Toon posts:

WLAN router icm SpeedTouch - Internet werkt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 195 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben absoluut geen genie met computers, maar ik hou er wel van om zelf alles proberen in elkaar te zetten... Ik zit nu met een probleem wat denk ik niet opgelost kan worden op de manier zoals ik die graag zou willen (tenminste ik heb al die FAQs doorgelezen, en ik denk dat het niet gaat werken)

Probleem: wireless internet / netwerk

Ik heb een telefoonverbinding in de woonkamer, maar mijn computer staat 2 kamers verder. Ik weet dat je om een wireless netwerk aan te leggen tenminste 1 computer via een kabel moet verbinden met de wireless router en modem. Maar dit wil ik juist niet. Is het mogelijk dat ik in de hoek van mijn woonkamer alleen de modem met wireless router heb staan, en dat mijn computer aan de andere kant van m'n huis dit signaal oppikt en gewoon op internet kan?

FYI: nu zit ik met mijn laptop in de woonkamer, die via een kabel verbonden is met een 'normale' router en de modem. (die laptop zou dus ook gebruik moeten maken van het wireless netwerk).

Zijn er mensen die dit (onmogelijke?) probleem hebben opgelost? En als het dus echt niet kan, wie heeft er een alternatieve oplossing?

Thanx
Ma Lin

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Het enige wat met een kabel verbonden moet zijn is de wireless router, vanaf daar moet het draadloos kunnen.

Kan je niet de wireless router inpluggen en met je laptop naar de desbetreffende kamer gaan en kijken hoe sterk het signaal is? :)

Het moet zo gewoon werken:

telefoonaansluiting ---> modem ---> Wireless router - - -> computer (of laptop, of allebei :P )
Waar '--->' een vaste kabel is en '- - ->' een draadloze verbinding

[ Voor 38% gewijzigd door anandus op 23-10-2005 10:13 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-04 20:28

Nakebod

Nope.

Ik snap je probleem niet?
1: Wat heeft die telefoonlijn met het totale verhaal te maken?
2: Waarom zou je aan een wireless router een pc moeten hangen? Hooguit een keer om te configureren, kan ook prima met een laptop.
3: Je computer kan mits hij een wlan kaart heeft dit signaal gewoon ontvangen.

Dus, wireless router OF een accesspoint aan de modem, instellen, en verbinding opzetten tussen pc en wlan, en je bent klaar.

Of ik snap je niet, maar dan ben ik wel eens benieuwd naar wat je wel bedoeld.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Verwijderd

Topicstarter
Moet die wireless router niet eerst worden geprogrammeerd ofzoiets? Of is het echt gewoon een kwestie van inpluggen en klaar?
(Die laptop is een probleem, die is volledig in het chinees incl chinese karakters, en ik snap dus helemaal niks van de instellingen) :(

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:48

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Vervang je router door een Linksys WRT54G wireless router (bijv) en je kan naar hartelust wireless werken :)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 10:14:
Moet die wireless router niet eerst worden geprogrammeerd ofzoiets? Of is het echt gewoon een kwestie van inpluggen en klaar?
(Die laptop is een probleem, die is volledig in het chinees incl chinese karakters, en ik snap dus helemaal niks van de instellingen) :(
lol @ Chinese laptop :P

in principe werken een hoop routers al direct (DHCP ingesteld: delen automatisch IP-adressen uit), maar afhankelijk van je situatie (modem, computer, etc) moet je misschien het een en ander instellen.
Sowieso zou ik een WEP-sleutel instellen (een data-codeer-sleutel), zodat mensen niet zomaar mee kunnen kijken/surfen.
Verwijderd schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 10:17:
ik heb een wireless WL-500g router van Asus... wat is het verschil daarmee dan?
Niets mis mee, lijkt mij :)

[ Voor 15% gewijzigd door anandus op 23-10-2005 10:25 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een wireless WL-500g router van Asus... wat is het verschil daarmee dan?

