WLAN valt uit bij kopieren (WRT54G)

Pagina: 1
Acties:
  • 934 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• XdeckX
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Hey,

Ik heb een probleem met mn wireless verbinding. Deze valt steeds weg op het moment dat ik bestanden ga kopieren over het wireless gedeelte van mn netwerk.

De setup is als volgt.

inet komt binnen op een zyxel adsl router en gaat naar 2 computers en naar een linksys WRT54G router.
Deze linksys router staat ingesteld op een vast ip adres en heeft de DHCP uit staan en wireless aan.
(fungeert dus eigenlijk als een soort access point)

Beneden staat een XC cube van Aopen welke ik draadloos verbind met de router en dus internet.
internet werk, ook intern zien alle computers elkaar. Nu wil ik een aantal films kopieren van mn werkstation naar de cube. Maar na een paar tellen kopieren valt de wireless verbinding weg en mislukt het kopieren dus.

Ik heb hier op GoT en op google lopen zoeken maar kan geen afdoende oplossing vinden
Heeft iemand enig idee wat de oorzaak is en hoe ik dit kan oplossen?

p.s. alle pcs draaien win2k pro

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:22

SeatRider

Hips don't lie

Hee interessant. Ik heb een WRT54GS, met vergelijkbaar probleem, zie mijn draadje hier. Bij mij doet ie het alleen bij bepaalde bestanden, namelijk die van migwiz.exe en sommige .wav files. Ik vermoed dat er in die bestanden een tekenreeks voorkomt die het modem opvat als disconnect. Wat voor netwerkkaarten heb je? Ook linksys?

Nederlands is makkelijker als je denkt

• gjs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-04 11:47

gjs

Scoobydoobydoo

Geef eens wat meer specs van de pc's. Wat voor wireless netwerk kaartjes gebruik je, welke drivers ?
Mijn ervaring met wireless is dat de drivers van de kaarten de meest storende factor is.....

GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD

• XdeckX
  • Niet online
werkstation:
asus av8 s939 met amd 64 3000+ en 1gb ddr
hier draait windows 2000 pro nl op.
ik gebruik de lan verbinding die op mn moederbord zit.
deze pc zit vast aan mn zyxel router

cube:
xc cube van aopen met een amd xp 2000+ proc met 256 mb ddr
hier zit een of ander merkloos wlan kaartje in die ik voor 17 pleuri bij alternate heb besteld. ik gebruik de drivers die ik op cd bijgeleverd kreeg. zit ook een tooltje voor het maken van de verbinding enzo.
deze pc zit vast (via draadloze verbinding) aan mn linksys router (die nu dus als ap gebruikt wordt.) deze linksys zit via utp vast aan de zyxel router

ik heb ook geprobeerd een ftp server op mn werkstation te installeren en dan via een ftp client de bestanden over te tanken. maar ook dat zorgde voor problemen. na een aantal seconden loopt de transfer rate terug naar 0 en krijg ik een disconnect

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

XdeckX schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 11:50:
ik heb ook geprobeerd een ftp server op mn werkstation te installeren en dan via een ftp client de bestanden over te tanken. maar ook dat zorgde voor problemen. na een aantal seconden loopt de transfer rate terug naar 0 en krijg ik een disconnect
Krijg je in je eventviewer dezelfde meldingen als ik (zie mijn draadje, link hierboven)?

• XdeckX
  • Niet online
heb ik ergens een event viewer dan? en zo ja waar?

• ViperXL
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-02-2025
XdeckX schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 09:56:
Hey,

Ik heb een probleem met mn wireless verbinding. Deze valt steeds weg op het moment dat ik bestanden ga kopieren over het wireless gedeelte van mn netwerk.

De setup is als volgt.

inet komt binnen op een zyxel adsl router en gaat naar 2 computers en naar een linksys WRT54G router.
Deze linksys router staat ingesteld op een vast ip adres en heeft de DHCP uit staan en wireless aan.
(fungeert dus eigenlijk als een soort access point)

Beneden staat een XC cube van Aopen welke ik draadloos verbind met de router en dus internet.
internet werk, ook intern zien alle computers elkaar. Nu wil ik een aantal films kopieren van mn werkstation naar de cube. Maar na een paar tellen kopieren valt de wireless verbinding weg en mislukt het kopieren dus.

