Toon posts:

PC vast IP in comb. met Wanadoo Family en de Speedtouch 510

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Mensen,

Voordat ik mij door Wanadoo heb laten overhalen om over te stappen van ADSL Lite naar ADSL Family, heb ik maanden lang plezier gehad van een stabiele internet verbinding. Hiervoor gebruikte ik de Speedtouch 510 in SIP SPOOFING mode, waardoor mijn PC het vaste IP adres had en niet ST510.

Volgens Wanadoo zou er niets veranderen, behalve dat ik een dief van me eigen portomonee zou zijn als ik niet overstapte, omdat er geen facturen meer van KPN op de deur zouden komen te liggen.

Nu blijkt er toch veel veranderd te zijn. Het protocol is veranderd van PPPoA naar EthoA, VPI/VCI van 8/48 naar 8/35 en encapsulation van VCMUX naar RFC 1483 Bridged IP LLC.

De enige manier hoe ik tot op hede mijn internetverbinden tot stand heb kunnen brengen is gebruik te maken van .ini file op de wanadoo cd, maar bij deze configuratie krijgt de ST510 het vaste IP adres en de PC een IP van de DHCP server. Dit is absoluut niet wat ik wil en wil graag dat de PC het vaste IP adres krijgt. Het maakt mij niet uit op welke manier dit moet. Ookal al is het bridged mode, DHCP spoofing of SIP spoofing als het maar stabiel is. Mijn voorkeur gaat uit naar SIP Spoofing omdat dat een half jaar geleden het enige wat nog stabiel was in mijn situatie, maar dat zou misschien veranderd kunnen zijn.

Zijn er mensen die hebben wat ik wil hebben (stabiele verbinding/vast ip adres op PC met Wanadoo ADSL Family via de SpeedTouch 510) en mij kunnen aangeven waar ik de juiste template of .ini file voor de speedtouch kan vinden?

http://www.speedtouch.nl/macinstruct.html#510

Door de bovenstaande link begrijp ik ook niet alles meer:

Waarschijnlijk moet ik nog steeds naar KPN kijken, ookal zegt wanadoo dat ze een eigen netwerk hebben wat waarschijnlijk gewoon over het netwerk van KPN gaat. Maar als dat zou is, heb ik volgens onderstaand lijstje alleen maar de keus uit:

Download PPPoA router KPN Configuratie R4.2.7
(voor modem als multi-PC NAT-router en PPPoA bij KPN)

en dat is precies niet meer wat ADSL FAMILY ondersteund (protocol is EthoA).

Hopelijk kunnen jullie mij in een de juiste richting sturen.

-----------------------------------------------------------------------------------------------
Voor 510 modems met software versie beginnend met 4.2.7:
Download Bridged Ethernet BBned Configuratie R4.2.7
(voor bridged RFC1483 modem bij BBned)
Download Bridged Ethernet Tiscali/BaByXL Configuratie R4.2.7
(voor bridged RFC1483 modem bij Tiscali/BaByXL)
Download Bridged Ethernet Versatel Configuratie R4.2.7
(voor bridged RFC1483 modem bij Versatel)
Download Routed Ethernet BBned Configuratie R4.2.7
(voor modem als multi-PC NAT-router en RFC1483 bij BBned)
Download Routed Ethernet Tiscali/BaByXL Configuratie R4.2.7
(voor modem als multi-PC NAT-router en RFC1483 bij Tiscali/BaByXL)
Download PPPoA router BBned Configuratie R4.2.7
(voor modem als multi-PC NAT-router en PPPoA bij BBned)
Download PPPoA router KPN Configuratie R4.2.7
(voor modem als multi-PC NAT-router en PPPoA bij KPN)
Download PPPoA router Versatel Configuratie R4.2.7
(voor modem als multi-PC NAT-router en PPPoA bij Versatel)

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2005 13:28 ]