Toon posts:

welke computer moet/mag ik kopen

Pagina: 1
Acties:
  • 52 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hoi

nu wil ik er een computer bij kopen om 24/7 boinc te draaien maar welke computer kan ik dan het beste kopen een sun mac gewone pc server met meerdere processoren noem maar op nu heb ik geen 30.000 euro liggen dus budget max 500 euro alle tips zijn welkom

ik heb nu een amd 64bits xp 3200 2.2 ghz 1gig geheugen pc2700 kan ik het ook nog een beetje versnellen op deze machine draai versie 4,18 meer geheugen of sneller geheugen pc3200 roept u maar

• Sjoerd
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
nm (was een beetje onwetend over dit onderwerp) :+

[ Voor 92% gewijzigd door Sjoerd op 23-10-2005 14:25 ]

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Ik heb geen idee wat goede processoren zijn (Intel of AMD) lang niet meer in verdiept, ik zit nog bij Intel

Maar ik zou een simpel moederbord kopen met alles on-board: sound, vga, lan etc. en daar een snelle processor + veel geheugen op prikken.
Harde schijf is niet zo belangrijk voor crunchen dacht ik.

Ik heb zelf bv. een Asrock 775i65GV, die heeft alles on-board, ik gebruik hem toch niet meer dan voor browsen en voor mij is dat voldoende.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• Black Piet
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Tja...als je echt wilt gaan sparen bij Boinc.....en je wilt de hoogste resultaten behalen....kijk dan even naar de sites met de scores van de diverse geoptimaliseerde clients

Ik spaar zelf bij DPC SETI Boinc en ik heb twee P4 draaien. Zorg er minimaal voor bij P4 processoren dat je HT hebt, dan kan je naast het crunchen ook nog makkelijk andere dingen doen.
Bij SETI is overigens de site van Marisan.nl een goede site.... Succes met crunchen!!

Mooooooeeeee......

• hoeretoeter
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-01 21:01
beste maikvaartjes

welkom op got! aangezien ik zie dat je een nieuw lid bent.
iets meer inbreng van jouw kant zou wel prettig zijn. probeer zelf wat vooronderzoek te doen van wat je denk te kunnen doen met je 500 euro en probeer te zoeken naar wat het meeste resultaat krijgt in je te draaien programma's.
daarvoor kun je de topic search gebruiken en bijvoorbeeld de pricewatch van twekers om producten en onderdelen te zoeken.
als je ons een idee geeft van wat je van plan bent kunnen we daarop makkelijker reageren en heb je er zelf ook nog echt aan meegewerkt. Ik bedoel het is jouw geld, dus de zomaar geroepen mening van iemand anders is zonder enige voorkennis van jou kant niet zondermeer op waarde te schatten.

Rechtvaardigheid betekent niet dat we allemaal hetzelfde zijn.

• NightBird
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:39

NightBird

DPC-Crew Coding
Wat grappig dat de niet-DPC'ers in dit topic zo 'behulpvaardig' zijn :)

WatHoorJeWaar · Asobakken
Eerdere projecten: Leading Courses · Brandstof-zoeker.nl · Voertuig-zoeker.nl

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

NightBird schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 14:24:
/me fsfikke is ook DPC'ert :+
Maar hij geeft ook weinig onformatie om mee te werken.
Het mag van hem een server met meerdere CPU's zijn maar het mag maar maximaal 500 Euro kosten |:( Dat is natuurlijk niet echt realistich. Verder, wil je de PC ook zelf gaan gebruiken, zo ja voor wat.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• fenrir
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

fenrir

——-

ik weet niet of Boinc veel geheugenbandbreedte nodig heeft (zoals bijv SoB), maar als het niet zo is dan zou meneer de topicstarten kunnen overwegen om een dual AMD socket A te kopen 2e hands. dat moet wel lukken voor 500 euro.

Van klussen krijg je grijze haren

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

NightBird schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 14:24:
Wel eens van de 'active topics' gehoord? als je daar zo'n vraag tegenkomt ga je natuurlijk behulpzaam zijn als je een antwoord weet :)

Het is niet speciaal DPC waar ik voor kom ;)

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Om te beginnen zou ik je willen vragen je post te controleren op taalgebruik.
Tevens is het op GoT gebruikelijk dat er in een startpost staat wat de poster al gedaan heeft om aan de info te komen (search/google/enz)

Ik denk dat er over dit onderwerp meer dan genoeg te vinden is, hierbij gesloten dus.

Edit:

Als je gezocht had dan was je langs dit topic gekomen:
Voor 1000 euro zoveel mogelijk CPU kracht

[ Voor 22% gewijzigd door Pim. op 23-10-2005 18:39 ]

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.