Pulserend lampje in Sleep Mode uitschakelen*

Pagina: 1
Acties:
  • 353 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik ben al een paar maanden de gelukkige bezitter van een iBook en een Powermac. Nu staan deze 's nachts samen op mijn bureau, waar ze lekker slapen. Tegenover mijn bureau slaap ik zelf. De lampjes van mijn Macs blijven lief pulseren tijdens het slapen. Dit was aan het begin een erg leuke feature, en ik heb mij dan ook colleges lang vermaakt door te kijken naar het ledje van mijn iBook. 's Nachts slaap ik echter liever, en als er dan twee LED's (ook nog met een klein faseverschil!) op mijn bureau staan te knipperen vind ik dat best vervelend.

Ik ben dus op zoek naar een mogelijkheid om deze op een nette manier uit te schakelen. Ik heb op internet alleen maar fora kunnen vinden waar mensen het met tape of handdoeken hebben opgelost, maar dat is niet de manier die ik zoek. Tape op mijn Macs is uit den boze, en ik ga niet elke avond een doek over mijn Powermac heen hangen.

Kortom; weet iemand hoe de pulserende ledjes in de slaapstand uit te schakelen zijn, zonder draadjes door te knippen of tape te gebruiken?

Voorlopig ligt mijn iBook iets naar de muur gedraaid, en staat er een pringles bus voor mijn powermac, maar dat zijn natuurlijk geen oplossingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Bij de Powermac is er vast een draadje los te trekken en voor de iBook zou ik het bij de doek houden. ;)

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Niet online
Leds kan ik prima hebben, zolang ze maar niet pulseren. Ik wordt 's nachts al aangestaard door 3 groene, 3 oranje, 1 rode, 2 witte, en een blauwe led, maar dan lukt slapen prima. De pulserende leds zijn echter de druppel. Zo'n plafond en muur die elke seconde twee keer oplichten zijn best irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Niet online
Hmm... We hebben nu:

-draadje los
-doekje ervoor
-pakje malboro
-bureaustoel
-naar de muur draaien
-wen er maar aan

Ik hoopte meer op een firmware instelling die ik aan kan passen, zodat het lampje uitgaat. De bovenste oplossingen, (muv draadje) zorgen er niet voor dat het lampje uitgaat, maar dat ik het niet meer zie.

offtopic:
Doet me denken aan mijn windows tijd, toen ik problemen niet oploste, maar gewoon liet verdwijnen door een reinstall. Dacht dat dat met mijn Apples niet meer nodig was. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Mijn manier: Blu-Tack. Soort blauwe gum, die zich makkelijk laat vormen. Maak een klein kommetje ter grootte van de LED, en als je hem "uit" wilt hebben, plak je het er gewoon overheen. Er komt geen licht doorheen, en eraf halen is makkelijk en gaat zonder resten achter te laten.

Dit spul dus:
Afbeeldingslocatie: http://www.westonsinternet.co.uk/images/aoac1056.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door Roamor op 23-10-2005 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superflip
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 21:10

Superflip

*pwiet*

Roamor schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 13:16:
Mijn manier: Blu-Tack. Soort blauwe gum, die zich makkelijk laat vormen. Maak een klein kommetje ter grootte van de LED, en als je hem "uit" wilt hebben, plak je het er gewoon overheen. Er komt geen licht doorheen, en eraf halen is makkelijk en gaat zonder resten achter te laten.
En dan ziet iemand je PB en zegt : "Hé man, waarom plak je kauwgom op je PB?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
aik0n schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 13:21:
[...]

En dan ziet iemand je PB en zegt : "Hé man, waarom plak je kauwgom op je PB?"
Dat is het mooie van dit spul, je haalt het er ook zonder troep achter te laten weer af. ;) En als je echt geen licht meer wilt (als je gaat slapen), druk je het er weer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Niet online
Zullen we er vanuit gaan dat ik capabel genoeg ben om iets te verzinnen zodat ik mijn ledje niet meer zie? Mijn Pringles bus die ik er voor heb staan bewijst dat denk ik wel. (laat ook geen resten achter, en mis makkelijk te verwijderen!)