Verwijderd

Topicstarter
probeem kan ook zijn dat ik een paar maanden geleden (ja, zolang doe ik er al over :() met mijn oude computer heb geprobeerd dit te fixen. Kan zijn dat ik daar wat met instellingen heb zitten rommelen (je kent het wel frustratie als iets niet werkt). Maarja, nu heb ik dus sinds gisteren een nieuwe comp en nog steeds geen wireless netwerk.

maar ik ben in ieder geval hoopvol geworden van jullie reactie (hoe kom ik er dan bij dat er minimaal 1 computer met LAN cable verbonden moet zijn???)

• n3ck
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 24-07-2025
heel waarschijnlijk dat de linksys wel een adsl aansluiting heeft en de asus niet (tenminste als telefoonaansluiting = adslaansluiting)

nee; die asus moet er ook een hebben; dan is het gewoon een kwestie van de router instellen zoals dat in de handleiding staat..

[ Voor 34% gewijzigd door n3ck op 23-10-2005 10:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
ok, ik ga nog maar eens een poging wagen.... merci voor jullie hulp in ieder geval!
(MOCHT het lukken, laat ik het uiteraard even weten...maar ik ben bang van niet... ;))

Verwijderd

De router heeft een webinterface en reikt standaard via dhcp ip-adressen uit, dus kun je er met een notebook met draadloze netwerkkaart zonder veel poespas aan, al raadt de snelle-installiegids je aan een bekabelde pc aan te sluiten op een LAN-poort voor de initiële configuratie

(even gegoogled, het word aangeraden, maar hoeft dus niet)
http://www.diskidee.nl/hardware/testen/index.htms/6146

Verwijderd

Indien ik je probleem goed begrijp, is het wel degelijk mogelijk om dit op te lossen zoals je wilt. De Asus WL-500g heeft een uplink poort. Daarop sluit je je adsl-modem aan. Daarna kun je of via wire-less of via de overige 4 netwerk poorten van de router het internet op. Wanneer je je beveiligingen goed hebt staan en je computer is aangemeld op de router (indien je mac-address toegang aan hebt staan) kun je nu gewoon wire-less internetten.

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:33

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
heb je niet ook W-LAN routers met telefoon modem erin? met ADSL Modem zijn er iig wel... dan plug je daar meteen je telefoonstekker in, en heb je je hele modem niet eens nodig...

Home Assistant Configuratie V&A

• stefan001
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-04 11:34
Snap ik nou goed dat één van de computers een modem heeft met inbelverbinding? Moet die verbinding worden gedeeld over de rest van de computers? Dat kan, dan moet die computer in de 'uplink' zitten van de router, maar dan zou je volgens mij ook gewoon een wireless switch oid (bestaat dat :P?) kunnen gebruiken.

offtopic:
een inbelverbinding delen over verschillende pc's :+

Verwijderd

Indien ik je probleem goed begrijp, is het wel degelijk mogelijk om dit op te lossen zoals je wilt. De Asus WL-500g heeft een uplink poort. Daarop sluit je je adsl-modem aan. Daarna kun je of via wire-less of via de overige 4 netwerk poorten van de router het internet op. Wanneer je je beveiligingen goed hebt staan en je computer is aangemeld op de router (indien je mac-address toegang aan hebt staan) kun je nu gewoon wire-less internetten.

De router heeft inderdaad een web interface die je kunt benaderen. Deze is dan meestal te benaderen met het IP-adres dat vermeld staat in de webinterface van de adsl-modem. In de webinterface van de asus router kun je overigens kiezen voor de DHCP optie of zelf een IP range opgeven

Verwijderd

Topicstarter
voor alle duidelijkheid: ik heb ADSL (van HCCNet), een Speedtouch modem, en de wireless router die ik eerder al noemde.

Ik heb het net nog even geprobeerd. Ik kan met mijn nieuwe computer wel verbinding maken met het netwerk. alleen heb ik geen internet enzo. Ik zie ook nergens waar ik die instellingen eventueel zou kunnen veranderen.

ideeen?