Ik heb hier op GoT en op google lopen zoeken maar kan geen afdoende oplossing vinden
Heeft iemand enig idee wat de oorzaak is en hoe ik dit kan oplossen?

p.s. alle pcs draaien win2k pro
Als hij het niet bij kleine bestanden doet heb je je WEP waarschijnlijk op 128bit staan en moet je hem lager gooien ... 64bit
Mocht dit niet werken ligt het inderdaad aan drivers- en/of WiFi-software

• XdeckX
  • Niet online
de WEP security stond inderdaad op 128bit ingesteld. heb dit net veranderd naar 64 maar dat blijkt dus geen verschil te maken. dat ding mikt me er gewoon weer af.
ik zie het ook niet zo zitten om zonder beveiliging te gaan klooien. wil niet hebben dat anderen via mijn lijn kunnen internetten of erger

ben er inmiddels achter dat het zeer waarschijnlijk een wlan pci kaartje van het merk Marvell betreft.

ik ben er nog niet achter hoe ik dit probleem moet gaan oplossen dus als iemand nog een geniaal idee heeft dan hoor ik dat graag!

• XdeckX
  • Niet online
heb nog steeds geen oplossing gevonden.
iemand nog briljante ideeen?

• blacknoise
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-10-2024
hey, ik heb 2 wrt54gs, die draadloos met elkaar in verbinding staan, en ik heb dus PRECIES hetzelfde probleem als jou, vsrider, bij mij doen, psd files (photoshop) avi files, en .max files (3d studio max) et niet door de router.. .rar files wel altijd. als ik een avi inrar dan komt ie er wel door maar als ik em gwoon zend niet. Als ik de routers in de dmz zone zet laat ie wel alle bestanden door.
Het lijkt dus de firewall te zijn, die bepaalde bestandsindelingen niet door laat ofzo:S:S

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde probleem.
Mijn huisgenoote kan wel kopieren maar na 1 minuut valt gewoon de verbinding weg.

Het gekke is dat ik met mijn laptop geen last heb van deze problemen...

Ik heb trouwens een Draytek Vigor 2900VG
Super ding;)

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Verwijderd schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 22:48:
Ik heb precies hetzelfde probleem.
Mijn huisgenoote kan wel kopieren maar na 1 minuut valt gewoon de verbinding weg.

Het gekke is dat ik met mijn laptop geen last heb van deze problemen...

Ik heb trouwens een Draytek Vigor 2900VG
Super ding;)
Een Draytek. Geen Linksys apparatuur?

Verwijderd

SeatRider schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 23:04:
[...]

Een Draytek. Geen Linksys apparatuur?
Neej,
Deze had de optie om 32 VPN verbindingen te managen:)

Linksys loopt hier nog wat mee achter

• cherwin
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Update de drivers van jouw wifi netwerkkaarten en update ook meteen de firmware van je WRT54G

Tell me your problem, not the solution you think I should build for you.

• GekkeR
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-04 14:01

GekkeR

key = key

oa. de Linksys WRT54G v2.2 heeft een known bug die ervoor zorgt dat de router wireless dropped met "large" filetransfers.

Daarom had de linksys firmware een fix gekregen die de cpu occed naar 218Mhz (ipv 200).

Je kan 1 van de 3 goede 3rd party firmwares gebruiken om te zien of het helpt :
HyperWRT+Thibor
DD-WRT
OpenWRT

Voor sommige oude WRT54G's is de laatste HyperWRT+Tofu release het meest stabiel :

HyperWRT+Tofu

Afgezien daarvan kan je veel meer info over deze routers vinden op Klik

[ Voor 11% gewijzigd door GekkeR op 27-05-2006 03:32 ]

[ pctje te zien hier ] - Miauw

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

GekkeR schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 03:30:
oa. de Linksys WRT54G v2.2 heeft een known bug die ervoor zorgt dat de router wireless dropped met "large" filetransfers.

Daarom had de linksys firmware een fix gekregen die de cpu occed naar 218Mhz (ipv 200).
Waanzinnig. Ik heb net even gechecked, ik heb een WRT54GS v1.1. Volgens linksysinfo.org heeft Linksys zelf een nieuwe firmware update voor deze router uitgebracht eind april 2006. Helaas alleen een US versie, (nog) geen Europese. Het verschil is volgens mij alleen het ontbreken van 1 of 2 hogere channels, hetgeen ik niet boeiend vond. Ik heb de nieuwe firmware geinstalleerd en sindsdien geen uitval meer, zojuist een DVD gebrand over het netwerk en een groot FAST bestand gemaakt, zonder problemen. Ik ben een happy camper!

Pagina: 1