Ik zoek echter een oplossing zodat mijn ledje uit gaat. Logisch gevolg is dat ik het niet meer zie, maar ik wil graag de tussenstap van het uitschakelen van de led niet overslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Niet online
Als ik ga slapen druk ik op de power button van mijn G5. Hij gaat dan slapen. Dat heeft als voordeel dat ik hem binnen een seconde weer wakker kan maken door het toetsenbord aan te raken. Dit geld ook voor mijn laptop. Als ik klaar ben met werken, klap ik hem dicht. Als ik verder wil werken, klap ik hem open, en binnen een seconde heb ik mijn werk weer terug. Ik wil niet eerst anderhalve minuut moeten opstarten. Dat is de reden dat ik beide apparaten in slaapstand zet als ik ze niet gebruik.
Bovendien, de manuals van mijn macs raden ook aan om gewoon de sleep te gebruiken, en alleen echt af te sluiten als je voor langere tijd je computer niet gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSL
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-09-2024

GSL

Precies de reden dat mijn powerbook ook netjes uitgaat, omdat ik anders een extra ledje heb van mijn powerbook en een van mijn externe HD.

*GSL wordt anders gehypnotiseerd door powerbook*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tenesmia
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-07 20:57

Tenesmia

First Sergeant

Herken het probleem ( PowerBook 17" ) ... las laatst op een forum dit stukje erover ... :P
Now, I can see where all of you "the pulsating light isn't so bad" guys are coming from, but your posts demonstrate a fundamental lack of comprehension of the problem. That light is EVIL, possessed almost. You may not think it's bright; but that's exactly the problem! Since the light is only minimally luminous, I often don't notice it immediately when I hop into bed. But then, when I'm lying awake staring at the ceiling, it hits. And once you start noticing that little light, and how it completely fills the room, you start going crazy. First, there's the debate whether you should get up to turn it off. Then, if you do manage to drag your sorry carcas up and cover the light, you get back under the sheets only to find yourself LOOKING for it. And, if you didn't do a 100% job of blocking the light (which is usually the case), you can't sleep, no joke. Finally, after having lost what seems like an eternity of sleep over that ******* LED, you find yourself bitterly acrimonious, even hostile, towards it. Being strapped to a bed in a dark room with only a powerbook would be the 21C equivalent of the Chinese water torture. (If you still can't understand the mental anguish, just read Edgar Allen Poe's "The Telltale Heart"–yes, it's almost that bad.)

[ Voor 5% gewijzigd door Tenesmia op 23-10-2005 14:19 ]

Ad Astra Per Aspera

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12-09 11:37

Nitai

Live the life you love.

Als je Alt+Apple+Eject gebruikt ipv op Sleep te klikken of je iBook dichtklappen, dan gaat je Mac ook in sleep mode, alleen is het pulserende lichtje dan wat minder fel.

athans, zo lijkt het :)

[ Voor 8% gewijzigd door Nitai op 23-10-2005 16:01 ]

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is blijkbaar geen optie voor je, maar moderne computers en macs zijn ook snel gewoon op te starten. De slaapstand is dus maar een hele kleine tijdswinst. Als ie uit is verbruikt ie ook geen stroom, en dat vindt het energiebedrijf ook leuker, en jij ook als je de rekening betaald :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

Slaap stand kleine tijd winst :+ dacht het niet.

Ik start nu op en 1,5sec. een koude start duurt toch echt wel minimaal 20sec. in die tijd kan ik me email lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Ik heb er ook al eens een topic over geopend. Conclusie daarvan; eraan wennen.

Ik heb tijden een boek voor m'n iMac gezet 's nachts, tot ik het een keer vergeten was.
Toen 'per ongeluk' goed geslapen in een wel/niet wel/niet wel/niet wel/niet wel/niet verlichte kamer, daarna nooit meer last van gehad :Y)

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-07 16:50

dawuss

gadgeteer

offtopic:
hmm, zou zweren dat ik net een post hier gemaakt had :?

Ik laat mijn powerbook altijd slapen met de klep open. Gewoon op die powerknop duwen en dan sleep kiezen. Dan pulseert dat LEDje aanzienlijk minder fel, en is het bij mij niet storend meer (itt de kamerverlichtende normale stand).