Verwijderd

Topicstarter
@Flash: hmm... het IP adres van mijn modem is de standaard 10.0.0.138. Ik dacht dat de router altijd weer een ander IP adres heeft?
(ik begrijp je post niet helemaal... ligt aan mij hoor, maar zou je het effe in Sesamstraat taal kunnen vertellen? :P

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15-04 17:58
Ma Lin: voordat het werkt zul je eerst de Asus moeten configureren. Een wireless router is niet een stofzuiger die je zo maar even in het stopcontact steekt. Dus benader die webinterface even en stel het e.e.a. in. Voor het benaderen van die webinterface (heeft inderdaad een ander IP adres dan je modem) moet je dus inderdaad even een computer tijdelijk aansluiten op poort 1 van de Asus, terwijl je het modem met een kort kabeltje in de uplink (=WAN) prikt.

Denk aan:

- password van het beestje
- EDIT: dit staat bij jou niet goed: HOE hij het internet moet verdelen (volgens moet je 'm instellen op Acces Point modus omdat de SpeedTouch de boel al routert)
- beveiliging (heel belangrijk, anders kunnen de buren meegenieten). <spam>zie mijn sig voor een how-to</spam>

BTW: ken je de edit-knop Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif ook? Kan reuze handig zijn :)

Ik zoek wel ff op voor je welk IP adres die Asus standaard heeft. Gevonden: 192.168.1.1. standaard password "admin". Je kan dat kreng ook configureren met een CD-ROM maar dat werkt kut en is bovendien voor mietjes :P

[ Voor 29% gewijzigd door havana op 23-10-2005 11:04 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nog eens gekeken... mijn computer maakt dus wel verbinding met het wireless netwerk
verbinding = zeer goed

dit staat er verder nog bij status:
Adrestype: door DHCP toegekend
IP-adres: 192.168.1.2
Subnetmasker: 255.255.255.0
Standaard gateway: 192.168.1.1

staat toch goed zou je zeggen... alleen krijg ik geen internet. Ook als ik in Internet Explorer 192.168.1.2 invul gebeurd er niets...

• Happy2000
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Malin, ik gebruik hier ook een asus wl500g deluxe router met adsl van wanadoo en dit werkt perfect.

Ik zal even vertelen hoe ik het heb gedaan.

1-Zorg er voor dat je adsl modem ip's uit deelt (dhcp aan).
2-Verbind de router aan de asus niet op de wan poort maar op 1 van de 4 andere poorten.
3-Ga in nu in de asus router via 192.168.1.1, en zet accespoint mode aan dus geen router mode of iets dergelijks.
Bij lan ip een eigen ip kiezen 10.0.0.138 < of wat er in de range van je adsl modem zit
subnet mask invullen 255.255.255.0 < of wat voor subnet je adsl moden heeft
Gateway ingevulen 10.0.0.1(adsl modem ip, denk dat dit standaard bij jou is)

Nu moet het gaan werken hoop ik.

Hoe werk het met een live box (ter vergelijking)
-------------------------------------------------------------------

De livebox zit in een range van 192.168.5.1
en dit heb ik nu in de asus router gezet.

accespoint mode.
verbinding van de livebox in een lan poort van de asus.

Bij lan ip een eigen ip gekozen 192.168.5.15
subnet mask ingevuld 255.255.255.0
Gateway ingevulde 192.168.5.1(livebox ip)

succes

• havana
accespoint mode aan dus geen router mode of iets dergelijks.
Daar gaat 't dus om :)
Bij lan ip een eigen ip kiezen 10.0.0.138 < of wat er in de range van je adsl modem zit
subnet mask invullen 255.255.255.0 < of wat voor subnet je adsl moden heeft
Gateway ingevulen 10.0.0.1(adsl modem ip, denk dat dit standaard bij jou is)
Dit hoeft volgens mij allemaal niet. Je hoeft alleen de Acces Point modus aan te zetten.
Verbind de router aan de asus niet op de wan poort maar op 1 van de 4 andere poorten
Dat is onzin. De modem moet gewoon op WAN poort en je computer tijdelijk op poort 1. Het gaat om de 'accespoint modus', dáár zit de fout.

