[XP] Geinstalleerde bestanden & keys achterhalen*

Pagina: 1
Acties:
  • 138 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:03
hallo allemaal

ik heb een probleempje met een programma sinds kort, maar eigenlijk wilde ik dit al langer hebben.
het gaat er namelijk om dat ik een programmaatje zoek om te achterhalen wat er precies geinstalleerd wordt, en daar eventueel een log van maakt. dus iets wat op de achtergrond loopt tijdens een installatie ofzo, en dus precies bijhoudt waar en welke files en keys van het geinstalleerde programma zijn/staan. een aantal programma's houden zo'n installatie-log zelf bij, maar een hoop niet, of het in onvolledig.

Dit vraag ik omdat ik er achter ben gekomen dat een hoop (tryout) progsels (maar ook spellen)tijdens de uninstall niet alles weghalen, met name register keys en bestanden in de system-map, vaak zelfs niet eens de map waar ze in stonden... en dus door zo'n programma kan ik precies bijhouden wat er waar staat, en alles dus handmatig kan weghalen.

gedaan om zo'n programma te vinden:
GoT (duh ;) )
google (as usual, mega veel hits, niets wat ik zoek gevonden :X )

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:20

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Al eens gedacht aan System Restore Points van XP zelf? Restore point maken, proggie installeren, testen, niet tevreden? terug naar restore point. Klaar :)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-01 23:32

Nvidiot

notepad!

Norton CleanSweep deed dit. Ik geloof daht het alleen niet meer gemaakt wordt

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

• ILUsion
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-11-2025
Restore Point doet volgens mij op langere termijn meer mis dan goed (stel je installeert twee programma's met daartussen telkens een RP, en je wilt daarna het eerste van die twee verwijderen).

Maar volgens mij heeft de TS niet goed genoeg gezocht:
InstallRite en InstallWatch kunnen dit
Norton had indertijd ook zoiets (Cleansweep zoals hierboven verteld wordt)
en er zijn nog wel loggers die zoiets kunnen.

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:03
restore point maken haalt alleen bepaalde instellingen weg, maar geen files.
ILUsion schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 12:44:

Maar volgens mij heeft de TS niet goed genoeg gezocht:
InstallRite en InstallWatch kunnen dit
Norton had indertijd ook zoiets (Cleansweep zoals hierboven verteld wordt)
en er zijn nog wel loggers die zoiets kunnen.
en hoe zou ik die programma's moeten vinden? er wordt nergens op Got melding van gemaakt (tenminste niet dat ik tegen ben gekomen, kan moeilijk heel GoT gaan doorlezen ;) )

maar goed, thx voor de progsels, nu maar eens gaan uitproberen

-edit-

InstallRite en InstallWatch staan niet in de meuktracker :? maar k ga er ff verder op zoeker

[ Voor 9% gewijzigd door DropjesLover op 23-10-2005 12:55 ]

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Sorry hoor, maar de wereld is groter dan Tweakers.net.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1