DVD speler op tv zonder scart mogelijk ?

Pagina: 1
Acties:
  • 335 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09-05 16:44
Wij hebben thuis een klein probleempje de scart aansluiting in de TV van me ouders is defect.
De televisie is weg geweest maar er is meer aan de hand dan de eerste gedachte was het scart plugje.
deze tv is 7 jaar oud en de reperatie niet meer waard.

Nou is mijn vraag is het niet mogelijk om een dvd speler met misschien een verloop kastje een signaal te laten uit zenden over de coax kabel.
Dit lijkt me vrij onwaarschijnlijk maar misschien dat een van jullie een idee hebben.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iblies
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02-2023
Ligt er aan wat voor aansluitingen de televisie en dvd hebben.

Er zijn dvd spelers die je mbv coax kunt doorlussen naar de televisie. Daarnaast hebben verschillende dvd een aparte video en geluid uitgang. Als de televisie daarvoor aparte ingangen heeft dan kun je dat ook gewoon aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:20

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Yepz, dat is mogelijk... Er bestaan modulators voor dit soort dingen... Ik zal even zoeken voor je...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoZ20
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-04 21:36
dit is inderdaad niet mogelijk :)

Heb je geen aansluiting aan de zij/voorkant om daar de dvdspeler op aan te sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-05 09:56

job

Dat kan zeker.
Dat kastje moet een tuner zijn.

Bijvoorbeeld: van dvd met scart naar de videorecorder. videorecorder afstemmen op de scart aansluiting. Van videorecorder met coax naar de tv. tv opstemmen op het videokanaal en dan zou het moeten werken.

Althans ik hoop dat de kopieer beveiliging niet vervelend gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Er zijn ook scart ---> coax converters tekoop. Daar sluit je dan je kabelsignaal op aan en vervolgens kun je met een stelschroefje een frequentie voor je "videokanaal" instellen dat daarbij opgezet wordt (als je begrijpt wat ik bedoel. Er gaan dus 3 stekkers in (scart, coax en een adapter voor de stroom) en er komt er een uit: coax. Bij de gemiddelde elektronicazaak (BCC, MM) moeten ze dat wel hebben :)

Edit: Mooi om te zien dat we het niet eens zijn hier :D

* Grrrrrene weet 100% zeker dat het kan :) Over de kwaliteit kan ik weinig zeggen overigens :)

[ Voor 16% gewijzigd door Grrrrrene op 23-10-2005 11:47 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:20

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

http://www.zwaanbeemster.nl/SattelietDiv.htm

Hier staat er eentje voor 41 euro...

Of deze:

http://www.beststuff.co.uk/labgear_mdd510_rf_modulator.htm

[ Voor 31% gewijzigd door MikeyMan op 23-10-2005 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-05 15:53

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:33

SeatRider

Hips don't lie

Grrrrrene schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 11:46:
Er zijn ook scart ---> coax converters tekoop. Daar sluit je dan je kabelsignaal op aan en vervolgens kun je met een stelschroefje een frequentie voor je "videokanaal" instellen dat daarbij opgezet wordt (als je begrijpt wat ik bedoel. Er gaan dus 3 stekkers in (scart, coax en een adapter voor de stroom) en er komt er een uit: coax. Bij de gemiddelde elektronicazaak (BCC, MM) moeten ze dat wel hebben :)
Ja, maar het lijkt me dat je voor dat geld net zo goed een nieuwe gebruikte TV kan halen. En via de video ga je hoogstwaarschijnlijk last krijgen van de macrovision kopieerbeveiliging kan ik je uit ervaring meedelen.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
MarcoZ20 schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 11:44:
dit is inderdaad niet mogelijk :)

Heb je geen aansluiting aan de zij/voorkant om daar de dvdspeler op aan te sluiten?
neeh helaas .. oude tv maar verder gewoon goed..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
VisaRider schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 11:47:
[...]