Overigens wil ik nogmaals het belang van beveiliging benadrukken. Als het straks werkt, kunnen de buren gratis meegenieten en dat wil je dus niet. Maar goed, zorg eerst maar es dat het überhaupt werkt :)

[ Voor 60% gewijzigd door havana op 23-10-2005 11:06 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-04 20:07

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Verwijderd schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 10:59:
ik heb nog eens gekeken... mijn computer maakt dus wel verbinding met het wireless netwerk
verbinding = zeer goed

dit staat er verder nog bij status:
Adrestype: door DHCP toegekend
IP-adres: 192.168.1.2
Subnetmasker: 255.255.255.0
Standaard gateway: 192.168.1.1

staat toch goed zou je zeggen... alleen krijg ik geen internet. Ook als ik in Internet Explorer 192.168.1.2 invul gebeurd er niets...
Vul dan eens 192.168.1.1 in.. Je moet nl. niet je eigen ip-adres intypen, maar dat van de gateway (= de router).

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Verwijderd

Topicstarter
als ik deze laptop aansluit op de router (poort 1), terwijl de router verbonden blijft via de WAN met mijn adsl-modem, dan krijg ik helemaal geen verbinding meer met mijn laptop! Als ik daar het IP-adres van mijn router of adsl-modem invul gebeurt er helemaal niets...

ik snap er echt niks van... zo kan ik dus ook geen dingen instellen als access point etc.

• havana
Kan gebeuren. Staan IP adressen enzo op automatisch op de laptop? Even alles opnieuw opstarten? Desnoods een paar keer.

En maakt ie connectie via de wired verbinding (zet dus je wireless verbinding uit). Je kan namelijk de Asus niet in via de wireless connectie.

[ Voor 83% gewijzigd door havana op 23-10-2005 11:13 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

• Happy2000
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
havana schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 11:02:

[...]

Dat is onzin. De modem moet gewoon op WAN poort en je computer tijdelijk op poort 1. Het gaat om de 'accespoint modus', dáár zit de fout.
)
Als ik de modem op de wan poort zet, hoort normaal te werken maar dan krijg ik dus geen internet hier, daarom zit die op 1 van de andere poorten.

Je als daarna als alles werkt, wel aan je beveiliging iets doen ja anders is het feest voor de buren :)

[ Voor 3% gewijzigd door Happy2000 op 23-10-2005 11:14 ]

• havana
Dat is wel vreemd, want dat zou wel zo moeiten, maar goed :)

Ik zie trouwens in de Asus-manual dat de beveiliging vrij lastig uitgelegd staat. Je moet i.i.g. WPA PSK gebruiken :) (en dus niet WEP).

Heb die manual erbij. Eénmaal in de webinterface, kies voor Quick setup en kies bij "Select Internet Connection Type" voor de bovenste optie: "Cable modem or other connection type that gets IP automaticly"

[ Voor 35% gewijzigd door havana op 23-10-2005 11:16 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Verwijderd

Topicstarter
bedankt flipfluitketel (;))
op de gateway krijg ik het volgende scherm (een erfenis van mijn vorige geprust met die andere computer ben ik bang)

Internet connection status:
type: PPPoE
Status: disconnected
Reason: Cable is not attached.

verder is er nog een log in button, maar uiteraard heb ik geen idee wat ik bij gebruikersnaam en wachtwoord moet invullen. Kan ik niet op de een of andere manier naar de standaard fabrieksinstellingen gaan? (een harde reset van de router ofzo??)

• havana
inloggen met username: admin
password: admin

en dan:
kies voor Quick setup en kies bij "Select Internet Connection Type" voor de bovenste optie: "Cable modem or other connection type that gets IP automaticly"

[ Voor 20% gewijzigd door havana op 23-10-2005 11:19 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Verwijderd

Topicstarter
havana schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 11:18:
ik zal mezelf even quoten:

[...]
ik heb niet de mogelijkheid om die opties in te vullen. Zou het makkelijker zijn als ik mijn hele computer effe hierheen verhuis?

Verwijderd

Topicstarter
je laatste post niet gezien... eerst maar eens proberen. Thanx havana!

• havana
Ga even rustig zitten voor de instellingen die komen gaan.

't is allemaal niet zo lastig

Als je aanlandt bij "Bridge / Access control list' moet je i.i.g. kiezen voor "AP Only"

[ Voor 19% gewijzigd door havana op 23-10-2005 11:22 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Verwijderd

Topicstarter
Havana, je bent geweldig! weer een stappie verder.

