PC boot niet door USBhub

Pagina: 1
Acties:

• DriesA
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-02 22:28
Hey,

Mijn PC boot niet als ik er een USB-hub op aansluit.

Ik heb gisteren een USB-hub van Sweex gekocht. Deze werkt perfect als ik hem op mijn PC aansluit als Windows XP volledig is geladen. Maar om mijn PC te kunnen opstarten moet ik de USB-hub eerst afkoppelen. Zelfs als er op de hub geen randapparatuur is aangesloten, wil de PC niet opstarten, dus het ligt volgens mij echt aan de hub zelf.

Ik zet m'n PC aan, het scherm blijft zwart. Ik koppel de hub los, zet de PC opnieuw aan, krijg mijn BIOS-scherm, ik koppel de hub aan, en de PC blijft hangen op mijn BIOS scherm.

Extra info:
De PC heeft een USB 1.1 controller. De hub is USB 2.0. Maar normaal is dit toch backwards compatibel?

Heeft iemand enkele suggesties? Ik heb de laatste BIOS-versie, dus die kan ik helaas niet upgraden.

[ Voor 8% gewijzigd door DriesA op 23-10-2005 12:10 ]

I don't have hard drives. i just keep 30 chinese teenagers in my basement and force them to memorize numbers.

• LoneGunman
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Heb je in je bios ingesteld dat je van een USB-device kan booten? Dus 'first boot device' (o.i.d.) op USB, daarna pas HDD-0? Zo ja, dit even aanpassen.

• DriesA
Nope. Hij boot eerst van CD, dan HD, dan diskette. Booten van USB is zelfs niet mogelijk als optie (PC is van 1999).

I don't have hard drives. i just keep 30 chinese teenagers in my basement and force them to memorize numbers.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Wat voor USB opties heb je allemaal in je BIOS?

En tis maar een ideetje, maar heb je de mogelijkheid een andere (ATX) voeding te proberen?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• D4V3
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-03-2021
Ik heb het ook, alleen dan met USB sticks. Zodra ik een usb stick in mn pc heb zitten boot hij niet meer, heb er maar mee leren leven...

op-voorraad.nl - Realtime voorraad updates voor de Playstation 5!

• DriesA
limoentje schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 12:37:
Wat voor USB opties heb je allemaal in je BIOS?

En tis maar een ideetje, maar heb je de mogelijkheid een andere (ATX) voeding te proberen?
USB-optie: "legacy USB" in/en uitschakelen is de enige optie. Het probleem wordt erdoor niet opgelost.

Andere voeding: niet mogelijk. Ik denk ook niet dat het hieraan ligt.

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Dries_Aendekerk schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 12:05:

Extra info:
De PC heeft een USB 1.1 controller. De hub is USB 2.0. Maar normaal is dit toch backwards compatibel?
Inderdaad, dit moet geen probleem zijn.
Dries_Aendekerk schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 22:27:
[...]
Andere voeding: niet mogelijk. Ik denk ook niet dat het hieraan ligt.
Misschien wel. De usb-hub heeft geen eigen voeding denk ik? Als dat niet zo is moet de spanning dus van je pc komen. Misschien zit daar iets niet lekker.

Als ik het goed heb krijg je niet eens je bios scherm te zien als de hub aangesloten is?

@hieronder:
Heeft iemand enkele suggesties? Ik heb de laatste BIOS-versie, dus die kan ik helaas niet upgraden.

[ Voor 10% gewijzigd door SysRq op 24-10-2005 11:24 ]

-

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:45

lier

MikroTik nerd

Heb je al gekeken of er een bios update beschikbaar is voor jouw moederbord ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• DriesA
Misschien wel. De usb-hub heeft geen eigen voeding denk ik? Als dat niet zo is moet de spanning dus van je pc komen. Misschien zit daar iets niet lekker.
USB-hub heeft eigen voeding.
Als ik het goed heb krijg je niet eens je bios scherm te zien als de hub aangesloten is?
Inderdaad, het scherm blijft zwart. De PC hangt onmiddellijk. Als ik de hub pas insteek als de eerste BIOS-info over het scherm rolt, blokkeert hij de PC vanaf dat ogenblik.

Ik moet dus echt wachten totdat Windows aan het booten is, eer ik de hub kan aansluiten.

Pagina: 1