Toon posts:

welke pc is beter ?

Pagina: 1
Acties:
  • 60 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Dell :

Intel® Pentium® 4 650 (3.4GHz, 800FSB, 2MB Cache
4096MB Dual Channel DDR2 533MHz (4x1024) Memory
500GB (7200rpm) Serial ATA Hard Drive with 16MB DataBurst™ cache NCQ
nVidia® GeForce® 7800GTX 256MB Single Card
Dell 19" Value Flat Panel (E193FP)

Hp pavi m7280

Schermformaat : 21 inch
Soort scherm : TFT
Maximum resolutie : 1680x1050 pixels
Aanbevolen resolutie : 1680x1050 pixels
Pixelafstand : 0.27 mm
Max. horizontale sync : 48 KHz
Max. verticale sync : 94 Hz
Responstijd : 12 ms
Kleuren : 16.7 miljoen
Contrastratio : 900:1
Aansluiting : VGA en digitaal
Kijkhoek : 178 graden
Speakers : ja
Afmetingen : 465x588x287 mm (hxbxd)
Merk processor : Intel
Type processor : Pentium 4 519
Kloksnelheid : 3.06 GHz
Cachegeheugen : 1024
Bustechnologie : 800 MHz
Intern geheugen : 1024 MB
Harde schijf : 300 GB
CD/DVD (RW) : double layer DVD
Diskettestation : nee
Grafische kaart : nVidia GeForce 6200SE
Grafisch geheugen : 256 MB
Shared videogeheugen : nee
Modem : geen
IEEE 1394 : ja
Netwerkkaart : ja
Parallelpoort : ja
Seriële poorten : -
USB-poorten : 6x USB 2.0
TV-out : ja
Besturingssysteem : Win XP Media Center (NL)
IRDA : nee
WiFi : 802.11g
Garantie : pick-up & return
Garantieduur : 12 maanden
Bluetooth : nee
Toetsenbord : draadloos multimedia
Muis : draadloos optisch
Monitor : geen

Hp pavi m7290

Schermformaat : 21 inch
Soort scherm : TFT
Maximum resolutie : 1680x1050 pixels
Aanbevolen resolutie : 1680x1050 pixels
Pixelafstand : 0.27 mm
Max. horizontale sync : 48 KHz
Max. verticale sync : 94 Hz
Responstijd : 12 ms
Kleuren : 16.7 miljoen
Contrastratio : 900:1
Aansluiting : VGA en digitaal
Kijkhoek : 178 graden
Speakers : ja
Afmetingen : 465x588x287 mm (hxbxd)
Merk processor : AMD
Type processor : Athlon 64 3500+
Kloksnelheid : 2.2 GHz
Cachegeheugen : 512
Bustechnologie : 800 MHz
Intern geheugen : 1024 MB
Harde schijf : 250 GB
CD/DVD (RW) : double layer DVD
Diskettestation : nee
Grafische kaart : ATI RADEON X600
Grafisch geheugen : 256 MB
Shared videogeheugen : nee
Modem : geen
IEEE 1394 : ja
Netwerkkaart : ja
Parallelpoort : ja
Seriële poorten : -
USB-poorten : 6x USB 2.0
TV-out : ja
Besturingssysteem : Win XP Media Center (NL)
IRDA : nee
WiFi : 802.11g
Garantie : pick-up & return
Garantieduur : 12 maanden
Bluetooth : nee
Toetsenbord : draadloos multimedia
Muis : draadloos optisch
Monitor : geen

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-05 09:43

makje

Professioneel prutser

mwoh, lijkt me niet erg moeilijk om te zien, of wel?

De Dell heeft:

4x zoveel geheugen (4GB ipv 1GB)
Verreweg de beste videokaart (7800GTX vergelijken met een 6200SE :X)
500GB schijf vs 300GB en 250GB
3.4Ghz P4 vs 3.06Ghz vs AMD 3500+, hierbij is alleen de laatste ongeveer even goed (zoek maar een review op ofzo, er zijn er genoeg)

Alleen de TFT van de Dell is 'maar' 19 inch vs de 21 inch schermen van de HP's.

Is een groot scherm voor jou het belangrijkst dan zou ik de 3e pc nemen, voor eigenlijk alle andere doeleinden en zeker voor spellen of zware (grafische) bewerkingen de Dell.

Maar goed, ik vraag me een beetje af hoe serieus deze vraag is, erg veel eigen inzet zat er in ieder geval niet in...

9800x3d

Verwijderd

Topicstarter
jawel alleen wij kwamen er niet uit maar aangezien je tog geen 4 gig gaat gebruiken aan werkgeheugen vraag ik me af hoe belangrijk het is om 4 gig te hebben volgens mij kom je nie eens aan 1 gig en de rest wij kwamen er iig nie uit omdat het allemaal zo dicht bij elkaar ligt ;)

• makje

makje

Professioneel prutser

De specs liggen dicht bij elkaar? right...