Ik heb nu bij de Quick Setup die optie gekozen. Nu krijg ik in die Quick Setup een volgend scherm met:

Host name:
MAC address:
Heart-beat server:

Ik neem aan dat ik hier niets hoef in te vullen, maar ik wil de boel nu niet verzieken. What to do next?

• havana
Niets invullen, da's alleen voor als je Chello hebt. Daar moet je namelijk MAC-adres klonen.

Kun je op "next" klikken?

In principe zou het dan al moeten werken, maar dan moet je de boel nog beveiligen. Maar kijk eerst ff of het zo werkt (vaak moet je de Asus even herstarten)

[ Voor 50% gewijzigd door havana op 23-10-2005 11:29 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Verwijderd

Topicstarter
scherm wat ik nu heb: WAN IP Setting

Fill TCP/IP setting for WL500g to connect to internet through WAN port

Get IP autmatically: yes / no
IP address: 62.251.97.195 (kan ik niets aan veranderen)
Subnetmask: 255.0.0.0 (kan ik ook niets aan veranderen)
Default gateway: 192.168.0.1
Get DNS server automatically: yes / no
DNS server 1: 192.168.0.1
DNS server 2: -----

------------------
wat gek dat IP/subnet, etc nu allemaal anders zijn... klopt dat??

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-04 08:04

BHQ

Het simpelste is volgens mij:

Speedtouch -> WAN poort van je router. Zorg wel dat je instellingen in je Speedtouch al goedstaan. Dan connect je met je laptop naar je Asus en ga je naar de config pagina, alwaar je je verbinding instelt (en denk dus aan WPA). Als verder niet al te moeilijke dingen wil doen is het makkelijkst je router op DHCP-modus te zetten zodat-ie op de WAN zijde een IP van je Speedtouch krijgt. Portmappen gaat dan niet echt handig, maargoed...

• havana
Probeer bij Quick setup toch es de onderste te kiezen (ADSL connection that uses static IP) en vul in :

IP: 10.0.0.150
255.255.255.0
gw: 10.0.0.138
DNS 1: DNS van je provider
DNS 2: DNS van je provider

DIT IS MIJN WEBSITE

Verwijderd

Topicstarter
DSN van mijn provider? Hoe kom ik daarachter?

• havana
62.251.0.6
62.251.0.7

[google=DNS servers HCCNet]

DIT IS MIJN WEBSITE

Verwijderd

Topicstarter
thanx havana, ik heb nu alles ingevuld en de quick setup afgesloten. (na een restart van de router)

internet doet het nog niet... moet ik nu nog iets doen dan?

• havana
Vreemd hij zou het moeten doen. Heb je de instellingen goed opgeslagen? Wat zegt het status-window als je nu inlogt?

Heb je onder Bridge / Access control list' gekozen voor "AP Only"

[ Voor 20% gewijzigd door havana op 23-10-2005 11:50 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

• ViperXL
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-02-2025
Beste mensen,

de opstelling is als volgt. Er zijn 2soorten netwerken in dit geval: de WLAN en LAN.

Configureer de modem zoals het hoort en verander niks. Werkt alles goed gaan we een stap verder.

Doe het volgende doormiddel van een vaste verbinding van laptop naar WAP, sluit de acces point nog niet aan op de modem. Stel je IP in op dezelfde range als je WAP in. Reset de WAP (Wireless Acces Point) naar defaultinstellingen. Een WAP is standaard geconfigureerd om alles te accepteren. Check dit door de vaste kabel weg te halen, je netwerkverbinding op auto te zetten en te zoeken met je WiFi-kaartje naar beschikbare netwerken.
Netwerk gevonden? Zo nee, is de wireless gedeelte van kaartje of WAP defect. Zo ja ga naar volgende stap.

Als je netwerkverbinding hebt via WiFi kun je het webinterface van de AP aanspreken. Mocht dit niet het geval zijn naar meerdere pogingen moet je alsnog via een vaste kabel inloggen om het in te stellen.

AP instellen:
* Zorg dat de AP als Access Point Mode staat ingestelt aangezien Router Mode te advanced is en je al een router hebt nl. de SpeedTouch.

