[brander] qsi dvdrw sdw 042 brand geen dvd-rw

Pagina: 1
Acties:
  • 154 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Zjosh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-12-2025
Ik zit met het volgende,

Ik heb een stapeltje Platinum dvd-rw gekocht, en die moest ik natuurlijk even proberen. Dus ik wou wat videoclips branden op mn dvd (dit is allemaal goed gegaan, heb de immage in daemon gestopt, en die deed het wel ). Dus ik stop mn dvd in de dvd speler, maar die spuugt hem weer uit met disc error ( nad t532 ). dus ik stop hem weer in mn laptop, en wat zie ik tot mijn grote verbazing, er staat niks op, en het is ipv een dvd-rw een cd-rw volgens windows.

Dus ik ben even aan het zoeken geweest op got, en daar zie ik ook mensen met de zelfde problemen. Mijn vraag is dus, is er iemand die al een goede oplossing heeft voor dit probleem. Binnenkort maar eens boos bellen naar de Norrod iig.

Alvast bedankt, Zjosh

Specs
Acer Aspire 1350
Win Xp pro sp2
Nero 6.6.0.16

Als er meer nodig is, zeg het maar.

[ Voor 7% gewijzigd door Zjosh op 23-10-2005 11:22 ]

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

probeer het dan eens met andere dvd-rw? Dan kan je meteen zien of het de media is, of je fikker.

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

• Zjosh
Andere dvd's heb ik hier niet, maar ik ga er eigelijk van uit dat het men fikker is, een vriend van me heeft namelijk wel data op deze dvd's gekregen.

Verwijderd

aan de media zou ik ook niet in de eerste plaats denken. Platinum zijn echt goeie schijfjes, waarvan ik met geen enkel merk dvd-recorder / lezer al problemen gehad heb.
gebruikte merken (MSI/Asus/Nec/Sony/Plextor/Benq/LG)

edit: dat windows geen DVDRW herkent is normaal, ik denk dat ie altijd dvd'rws herkend als cdrws (heb er geen liggen om het te testen)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2005 11:31 ]

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Nja goed, je zou eventueel nog een image kunnen branden met bijvoorbeeld DVD Decrypter, om te kijken of het wellicht nero is. Maar als het inderdaad de brander zelf is, dan kan er maar 1 oplossing komen lijkt me, en dat is andere firmware. En als die er niet is, tsja, dan is het even langs Norrod en dan mogen zij uitleggen wat ze er aan willen doen.

edit: idd, die platinum dingen zijn vrij goed, is ook mijn ervaring, heb er echt al 100den gefikt, nog geen enkele die mislukt is :)

[ Voor 17% gewijzigd door kamstra op 23-10-2005 11:30 ]

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-01 11:56
Exact het zelfde probleem hier zo gehad, maar dan met een DVD+Rvan Octron (Lidl) en van TraxData.

Eerst een image laten maken met een DVD menu creator en vervolgens bekeken met behulp van Deamon Tools. Vervolgens met Nero Burning Rom gebrand, getest in een standalone DVD-speler en deed toen niets. Vervolgens weer gebprobeerd in de notebook: ook niets op de DVD.

Het enige zinige dat ik er uit kon afleiden was dat de DVD gebrand leek te zijn met 2,8x terwijl de DVD+Rgebrand dient te worden met 4x of zo.
De brander kan wel 4x aan, dusik snap niet waarom de DVD's dan op 2,8x gebrand worden.

Ik weet niet exact meer waar je hem kan vinden, maar ergens op een wildvreemde site stond een firmware-update die en oplossing zou kunnen bieden. Echter de omschrijving die er bijstond heeft mij toch doen besluiten geen firmware-update te doen. Als het nml. mislukt heb ik geen zin mijn notebook kwijt te zijn voor tenminste een aantal dagen en ik heb al helemaal geen zin om mijn notebook kaal terug te krijgen, maw: dan kan ik van alles wer opnieuw installeren.

Hiergaat het btw om:
Acer Aspire 1357_Lmi
Windows XP Pro NL SP2
Nero Burning Rom 6.3.1.25

Everest Home Edition geeft aan dat deDVD brander het volgende ondersteunt:
DVD+RW:4x/2.4x, DVD-RW:2x/2x, DVD-ROM:8x, CD:16x/10x/24x

Edit:
Overigens hebik ooit gelezen dat juist Platinum DVD+/-R(W)'s worden aangereaden bij QSI DVDRW sdw-042.

[ Voor 5% gewijzigd door Joen op 23-10-2005 11:39 ]

• Zjosh
Ik heb de sites met firmware updates ook wel gevonden, maar ik ga het ook niet proberen, de 1 was er positief over, maar bij de ander was het nog erger geworden. Ik heb een bult info met de nero info tool gekregen, en die zegt ook dat mijn brander alles prima moet kunnen doen.

@hierboven
Ik heb exact de zelfde laptop als jij, dus als jij een oplossing hebt, zeg het :P

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-01 11:56
Nee, ik heb geen oplossing. 8)7 :/
Gewoon geen DVD's branden. :P
Overigens heb ik wel ooit een DVD vol met freeware, shareware, etc. programma's kunnen kopiëren.
Gewone "data-DVD's" lijk ik dus wel te kunnen kopiëren en misschien zelf maken.

Aan je e-mailadres te zien studeer je in Groningen, daar heb ik ook een paar maanden gezeten.
Niet zo heel gek dat we exact het zelfde type notebook hebben.
Ook met nutteloos Bluetooth knopje + lampje? :P

[ Voor 38% gewijzigd door Joen op 23-10-2005 13:14 ]

• Zjosh
Ik heb idd het ook zo nutteloze bluetooth knopje...heb de norrod nog niet gebeld, doe ik morgen wel, ik zal het resultaat hier wel even posten. want ik heb veel meer mensen gezien met zon laptop.

En dvds niet branden is geen optie...mn dvdspeler pakt geen externe hardeschijven ;)

• Zjosh
Ik ben net bij de norrod geweest, en de enige oplossing die zij zagen was om mijn laptop weer op te sturen naar acer. naja...en dan maar kijken wat die dudes daar er mee kunnen, hoop eigelijk dat ze er een nieuwe brander in zetten maar dan niet 1 van het verrotte merk qsi... :P
Pagina: 1