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindkaas
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-03 11:29

Pindkaas

Smeert smeuïg tot...

Mijn iMac heeft inderdaad een lichtsensortje. Wanneer het donker is wordt hij echt helemaal niet fel! :) Mijn iBook zit gewoon in zijn tweede huidje.

"Luie mensen worden ook moe!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peentje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 22:54

Peentje

MacOS/Windows/Linux don't care

zit er over te denken om het lampje dicht te verven met zilververf ofzo valt het niet zo op ook! eerst met een zwart stift ofzo en dan voorzichtig aantippen.

ben er alleen nog n beetje huiverig voor. gaan lopen verven op mn pbtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

hmm het lampje is volgens mij vrij makkelijk uit te schakelen, bij een PB, als je hem openschroeft....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peentje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 22:54

Peentje

MacOS/Windows/Linux don't care

ja als je moet slapen is elk (bewegend) lichtje een hel voor mij.

als ik bij me gf pit moet er altijd een fotoalbum of ander groot boek voor haar stereosetje gezet worden anders kan ik niet slapen vanwege het blauwe standby lampje :P terwijl het baby lampje naast haar bed me wel een geruststellend gevoel geeft en niet irritand is (licht oranje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-07 16:50

dawuss

gadgeteer

Dancing_Animal schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 23:59:
Ik hou het toch bij uitzetten. Als je het ding 's-avonds uitzet, 's-ochtends aanzet, gaat pissen en je komt terug is ie opgestart. Geen probleem toch?
Ik klap 'm 's ochtends open en dan heb ik binnen 5 seconden m'n nieuwe mail voor mijn neus. Deel van mijn ochtendritueel :P

Zullen we dit alternatief verder maar laten voor wat het is? Je gaat iemand die klaagt dat zijn kind 's nachts jankt toch ook niet aanraden het kind weg te doen? 8)7
Daarbij heeft de TS duidelijk aangegeven dat het geen optie is, dus let it go ;)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Misschien een hele domme vraag:

Wat zegt Apple?

Want als iedereen gaat hobby-bobben en Apple kan met een simpele BIOS update de functie toevoegen, dan ben je net zo snel klaar. En Apple zal wel moeten luisteren als veel mensen dit willen, hoewel, naja hoop doet leven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 20:46

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Dancing_Animal schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 23:59:
Ik hou het toch bij uitzetten. Als je het ding 's-avonds uitzet, 's-ochtends aanzet, gaat pissen en je komt terug is ie opgestart. Geen probleem toch?
Het probleem is dat OSX na een koude start oertraag is; dikke stront door een trechter zeg maar, ook op een PowerBook met 1.25GB RAM. Ik reboot dan ook alleen maar als Software Update mij vraagt dat te doen. Verder nooit. PowerBook afsluiten is dus ook geen optie.

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Niet online
Kan je niet gewoon de klep dichtdoen? Als ik mijn Windows notebook in slaapstand zet en vervolgens de klep dichtdoe gaat hij weer netjes uit slaap stand komen zo gauw ik de klep weer open doen. Ook handig dus.
Apple notebooks hebben een lampje aan de voorkant zitten, dat licht geeft als je de klep dicht doet, en de laptop dus in de slaapstand staat. Zie
Afbeeldingslocatie: http://pc.watch.impress.co.jp/docs/article/20010509/dsc_0033.jpg

Dat lampje hebben we het dus over. Doet mij goed om te zien dat ik toch niet de enige ben die zich eraan stoort :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Ik erger mij er ook vreselijk aan!! als ik in mijn ouderlijk huis slaap, merk ik het niet op, omdat mijn iboekje dan in de woonkamer ligt, maar op mijn studentenkamer wil ik dat dingetje toch in de buurt hebben als ik ga slapen, en wordt ik dus ook knettergek van dat lampje. Je moet em zelfs achterstevoren in de second skin stoppen, omdat het lichtje aan de voorkant anders gewoon door de rits heen komt...

mja, ik heb er er op aangepast en bedek het lampje voortaan altijd meteen als ik de iboek dichtklap, dan hoeft ik in ieder geval niet uit bed als ik daar eindelijk eens in lig...