* Zorg dat de AP een IP krijgt. dit kan een vast adres zijn of doormiddel van DHCP van de SpeedTouch
Als voorbeeld:
IP: 10.0.0.140
Subnet: 255.255.255.0
Gateway: 10.0.0.138 <-- IP van de SpeedTouch>
DNS: 10.0.0.138 of van je provider.

Na alles te hebben opgeslagen zou je doormiddel van WiFi verbinding met de WAP moeten kunnen maken. Doe dit nooit doormiddel van LAN EN WLAN !! Het is of ... of
Dit is ook al eerder gelukt dus zou geen probleem moeten zijn. Heb je verbinding?
(mocht dit niet het geval zijn ga dan weer instellen en zorg dat MAC-filtering uit staat of iedergeval dat het MAC-adres van je WiFi apparaat is toegevoegd)

Nu kun je de WAP aansluiten op de modem/router (Alcatel SpeedTouch) en kun je doormiddel van een draadloze verbinding internetten.

WiFi is bedoelt als Plug 'n Play maar had beter onder Plug 'n Pray kunnen vallen.
Mocht je na deze uitleg er nog niet uit komen hoor ik het graag.

Greetzz

• ViperXL
Ik hoop dat je hier iets aan hebt en aangezien ik door de posts het bos niet meer zag heb ik het volledige verhaal maar ff gedaan ;)

[ Voor 61% gewijzigd door ViperXL op 23-10-2005 11:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
havana schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 11:50:
Vreemd hij zou het moeten doen. Heb je de instellingen goed opgeslagen? Wat zegt het status-window als je nu inlogt?

Heb je onder Bridge / Access control list' gekozen voor "AP Only"
Ik heb twee aparte bullets:
- bridge
- access control

Bij bridge staat:
AP mode: AP only
Channel: 6
Connect to AP in remote bridge list: no
Allow anonymous: no

Bij access control kan ik de MAC access mode instellen. momenteel 'disabled'.

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-04 08:41

Korakal

Up up up!

Even een titelfix gedaan; de titel 'ik ben 99% zeker dat dit niet kan...' slaat natuurlijk nergens op. Naar aanleiding van je vraag in de topicstart was ik eigenlijk geneigd om het topic te sluiten omdat dit toch wel vrij basic is. Gezien het verloop van het topic hou ik 'm nog even open, maar besef wel dat het niet de bedoeling is hier om een stap-voor-stap begeleiding te vragen.

Verwijderd

Topicstarter
viper... voor dat verhaal moet eens goed gaan zitten ;)

bedankt voor je medewerking iig.

vraagje: accesspoint. dat is niet mijn adsl-modem ofzo?

• havana
ViperXL.NET zegt precies hetzelfde als ik, overigens :)

Maar ik snap niet waarom het niet werkt.

Wat zegt je status window?

Accespoint = je ASUS. Een AP is niets meer of minder dan een apparaat wat heel simpel een internet signaal draadloos verstuurt. Een wireless router bestaat uit een Acces Point en een router gedeelte. Dit router gedeelte gebruik je indien je modem zelf geen router ingebouwd heeft (zoals bij de meeste kabelmodems). Dit gedeelte heb jij dus niet nodig. Jij hebt alleen het Acces Point gedeelte nodig. Dus op de een of andere manier moet jij je Asus duidelijk maken dat je alleen het Acces Point-gedeelte wilt gebruiken.

[ Voor 76% gewijzigd door havana op 23-10-2005 12:03 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

• ViperXL
Korakal schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 11:58:
Even een titelfix gedaan; de titel 'ik ben 99% zeker dat dit niet kan...' slaat natuurlijk nergens op. Naar aanleiding van je vraag in de topicstart was ik eigenlijk geneigd om het topic te sluiten omdat dit toch wel vrij basic is. Gezien het verloop van het topic hou ik 'm nog even open, maar besef wel dat het niet de bedoeling is hier om een stap-voor-stap begeleiding te vragen.
Ok, sorry. Won't happen again ;) >:)

@havana

;) zoals ik al zei, kon er geen draad aan dit verhaal vast knopen laat staan wireless :P
maar idd als dit is gedaan zoals ik en blijkbaar jij uitgelegd hebben, moet MaLin ergens overheen kijken. De standaard instellingen: AP Mode is overigens de goeie en de ACL moet idd op disabled staan.

