Ik moet de powerbook van een kennis op nieuw installeren, alleen... Ik heb nog nooit met een Mac gewerkt. Ik heb 2 dagen lang het forum afgestruind, maar heb helaas niets gevonden wat het probleem kon oplossen.
Hardware:
Het betreft een Powerbook G4 (welk model weet ik niet) met een widescreen beeldscherm.
Een zilver/grijs kleurig, met aan de voorkant de Slot-in Drive zonder hardware eject knopje.
Dat is alles wat ik kan opmaken aan het uiterlijk van de powerbook.
Het probleem.
Als ik de powerbook opstart krijg ik een grijs scherm met in het midden een knipperend mapje, met een vraagteken, afgewisseld met een blauwkleurige iMac gezichtje.
Wanneer ik de powerbook restart met de Mac os X cd er in, krijg ik de foutmelding:
The installer has unexpectedly quit (error 1)
Press the return key to restart the computer...
kmod_destroy: com.apple.driver.applecore99PE (id 17) deallocating 8 pages starting at 0xf348000
kmod_destroy: ...................................
En zo heb ik een stuk of 8 van die regels.
Ik kan niks doen dan op de return knop te drukken en dus restarten.
Ook opstarten met verschillende toetsencombinaties zoals, shift+C, apple+C of apple+V etc helpt ook niet, hooguit krijg ik een dos-achtige scherm te zien, waar daadwerkelijk dingen worden geladen en gekopieerd, om dan alsnog de hierboven foutmelding te weergeven.
Ook de cd met Mac Os 9 niet laden, sterker nog, hij wordt helemaal niet herkend.
Wie kan me helpen met deze kwestie?
Alvast bedankt!
Hardware:
Het betreft een Powerbook G4 (welk model weet ik niet) met een widescreen beeldscherm.
Een zilver/grijs kleurig, met aan de voorkant de Slot-in Drive zonder hardware eject knopje.
Dat is alles wat ik kan opmaken aan het uiterlijk van de powerbook.
Het probleem.
Als ik de powerbook opstart krijg ik een grijs scherm met in het midden een knipperend mapje, met een vraagteken, afgewisseld met een blauwkleurige iMac gezichtje.
Wanneer ik de powerbook restart met de Mac os X cd er in, krijg ik de foutmelding:
The installer has unexpectedly quit (error 1)
Press the return key to restart the computer...
kmod_destroy: com.apple.driver.applecore99PE (id 17) deallocating 8 pages starting at 0xf348000
kmod_destroy: ...................................
En zo heb ik een stuk of 8 van die regels.
Ik kan niks doen dan op de return knop te drukken en dus restarten.
Ook opstarten met verschillende toetsencombinaties zoals, shift+C, apple+C of apple+V etc helpt ook niet, hooguit krijg ik een dos-achtige scherm te zien, waar daadwerkelijk dingen worden geladen en gekopieerd, om dan alsnog de hierboven foutmelding te weergeven.
Ook de cd met Mac Os 9 niet laden, sterker nog, hij wordt helemaal niet herkend.
Wie kan me helpen met deze kwestie?
Alvast bedankt!