Toon posts:

tijdelijk even op Chello netwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
De volgende situatie :

Mijn laptoppie verbindt makkelijk met mijn verbinding thuis (athome) en op mijn werk (LAN). Beiden met een vaste(niet draadloze) verbinding.
Nu wil ik graag ook het internet op met de Chello verbinding van mijn zus. Als ik dat doe, dan kom ik op een Chello site, waarop ik alleen maar kan kiezen voor " Chello service installatie".
Echter ik durf daar niet zomaar voor te kiezen omdat ik niet weet wat er dan gebeurt en of dan mijn oude verbindingen wel nog werken. ( En dat mijn zus met haar pc wel nog op haar verbinding kan...)

In het verleden heb ik ook een Chello verbinding gehad en daar had je altijd gezeik met het MAC adres dat moest kloppen. Zit ik nu met dezelfde situatie, waar ik maar beter ver vanuit de buurt kan blijven ? Of kan ik gewoon doorgaan met de " chello service installatie " ?

Het betreft overigens een Thomson modem

alvast bedankt !

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik veronderstel dat je niet samen met je zus aangesloten bent?
Dan is de oplossing simpel (denk ik want ik heb geen Chello). Kloon het MAC adres van je zus haar NIC naar die van jou (eventueel tijdelijk).

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-02 09:21
zie FAQ hoe dat moet :)

Omdat ik in een aardige bui ben, hier een copy-paste uit de FAQ van Network Troubleshooting
Hoe kan ik mijn mac-adres bekijken of aanpassen?
Het mac-adres van je netwerkkaart kan in Windows worden aangepast bij de adapterinstellingen van je netwerkkaart. Ga hiervoor naar start-instellingen-configuratiescherm-netwerkverbindingen, en kies de adapter waarvan je het mac-adres wil wijzigen. Klik vervolgens op eigenschappen en dan op configureren onder je netwerkkaart. Onder geavanceerd zul je dan (mits het door je driver ondersteund wordt) een optie mac-adres vinden waar je een waarde kunt invullen.
Als je "doorgaan" zou kiezen, regitreert Chello jouw MAC adres en kan je zus dus niet meer internetten straks.

[ Voor 142% gewijzigd door havana op 23-10-2005 10:44 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

• LG_Greenman
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-01-2025
Je zou kunnen inloggen via de USB poort, weet alleen niet of die op jouw Thomson modem zit.

HX45/300w/Epox 8KHA+/XP1800@1620/768mb@2x143mhz Apacer/17"@Asus V6600 GF1/17"@ S3trio64V/SB1024 Live player/Kingston 110TX/20gig@7200rpm Maxtor/40gig@5400rpm Maxtor/27gig@5400 WD/JustCool CPUcooler/2x120mm en 3x80mm casefans/Plextor 40x/DVDR4x

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-02 13:21

Korakal

Up up up!

zie havana; dat is inderdaad precies wat er aan de hand is :)

Dit topic is gesloten.