Toon posts:

5.1 Speakers zoektocht

Pagina: 1
Acties:
  • 53 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Na flink op internet gezocht te hebben heb ik na de Logitech Z-5400 (bijna uit) de volgende 5.1 speakerset gevonden!

Mijn vereisten zijn goed geluid voor MUZIEKDVD's, ingebouwde DTS decoder en helder geluid zonder teveel Bass.

Ik heb nu de volgende JBL speakerset gevonden:

Harman JBL X-Cite 5.1 Speakers met een prijs bij Komplett van 235 euro.

Afbeeldingslocatie: http://www.vadim.co.uk/images/jbl.jpg

Dit lijkt mij ene goede keuze maar ik kan weinig of geen reviews vinden.

Lijkt dit jullie ook een goede keuze?

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:05

voodooless

Sound is no voodoo!

Nee,

... verder dien je gewoon te gaan luisteren, aan specs en reviews heb je toch niks.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap dat luisteren heel belangrijk is: ieder heeft zijn eigen geluidssmaak.

Maar als nadeel voor een logitech speakers werd gezegd dat deze geen tweeter heeft in de boxjes. Deze heeft wel een twee-weg systeem.
Ook hoef je niet nog eens een dure geluidskaart erbij t ekopen (heb al een goede Soundstorm chip), want de decoder zit er al in.
En ik hoef ook geen boombox dus ook geen honderden watts nodig. Deze heeft er al meer dan zat...

Kan iemand wat inhoudelijker zijn? ;)

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Oke, ik zal het wat inhoudelijker proberen: Ga je voor muziek, dan moet je toch echt wel zorgen dat je wat grotere sats hebt. Dat sluit gewoon beter aan bij de bass. Anders valt er altijd een gat, en zeker voor muziek is dat zonde. Dan wordt de boombox ook meteen minder boombox, maar meer een geheel.

Maarja, misschien is het eerst handig om je budget duidelijk te krijgen.

Verwijderd

Topicstarter
Alvast bedankt voor je verdere toelichting!

Dit is wel mn maximale buget -----> logitech Z-5400 gaat ook ongeveer zoveel kosten (maar die is 1-weg).
Als je zegd van ik heb nog een hele goede optie dan is 280 ofzo ook nog ok.

Maar dit is eigelijk maximaal.

Mss lijken dit sats ook wel kleiner maar tis iedeergeval 2-weg en dat is al een vooruitgang. En de ingebouwde decoder telt voor mij zwaar.

En dan nog dit: Ik zal geen cd's luisteren op mn pc want ik heb een prachtige stereo toren staan, dus dat hoeft ook niet. Gaat mij om (muziek)dvd's. games en that's it.

Ik heb nu een echte basis 5.1 en zelfs da tvind ik voor een muziekdvd al goed klinken.

Dus mij leek zon JBL 5.1 (met meer vermogen, beter subwoofer, 2-weg speakers en decoder) gewoon een veilige degelijke keuze! :)

Ik vind dus ook vooral de vergelijking tussen die van Logitech en deze voor mij ook bleangrijk.

Ik moet zeggen dat het allmeaal behoorlijk ingewikkeld is. 8)

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

Ja, die's goed. Koop 'em maar.

(Ben je nu verder geholpen? :P )

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Verwijderd

Topicstarter
Dank je voor je bijdrage! :+

Een beetje kritisch zijn is niet verkeerd hoor...

Kom maar op met suggesties :*)

Verwijderd

Mijn suggestie zou zijn: koop een goeie surround versterker van ~400euro en daarbij 5 leuke boxjes (2voor 2 achter en center) van een 100watt per stuk en een leuke subwoofer. Maar dat valt zeker niet in je buget, bij mij namenlijk ook niet dus ik ben het langzaam aan het opbouwen. heb nu 2 leuke boxen van voor en een sub. Binnenkort fatsoenlijke versterker kopen en in mn oude pioneer boxen nieuwe tweaters zetten dan heb ik al 4.1 en daarna een degelijke center erbij en mn soundblaster live vervangen. Dan heb ik wel een leuke surround set :)

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:27

JT

VETAK y0

Kritisch: iedereen heeft een andere smaak voor geluid. Zo ook jij en wij kunnen niet beslissen wat jij het mooist vind klinken. Zelf luisteren dus.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Mijn advies dus: doorsparen!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-02 16:44

DinX

Motormuis

Verwijderd schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 13:05:
Mijn suggestie zou zijn: koop een goeie surround versterker van ~400euro en daarbij 5 leuke boxjes (2voor 2 achter en center) van een 100watt per stuk en een leuke subwoofer. Maar dat valt zeker niet in je buget, bij mij namenlijk ook niet dus ik ben het langzaam aan het opbouwen. heb nu 2 leuke boxen van voor en een sub. Binnenkort fatsoenlijke versterker kopen en in mn oude pioneer boxen nieuwe tweaters zetten dan heb ik al 4.1 en daarna een degelijke center erbij en mn soundblaster live vervangen. Dan heb ik wel een leuke surround set :)
Of je kan het stap voor stap doen :)

Ik heb vorige week een surround receiver gekocht omdat ik van m'n pc surround setje naar fatsoenlijke 5.1 wil gaan. Daar dan voorlopig 2 "oude" hifi speakers aangehangen.
Volgende maand koop ik dan weer 2 fatsoenlijke speakers erbij (waarschijnlijk b&w leisure monitors). Dan zit ik met 4.0.
De maand erop vervang ik dan die 2 hifi speakers door weer b&w's, en de maand daarop dan nog 1 b&w erbij samen met een subwoofer.

Zo spreid je het een beetje en vallen de kosten al bij al nog mee :)

Ik kan natuurlijk ook weer zo'n "standaard" 5.1 setje kopen, maarja, dan kan ik beter even doorsparen.

[ Voor 6% gewijzigd door DinX op 23-10-2005 13:16 ]

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:47

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ga er zelf naar luisteren en koop naar jouw smaak de beste speakers. Dit is niet alleen het beste afvies, het is ook nog eens de policy om niet over speakers "wat moet ik kopen" topics te openen, tenzij je zelf geluisterd hebt en die ervaring deelt (zie de AV policy).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.