4GB is nu voor de meeste mensen overkill en 1GB meestal al ruim voldoende. Echter de eerste spellen gaan al over de 1GB heen en dat zal steeds meer gaan gebeuren dus 2GB is voor de toekomst al wel lekker. De Dell is een goede gamepc zoals vooral blijkt uit de videokaart. De HP's hebben het grote scherm en zijn verder vrij onopvallend: goede processor voor het betere typwerk of wat videobewerking etc, maar geen geweldige gamemachines.

Ga je alleen maar bezig met internetten en office dan zijn al deze 3 pc's al teveel van het goede en gaat het je dus alleen om de patsfactor. Als je niet weet welke van de verschillende features voor jou belangrijk zijn dan kun je 3 dingen doen:

- Je in de zaken verdiepen: kijken in de BBG van de afgelopen maanden, de topics van andere mensen doorlezen om te kijken hoe zij hun keuzes maken etc. -> tijd en energie investeren dus.
- Iemand inhuren die die keuzes voor je wil maken -> de dichtsbijzijnde winkel inlopen dus.
- Geen pc kopen, je hebt toch geen idee van wat je koopt.

Maar goed, bovenstaande staat ook met zoveel woorden in de CSL FAQ (alwaar je topic hoort) dus dat had je allemaal al gedaan ;)

9800x3d

Verwijderd

Topicstarter
ik ben al in de winkel geweest maar dat was voor een notebook en daar heb ik behoorlijk wat info over gehad jah maar voor de zelfde prijs als een notebook heb je betere desktops dus heb ik besloten om een dekstop te halen ipv een notebook ( terwijl ik eigenlijk een notebook wou hebben omdat het klein en makkelijk zou zijn ) maar aangezien ik verder niet zoveel verstand heb van pc's weet ik wat die gozer zei over notebooks en betrek ik dat ook op de desktops maar wanneer iemand tegen mij zegt 4 gig 533mhz of 2 gig 800mhz en ze zeggen dat je 4 gig nie gebruikt dan kijk ik naar de achterste cijfers snap je dus al bij al heb ik er geen verstand van en wil ik gewoon wat info en ik dank je voor de info die je hebt geven

• makje

makje

Professioneel prutser

800Mhz geheugen bestaat niet dus of jij hebt het niet gehoord of diegene heeft er geen verstand van. Wat wel bestaat is een 200Mhz FSB welke 4 pakketjes per cycle kan versturen zodat hij effectief even snel is als 800Mhz en dit is wat de oudere P4 systemen hebben, de Dell heeft echter een 266Mhz FSB welke maal 4 een effectieve snelheid heeft van 1066Mhz. Het hierbij gekozen geheugen loopt ook op 266Mhz zodat het mooi synchroom loopt met de FSB (Wel kan dit DDR geheuegn 2 pakketjes per cycle versturen zodat het effectief even snel is als 533Mhz, daarom heet het DDR533)

De HP's hebben een FSB van 200Mhz (800effectief) en geheugen op 200Mhz (400Mhz effectief dus DDR400)

Oftewel de Dell heeft meer en sneller geheugen...

Maar als je toch al in de winkel bent geweest voor de notebook dan kun je nu toch gewoon weer naar die winkel voor een desktop?? Zo te zien heb je er zelf geen verstand van dus je zult toch hulp erbij nodig hebben en om eerlijk te zijn ben ik bang dat je dat op dit forum niet zult gaan vinden, niet met je huidige kennisniveau gecombineerd met je inzet om te leren en je bijzonder gemakkelijke topicstart (enkel een copy + paste van een boel rotzooi). Natuurlijk kun je dat allemaal veranderen, maar dat moet je dan maar net zelf willen.

9800x3d

• Jazekerrrrr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:13
ik zou eerst aan ons vertellen wat je ermee wilt gaan doen bv gamen of encoderen.En dan kunnen wij meer info geven welk systeem ons het best voor jou lijkt.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Jazekerrrrr schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 06:31:
ik zou eerst aan ons vertellen wat je ermee wilt gaan doen bv gamen of encoderen.En dan kunnen wij meer info geven welk systeem ons het best voor jou lijkt.
Nou, dat denk ik niet. Het gaat hier over een compleet systeem en dat hoort normaliter in CSL

Daarheen wordt het echter vast niet verplaatst want het simpel neerzetten van een boodschappenlijstje is nu net dé verkeerde manier om een topic te openen. Zie hiervoor Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed?

ARME AOW’er

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Sorry, maar dit is écht niet de manier om een topic op GoT te starten :+

Een titel "welke pc is beter?" en dan in de topicstart drie ondoorzichtige specslijstjes achter elkaar posten en verder to-taal-niks-noppes-nada 8)7

Wel, surf eens naar Complete Systemen & Laptops (immers, dit gaat over fabriek-af complete systemen en niet om lekker zelf in elkaar gekluste systemen) en neem o.a. deze sticky Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed? aandachtig door ;)

Dit had je ook kunnen weten door netjes o.a. de FAQ van dit subforum te raadplegen, vóórdat je dit topic startte. Voor het specifieke linkje, zie Guardian Angel hierboven.

Tot slot is er een uitgebreidere mail onderweg naar je mailbox met een uitleg over de werking van GoT. Neem deze eens aandachtig door ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.