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Niet online
Och, bepaalde mensen kunnen ermee leven dat ze eerst hun computer op moeten starten voor ze hem willen gebruiken. Ik vind zelf dat mijn computer het moet doen op het moment dat ik dat wil, en dan wil ik niet eerst hoeven te gaan schijten / koffie zetten / tanden schrobben voordat ik er iets mee kan doen. Niets is makkelijker dan onderweg naar de kledingkast even op mijn toetsenbord rammen om mijn mac aan te zetten. Mail wordt netjes gechecked, dus met 1 blik op mijn scherm weet ik of ik mail heb.

Zou ik eerst moeten opstarten, dan moet ik bijna 1,5 minuut wachten, dan inloggen, dan weer even wachten, dan Mail openen, en dan pas weet ik waar ik aan toe ben. Misschien dat dit voor bepaalde figuren geen probleem is, maar voor mij, en vele anderen als ik het zo lees, is het best een issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-07 16:23
op het apple forum hebben ze het er ook al over
http://discussions.info.a...9.jNmuaF1RRsC.2@.68b913b1

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lampje vervangen door een andere kleur, bijv. donker blauw ? Een permanent zwart doorzichtig kapje ervoor maken ? Je kan het even simpel proberen met een zwart stukje plastic of plexiglas ervoor te houden, zo blijft de functie waarneembaar maar minder tot niet storend. Je kan bij winkels dan een stukje zwart plexi kopen, mooi op maat maken ter grote van het lampje en dit er op lijmen. Lijkt me de enigste oplossing, netjes en goedkoop. Overigens wel een bad functie tbh.

Mogelijk zou je er ook nog over kunnen nadenken om er een soort slidertje op te maken, een schuifbaar klepje op 2 minirailtjes, zodat je hem simpel met 1 beweging open en dicht kan schuiven.
Ietsjes meer werk maar zeker te doen en staat per definitie niet storend of slecht :)

Hoop dat je wat met deze ideetjes kan.

Succes :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Niet online
Och, na twee keer een verzoekje om wat serieuzere ideeën kwam ik erachter dat er gewoon nog geen oplossing voor is. Het lampje kan gewoon niet uit, en dan is het vervolgens best wel leuk om te lezen hoe "lotgenoten" hun slaapkamerverlichting weten te dimmen. :)

Voorlopig staat er een stoel voor mijn iBook, en twee pringles bussen voor mijn powermac. Ik heb gisteravond een shirt over mijn iBook heen gegooid, maar dat bleek niet te helpen. Door een minuscule opening bleef het lampje zichtbaar vanaf waar ik poogde te slapen. Ik heb de strijd opgegeven en doe een poging eraan te wennen. ik heb overigens erg lekker geslapen vannacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja tis lullig maar valt gewoon weinig meer over te zeggen. Op een Imac G5 hebben ze er tenminste nog rekening mee gehouden (de Sleep Light-update). Verder zijn er alleen maar simpele oplossingen of openschroeven en ledje eruithalen. Maarja dan moet het je wel heel erg irriteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:36
Modbreak:Als er mensen postings kwijt zijn, deze zitten in de trashcan. De topic starter heeft gevraagd om een fatsoenlijke oplossing, maar zelfs dan zijn er nog steeds mensen die een zakdoek, ogen dichtdoen en andere opmerkingen als een nuttige oplossing zien...

[ Voor 4% gewijzigd door leon1e op 25-10-2005 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NomoDigger
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06:41
Gelukkig, ik ben niet de enige.

Wat doen jullie aan het groene lichtje van je (i-/powerbook) lichtnetadapter? (ding daarvan wat in mijn iBook zit is groen verlicht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerbee
  • Laatst online: 12-09 23:19

tweakerbee

dus..?

Daar lijkt mij de viltstift weer niet zo'n groot probleem. Dat je niet op je $1500 powerbook wilt gaan zitten kleuren begrijp ik wel, maar een adapter, ach...

You can't have everything. Where would you put it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Niet online
Die kant zit bij mij redelijk uit het zicht, en daarbij is het gewoon één van die leds die toch wel aanstaan, net als bijvoorbeeld monitoren, de trafo's van mijn schermen, stekkerdoos met ledje, speakers, wekker, etc. Ik kan prima leven met een extra led, zolang hij maar niet pulseert.

