[Java/Swing] JCombobox wilt niet deselecteren

Pagina: 1
Acties:

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:41

Standeman

Prutser 1e klasse

Topicstarter
Ik zit weer 's met een lullig probleem waar ik steeds maar niet uitkom. Regelmatig probeer ik het op te lossen, maar het schijnt mij maar niet te lukken!

Situatie:

Ik heb een JTable met daarin 2 kolommen. In de eerste kolom staat gewoon een datum en in de tweede een combobox als cellEditor met een aantal waarden.

Het probleem is dat wanneer ik een row verwijder de geselecteerde waarde van de combobox (indien aangepast) blijft staan en deze nu te zien is bij de volgende row.

Omdat een plaatje meer zegt dan 1000 worden:
Afbeeldingslocatie: http://www.nsolutions.nl/GoT/foutje.gif

Bij punt1 zie de situatie voor verwijdering en bij punt 2 erna

Zoals je hierboven kan zien heeft de datum 14-03-2005 opeens de waarde "Tuin 43" gekregen, terwijl dit "Tuin 50" is.

De oplossing is waarschijnlijk heel makkelijk, gewoon de focus van de combobox afhalen. Maar hoe doe je dat?

Ik heb al geprobeerd om een nieuwe rij van mijn JTable te selecteren, dit hielp helaas niet

[ Voor 7% gewijzigd door Standeman op 23-10-2005 13:09 ]

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:41

Standeman

Prutser 1e klasse

Topicstarter
hmm.. Dit is nu al de 2e keer dat ik een PW topic open en zelf met het antwoord kom :/

Maar goed, de oplossing is cellediting te stoppen voordat ik de row verwijder uit mijn table:

Java:
1
table.getCellEditor(table.getSelectedRow(),table.getSelectedColumn()).stopCellEditing();

Ik denk dat ik een zelfhulp groep voor programmeurs ga oprichten.. Blijkbaar ben ik daar goed in :P

[ Voor 30% gewijzigd door Standeman op 23-10-2005 14:01 ]

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.