Het verkleinen van .gif filmpjes?

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147741

Topicstarter
Ik heb me heel lang gezocht, en heb er niks over gevonden, dus vandaar dat ik een threadje maak.

Ik heb dus van een avi film van 70 mb, een stukje uitgeknipt die omgezet naar gif en toen kwam ik (op goede kwaliteit en alle beelden) uit op 1 mb. Het moet een filmpje worden voor op een website(net als die op insidegamer.nl) Echter is 1 mb natuurlijk teveel om op een website te zetten voor mensen met een slechte internet verbinding. Ik wist door beelden uit het filmpje te halen en de kwaliteit te verminderen door de hoogte/breedte van het filmpje te verkleinen het filmpje terug te brengen naar 700kb zodat hij er nog goed uit ziet en 400kb op erg slechte kwaliteit.

Nu heb ik dus gekeken bij insidegamer.nl die doen het met flash. Ik heb het gifje geopent in flash MX en toen proberen om te zetten naar flash maar dat maakte voor de groote niets uit.

Ik hoop dat iemand weet hoe ik hem kleiner kan krijgen of eventueel kleiner en in flash kan krijgen.
Max iets van 200kb zou goed zijn dat is nog te doen voor mensen met langzame internet verbinding.

Met zeer vriendelijke groeten,
Welkers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-07 16:10

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Je draagt het zelf al aan, Flash zou een goede optie zijn. Maar importeer dan niet je animated gif in Flash, maar ga kijken hoe je die avi er rauw in kan krijgen. Er zal toch altijd wel wat compressie optreden, ben ik bang.

Haaa kijk eens, Google is je vriend :)

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-06 14:45

Yoozer

minimoog

VirtualDub is wat je zoekt, en die neemt het verkleinen voor z'n rekening. De output (losse images) kun je dan weer in ImageReady laden en dan is de kwaliteit hoogstwaarschijnlijk beter dan als je eerst een animated gif zou bakken en -dan- zou verkleinen.

(ah, crap, fout gelezen). 200kb is niet te doen voor iemand op 56k, reken zelf maar uit. 7kb/s maximaal, dus is 200kb een halve minuut wachten. Niet acceptabel.

Wat je kunt doen is het slimmer aanpakken. Wat voor soort filmpje is het? Je kunt bij animatie al een hele hoop foetelen door de aparte figuren uit te knippen en horizontale/verticale/etc bewegingen met Flash zelf te doen, ipv een complete film te gebruiken.

En zoals DB zegt, beter die AVI in Flash krijgen. Animated GIF files zijn inferieur als bestandsformaat voor filmpjes mee te maken, de compressie wordt bereikt door Huffman (zippen), gelimiteerd kleurenpalet (256, per pixel minder informatie opslaan), en differentiële trucjes (kijken wat er per image verandert). Voor image rollovers misschien leuk, maar voor de rest niet geweldig.

[ Voor 70% gewijzigd door Yoozer op 23-10-2005 12:54 ]

teveel zooi, te weinig tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb dus verkleint met virutaldub zoals jij ook zegt en dat in imageready gegooit dat heb ik dus al gedaan toen kwam ik dus op de 700kb uit. We gaan met onze site niet uit van mensen met een 56k lijntje :).

Het gaat hier om game filmpjes. Een goed voorbeeld is die van insidegamer.nl zoiets moet het worden.
Met virtual dub heb ik een stuk van het filmpje uit geknipt en in imageready vele "layers" verwijderd en de groote aangepast maar kwam dus nog niet goed uit.

Alvast bedankt voor de hulp die tot nu toe gegeven is.

Ik zal even proberen de avi in flash te krijgen en aan te passen ..

- Ik ga nu eerst van avi naar swf omzetten anders kan ie em niet lezen..

- omgezet naar flash (gehele file 74mb) werd al 3.11 mb :) zal het nu eerst eens uitknippen met virtual dub en dan nog eens kijken om hem over te zetten.

- Kom nu op een flash van 700kb maar de groote van het beeld is nu nog te groot en met flas mx kan ik dat niet aanpassen en imageready leest geen flash bestanden

[ Voor 41% gewijzigd door Anoniem: 147741 op 23-10-2005 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ok het is me gelukt.

Ik heb het zo gedaan:

Download je .avi file ergens.
Gebruik het programma VirutalDub en kies het stukje uit wat jij wil gebruiken voor je filmpje.
Download / koop(registreer) het programma GeoVid video to flash converter 4.2.
Pak je avi file daar, stel in of je geluid wel/niet kwaliteit ook instellen dan converte en je krijgt een zeer kleine .swf file.

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-05 15:01

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

Wat een dikke nonsense, swf is een STREAMING formaat; de daadwerkelijke grootte van je filmpje maakt niet uit, maar het aantal bytes dat je per seconde door de pijp stuwt is het probleem. Een 'downloadtijd' van een halve minuut is niet erg, als ik tijdens dat downloaden naar een filmpje kan kijken. 200kb is meer dan acceptabel, mits het filmpje meer dan een halve minuut duurt.

overigens is Sorenson squeeze een betere flash converter, maar dat is ook een beetje een kwestie van smaak natuurlijk

Stoer; Marduq

Pagina: 1