Bovendien is die adapter makkelijk af te schermen met een stukje wit papier dat je er precies omheen kunt rollen, en dan met transparant tape vastplakken. Ziet er nog best goed uit als je het netjes doet IMHO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kurkentrekker schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 15:07:
Och, na twee keer een verzoekje om wat serieuzere ideeën kwam ik erachter dat er gewoon nog geen oplossing voor is. Het lampje kan gewoon niet uit, en dan is het vervolgens best wel leuk om te lezen hoe "lotgenoten" hun slaapkamerverlichting weten te dimmen. :)
Er zijn genoeg oplossingen, maar daar wil je niet aan :? Misschien eens bij Apple gaan "zeiken" over het probleem ? Maarjah, je bent een tweaker of je bent het niet :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 05:00:
[...]

Er zijn genoeg oplossingen, maar daar wil je niet aan :? Misschien eens bij Apple gaan "zeiken" over het probleem ? Maarjah, je bent een tweaker of je bent het niet :o
niet elke tweaker heeft behoefte aan casemodden... overigens vraagt de TS in de OP al om een software hack...

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 05:00:
Er zijn genoeg oplossingen, maar daar wil je niet aan :?
Ik wil inderdaad niet aan de meeste oplossingen. Tenminste, als tweaker die ook een beetje op design geilt ga ik geen putty, tape, verf of andere dingen aanbrengen op mijn laptop en mijn powermac.
Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 05:00:Maarjah, je bent een tweaker of je bent het niet :o
En dat is ook precies de reden dat ik het liever via een software truukje doe dan heel bot een plakbandje of een kniptang ter hand neem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netsensei916
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-10-2006

netsensei916

Convicted Debian Junkie

Op zich stoort het lichtje mij niet qua intensitei en kleur. Wat mij hoofdzakelijk irriteert is dat het pulseert. Moest het met dezelfde magnitude blijven branden dan zou ik het al een pak dragelijker vinden.

Zou er daar geen software-oplossing voor bestaan? Of zou dat juist iets hardwarematig zijn?

Verder zet ik mijn iBookje altijd af 's avonds. Mij stoort het niet dat het wat langer duurt om te booten. Dat geeft mij de tijd om eerst nog iets anders te doen. En in vergelijking met mijn windows/linux box gaat het nog altijd een pak sneller.

Ik veronderstel dat dat een vraag is die hier al meermaals gepasseerd is: is het beter om je apple in slaapstand te zetten of om em volledig uit te schakelen als je er (langer) niet meer op werkt? Ik bedoel dan om de batterij te sparen en zo. Indien het laatste het geval is, dan heb je meteen een argument om em volledig uit te schakelen 's avonds. Dan heb je ineens ook geen last meer van dat irriterend geflikker.

"There are only 10 kinds of people on this world. Those who know binary and those who don't"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Niet online
Wat betreft mijn iBook: die kan ik op zich best uitzetten. Of het goed is voor de batterij: Geen idee
Mijn Powermac wil ik gewoon niet uitzetten, maar toch ben ik benieuwd naar stroomverbruik in sleep mode tegenover stroomverbruik van elke dag een keertje of twee booten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kurkentrekker schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 21:55:
Wat betreft mijn iBook: die kan ik op zich best uitzetten. Of het goed is voor de batterij: Geen idee
Mijn Powermac wil ik gewoon niet uitzetten, maar toch ben ik benieuwd naar stroomverbruik in sleep mode tegenover stroomverbruik van elke dag een keertje of twee booten.
Ik heb het eens gemeten. Volgens mij was het verbruik van een G5 1.6 met een 23" scherm in sleep ongeveer 10-12 Watt. De Mac alleen, met wat open applicaties, circa 130 Watt. De Mac op 100% CPU-belasting en het scherm op 100% helderheid was 235 Watt.

Heel leuk om de analoge watt-meter te zien, ehhh... pulseren (ha!) tijdens normaal gebruik. Het ding ging heen en weer tussen de 170 en 200 Watt.

De conclusie was dat ik m'n Mac maar liever niet constant aan wilde laten staan om bijvoorbeeld als webserver te dienen.
Pagina: 1