. dus je had het eerst anders?
Andere pc proberen?

Ik weet van bijv. kabelfoon dan moet je het modem 3 kwartier uit laten staan voordat hij weer een ip afgeeft.
Dit ivm met de dhcp lease.

Anders ff @home contacten misschien zien hun wel dat er iets fout/niet goed gaat.

Nog firewalls op de pc?
Dhcp service in xp ff checken ?

Als je sp 2 gebruikt dan kan je evt ff je tcp/ip stack een slinger geven dmv start > uitvoeren > winsock netsh reset

suc6!
Hey!

Beneden heb ik wel gewoon verbinding op een andere pc. Heb geen firewall op m'n pc.
Hoe check ik de dhcp service in windows xp?
Normaal zit ik op een normale hub. nooit problemen mee gehad
Ik heb geen Service pack2, gewone installatie gedaan van xp-prof.
(gewoon oude win-xp install. verwijdenen, nieuwe erop gezet)
vlgns @home zit er niets fout! (want kan ook met alle3 de namen op een andere pc werken,behalve op de mijne)

[ Voor 4% gewijzigd door 0xrubennft op 23-10-2005 13:33 ]

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-02 21:17
Ik heb dit probleem al 4 dagen inmiddels, wat ik ook doe.... pc of router krijgt geen IP meer toegewezen.

Uiteraard al verschillende malen gebeld, ze zeggen dat het een storing is en dat eraan gewerkt wordt. Fuck it.

(zit nu tijdelijk via een adsl lijn op internet, als je op @home moet wachten... )

[ Voor 18% gewijzigd door ericafterdark op 23-10-2005 13:45 ]

Hier had uw reclame kunnen staan.

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-02 03:49

lordsnow

I know nothing

Heb je de computernaam wel ingevuld bij Computernaam, en niet bij Omschrijving?

En als je je IP-gegevens weet, kom je online als je deze statisch instelt?

[ Voor 94% gewijzigd door lordsnow op 23-10-2005 13:56 ]

• ericafterdark
Computernaam in orde.
Alle gegevens statisch invullen werkt ook niet.

Zojuist voor de 7de keer gebeld met @home, de medewerker gaf toe dat ze een ernstige storing hebben waardoor een deel van de gebruikers geen ip meer krijgt toegewezen. Hij heeft mijn modem opnieuw aangemeld en over 2 uur moet ik 'm weer insteken om te kijken of het dan werkt. Maar dat hebben ze afgelopen donderdag en vrijdag ook gedaan dus waarschijnlijk werkt dat toch niet.

Ik moest wachten tot morgenmiddag en als het dan nog niet was opgelost opnieuw bellen met mijn ticket nummer.

Verwijderd

Eiríkr schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 14:02:
Computernaam in orde.
Alle gegevens statisch invullen werkt ook niet.

Zojuist voor de 7de keer gebeld met @home, de medewerker gaf toe dat ze een ernstige storing hebben waardoor een deel van de gebruikers geen ip meer krijgt toegewezen. Hij heeft mijn modem opnieuw aangemeld en over 2 uur moet ik 'm weer insteken om te kijken of het dan werkt. Maar dat hebben ze afgelopen donderdag en vrijdag ook gedaan dus waarschijnlijk werkt dat toch niet.

Ik moest wachten tot morgenmiddag en als het dan nog niet was opgelost opnieuw bellen met mijn ticket nummer.
hm ik zit ook al een week met klote internet een ander woord heb ik er niet voor, hele weekend kreeg ik geen verbinding (geen ip toegewezen) na 10jaar kreeg ik er 1tje maar niks klopt meer, mijn ping tijden zijn normaal 20 ongeveer, nu heb ik ping 200, mijn download is 15... dus ik weet niet wat ze aan het doen zijn daar maarja... belachelijk.

Verwijderd

Woon je in de buurt van Landgraaf? Ik heb gehoord dat ze daar met computernamen aan het klooien zijn..

• ericafterdark
Ja regio landgraaf, schijnt dat ze gewoon een hele rits CP nummers kwijt zijn of op de een of andere manier de leases niet worden uitgegeven.

En idd, krijg dus al zeker 4 dagen geen IP meer toegewezen, sinds dat ik terug ben van vakantie en mijn modem weer aansloot.

Pagina: 1