Hallo,
Ik heb een adsl van planet internet, het comfort abonnement. De downloadsnelheid behaal ik optimaal, maar mijn uploadsnelheid blijft steken bij maximaal 32kb/s, terwijl het volgens de specificaties op de site van planet, dit toch wel 80kb/s moet kunnen zijn (zelfs nog hoger). Ik had hiervoor een alcatel speedtouch 510 multipc modem, hierbij was de upload ook 32 kb/s, dus heb ik gebeld met planet. Zij hebben tests gedaan etc. en volgens hun lag het aan mijn modem of er zat schimmel in mijn splitter (wat niet zo is).
Toen ging mijn modem een paar weken later stuk, en toen heb ik een Linksys draadloze modem / router gekocht. Hierin heb ik alles weer ingesteld etc, en mijn download was nog steeds optimaal, maar de upload blijft nu nogsteeds hangen bij 32kb/s.Als ik in de modem ook kijk bij de snelheid zie ik ook staan dat ik internet met een verbinding van 3200Kbps/320Kbps. Ligt het soms aan de instellingen van mijn computers of modem? Het is bij alle 6 computers namelijk allemaal even traag. Of kan het liggen aan de bekabeling van de kpn?
Nog even de specificaties van mijn adsl abonnement:

De DSL status van mijn modem:
DSL Status: UP
DSL Modulation Mode: GDMT
DSL Path Mode: FAST
Downstream Rate: 3200 Kbps
Upstream Rate: 320 Kbps
Downstream Margin: 14 db
Upstream Margin: 7 db
Downstream Line Attenuation: 37
Upstream Line Attenuation: 14
Downstream Transmit Power: 0
Upstream Transmit Power: 0
PVC Connection
Connection: 1
Encapsulation: RFC 2364 PPPoA
Multiplexing: VC
Qos: UBR
Pcr Rate: 0
Scr Rate: 0
Autodetect: Disable
VPI: 8
VCI: 48
Enable: Yes
PVC Status: Applied
Hopelijk kunnen jullie mij helpen. Alvast bedankt
edit: Het type modem/router wat ik nu gebruik is: Wireless-G ADSL Gateway WAG54G V.2 met firmware versie: 1.00.19
Ik heb een adsl van planet internet, het comfort abonnement. De downloadsnelheid behaal ik optimaal, maar mijn uploadsnelheid blijft steken bij maximaal 32kb/s, terwijl het volgens de specificaties op de site van planet, dit toch wel 80kb/s moet kunnen zijn (zelfs nog hoger). Ik had hiervoor een alcatel speedtouch 510 multipc modem, hierbij was de upload ook 32 kb/s, dus heb ik gebeld met planet. Zij hebben tests gedaan etc. en volgens hun lag het aan mijn modem of er zat schimmel in mijn splitter (wat niet zo is).
Toen ging mijn modem een paar weken later stuk, en toen heb ik een Linksys draadloze modem / router gekocht. Hierin heb ik alles weer ingesteld etc, en mijn download was nog steeds optimaal, maar de upload blijft nu nogsteeds hangen bij 32kb/s.Als ik in de modem ook kijk bij de snelheid zie ik ook staan dat ik internet met een verbinding van 3200Kbps/320Kbps. Ligt het soms aan de instellingen van mijn computers of modem? Het is bij alle 6 computers namelijk allemaal even traag. Of kan het liggen aan de bekabeling van de kpn?
Nog even de specificaties van mijn adsl abonnement:

De DSL status van mijn modem:
DSL Status: UP
DSL Modulation Mode: GDMT
DSL Path Mode: FAST
Downstream Rate: 3200 Kbps
Upstream Rate: 320 Kbps
Downstream Margin: 14 db
Upstream Margin: 7 db
Downstream Line Attenuation: 37
Upstream Line Attenuation: 14
Downstream Transmit Power: 0
Upstream Transmit Power: 0
PVC Connection
Connection: 1
Encapsulation: RFC 2364 PPPoA
Multiplexing: VC
Qos: UBR
Pcr Rate: 0
Scr Rate: 0
Autodetect: Disable
VPI: 8
VCI: 48
Enable: Yes
PVC Status: Applied
Hopelijk kunnen jullie mij helpen. Alvast bedankt
edit: Het type modem/router wat ik nu gebruik is: Wireless-G ADSL Gateway WAG54G V.2 met firmware versie: 1.00.19
[ Voor 4% gewijzigd door mixel op 23-10-2005 11:46 ]