Ja, maar het lijkt me dat je voor dat geld net zo goed een nieuwe gebruikte TV kan halen. En via de video ga je hoogstwaarschijnlijk last krijgen van de macrovision kopieerbeveiliging kan ik je uit ervaring meedelen.
Voor die paar tientjes? Voor 24 euro heb je er al een bij Elektronica-online :) Zoek maar 's op Modulator op http://www.elektronica-online.nl/

Ik vermoed dat die TV van je ouders ook gewoon mono is, dus dat is geen probleem :)

[ Voor 17% gewijzigd door Grrrrrene op 23-10-2005 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Grrrrrene schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 11:56:
[...]

Voor die paar tientjes? Voor 29 euro heb je er al een bij Elektronica-online :)
Mja das niet duur. Maar vergeet niet, dat je via de coax NOOIT stereo hebt he. Alleen via line/scart heb je stereo geluid.

En via marktplaats koop je ook voor een paar tientjes nog wel een leuke plips stereo tv denk ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Doorlussen via een videorecorder kan ook vaak, althans dat hebben wij een keer gedaan toen we een TV hadden zonder scart of video-in mogelijkheden :)
VisaRider schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 11:58:
Mja das niet duur. Maar vergeet niet, dat je via de coax NOOIT stereo hebt he. Alleen via line/scart heb je stereo geluid.
Hoezo zou je geen stereo hebben via de "coax" aansluiting :?
Via de kabel krijg je ook stereo ;)

[ Voor 53% gewijzigd door Erkens op 23-10-2005 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
VisaRider schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 11:58:
[...]

En via marktplaats koop je ook voor een paar tientjes nog wel een leuke plips stereo tv denk ik ;)
Dus die stereo modulator die ze ook hebben is onzin? Hoezo heb je via coax nooit stereo :? Ik ontvang alle zenders op mijn TV gewoon in stereo via coax ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Grrrrrene op 23-10-2005 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Die ga je niet willen hebben, want heeft engelse aansluitingen (satelliet style) en bovendien is het Engelse PAL systeem qua geluid niet compatible met het onze. Je hebt dan geen geluid.

Maar je bedoelde het natuurlijk alleen als voorbeeld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Grrrrrene schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 11:58:
[...]

Dus die stereo modulator die ze ook hebben is onzin? Hoezo heb je via coax nooit stereo :? Ik ontvang alle zenders op mijn TV gewoon in stereo via coax ;)
Ja klopt. Maar RF modulatoren, in ieder geval die je in videorecorders aantreft, zenden altijd mono uit... Misschien dat de betere losse modulatoren stereo zijn, maar ik heb nog nooit een video via de coax stereo geluid zien geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Ja, een videorecorder zendt zo ongeveer altijd mono uit ja (hoewel ik wel stereo modellen heb gezien met stereo coax signaal), maar we hadden het over een RF Modulator en die zijn er wel degelijk in stereo uitvoering.

Ik vraag me alleen af of een TV waar geen scart ingang op zit wel stereo is, ze zijn er wel natuurlijk: oude stereo TV's... Anders kun je altijd de audio-uitgang van de DVD speler nog op de hifi set aansluiten :)

[ Voor 36% gewijzigd door Grrrrrene op 23-10-2005 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Misschien heeft de TV ook wel een SVHS mini din plug ingang. Dan kun je dezelfde kwaliteit halen met een SCART-SVHS verloopstekkertje.
Afbeeldingslocatie: http://www.tv-out.de/jpg/Scart-FBAS-SVHS-Adapter.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door Henk007 op 23-10-2005 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
Henk007 schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 12:16:
Misschien heeft de TV ook wel een SVHS mini din plug ingang. Dan kun je dezelfde kwaliteit halen met een SCART-SVHS verloopstekkertje.
[afbeelding]
helaas niet de enige ingang is coax en defecte scart.. maar ja me pa was ook al op marktplaats enzo aan het kijken.

maar het kan iig wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Grrrrrene schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 12:09:
Ik vraag me alleen af of een TV waar geen scart ingang op zit wel stereo is, ze zijn er wel natuurlijk: oude stereo TV's... Anders kun je altijd de audio-uitgang van de DVD speler nog op de hifi set aansluiten :)
De tv van de ouders van de topicstarter heeft wel een scart-aansluiting, maar die is dus defect...

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Pagina: 1