[ Voor 25% gewijzigd door ViperXL op 23-10-2005 12:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb wel een 'zeer goede' verbinding met het wireless netwerk.

alleen internet werkt niet.

(sorry mod... )

edit: ik snap sowieso niet dat jullie hier uberhaupt een touw aan vast kunnen knopen! ;)

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2005 12:04 ]

• ViperXL
Verwijderd schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 12:03:
ik heb wel een 'zeer goede' verbinding met het wireless netwerk.

alleen internet werkt niet.

(sorry mod... )

edit: ik snap sowieso niet dat jullie hier uberhaupt een touw aan vast kunnen knopen! ;)
ok, test nu zonder iets te veranderen je internet verbinding
als het draadloos zegt is zeer goed dan is dat zeer goed :P
kijk eens of je via vaste verbinding internet hebt, zo ja dan is het een gateway probleem
zo nee, config je modem juist en dan is het enige wat rest het kabeltje van Asus naar SpeedTouch

Verwijderd

Topicstarter
Status & Log:

WAN interface
---------------------
WAN Type: static
IP address: 10.0.0.150
Subnet Mask: 255.255.255.0
Gateway: 10.0.0.138
DSN servers: 62.251.0.6
Link status: connected (eronder staat een button met 'disconnect / connect'

LAN interface
-------------------
IP address: 192.168.1.1
Default gateway: 192.168.1.1

Zit hier niet een of ander conflict toevallig???

edit: kon toch niet en Lan en WAN tegelijk?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2005 12:15 ]

• ViperXL
Verwijderd schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 12:13:
Status & Log:

WAN interface
---------------------
WAN Type: static
IP address: 10.0.0.150
Gateway: 10.0.0.138
DSN servers: 62.251.0.6
Link status: connected (eronder staat een button met 'disconnect / connect'

LAN interface
-------------------
IP address: 192.168.1.1
Default gateway: 192.168.1.1

Zit hier niet een of ander conflict toevallig???
dit is het log van je modem ?
gateway lan moet zijn 10.0.0.138 en je IPadres zou ik ok 10.0.0.200 zetten
iedergeval als DHCP niet werkt

@Havana
ik weet niet hoever jullie in de les networking zijn :P maar ik moet ervandoor.
ow jah, standaard--> het zou moeten werken 8)7

Beiden suc6 _/-\o_

[ Voor 17% gewijzigd door ViperXL op 23-10-2005 12:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
ViperXL.NET schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 12:07:
[...]

ok, test nu zonder iets te veranderen je internet verbinding
als het draadloos zegt is zeer goed dan is dat zeer goed :P
kijk eens of je via vaste verbinding internet hebt, zo ja dan is het een gateway probleem
zo nee, config je modem juist en dan is het enige wat rest het kabeltje van Asus naar SpeedTouch
Dus ik kan het beste mijn computer effe in de huiskamer gooien, en dan direct aan de modem of aan de router verbinden??

• ViperXL
Dus ik kan het beste mijn computer effe in de huiskamer gooien, en dan direct aan de modem of aan de router verbinden??
uhm, vraagjuh. Nu snap ik hem niet meer.
Hoeveel (netwerk)apparaten heb je daar nu ?

[ Voor 3% gewijzigd door ViperXL op 23-10-2005 13:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
ViperXL.NET schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 13:14:
[...]

uhm, vraagjuh. Nu snap ik hem niet meer.
Hoeveel (netwerk)apparaten heb je daar nu ?
hey viper. (werkt nog steeds niet). dit is de set-up:

huiskamer: adsl-modem + wireless router. Momenteel zit ik op een chinese laptop waar ik niks van de instellingen snap direct gelinked aan de adsl-modem (dus zonder tussenkomst van router).

andere kamer: computer die als ik de router in de modem plug (in de huiskamer) wel toegang heeft tot het wireless netwerk, maar nog steeds zonder internet zit.

• ViperXL
op de laptop heb je wel internet ?
en wat zijn de instellingen van je wifikaartje in die pc ?

klopt de volgende schets ?

Afbeeldingslocatie: http://www.viperxl.net/img/template.jpg
Pagina: 1