[MoviX2/MPlayer] Video out error

Pagina: 1
Acties:

• Shizzar
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-02 11:06
Ik start MoviX2 op, kom in het menu, open een mp3/divx vanaf een cdtje, en ik krijg deze error:
error opening/initializing the selected video_out (-vo) device.
Ik boot met het "vesa" label.
Specs PC:
Pentium II 450@496mhz
160mb ram
ATi mach64 PCI (CT)
ISA geluidskaartje

[ Voor 4% gewijzigd door Shizzar op 23-10-2005 01:33 ]

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-02 23:25

zomertje

Barisax knorretje

Al gezocht met Google of meer mensen dit probleem zijn tegengekomen?

Ofwel, wat heb je tot nu toe al geprobeerd?

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

• Surkow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-02 15:51

Surkow

$µr|{0w

Waarschijnlijk is de driver niet helemaal lekker. Ik kan niet eens doorstarten met de gewone driver. Daarom gebruik ik de officiële drivers van NVidia (Hoewel je met een ATI kaart daar natuurlijk niets mee kan :P ). Je computer moet het makkelijk aankunnen, want ik heb bijna dezelfde config.

Als je geen oplossing kan vinden kun je ook een afgeleide van Movix gebruiken: GeeXboX. Dit programma is maar 5.8 MB en ondersteunt meer bestandsformaten dan Movix. GeeXboX heeft echter wel problemen met interne softsubs (die moet je dus extern van het bestand neerzetten en dezelfde naam geven als het video bestand).

"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former."

"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding."

Albert Einstein

• Shizzar
zomertje schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 10:53:
Al gezocht met Google of meer mensen dit probleem zijn tegengekomen?

Ofwel, wat heb je tot nu toe al geprobeerd?
op google kwam ik de error wel tegen, maar in dingen over linspire, stond niks over mplayer/movix bij.. dus daar had ik niks aan. Wat ik al geprobeerd heb: (bijna) alle drivers geprobeerd.
edit: GeexBox geprobeerd, xvidjes haperden nogal, ISA geluidskaart pakte 'ie niet.

[ Voor 10% gewijzigd door Shizzar op 23-10-2005 11:46 ]

• Surkow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-02 15:51

Surkow

$µr|{0w

Shizzar schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 11:28:
[...]

op google kwam ik de error wel tegen, maar in dingen over linspire, stond niks over mplayer/movix bij.. dus daar had ik niks aan. Wat ik al geprobeerd heb: (bijna) alle drivers geprobeerd.
edit: GeexBox geprobeerd, xvidjes haperden nogal, ISA geluidskaart pakte 'ie niet.
Ze haperen alleen bij mij als de video bestanden groter zijn dan 300~400 MB. Dat komt waarschijnlijk omdat de videokaart bijna niet wordt gebruikt. Bij Movix loopt alles soepel, maar is ontiegelijk onstabiel op mijn computer. Ik kan ervan uit gaan dat Movix minimaal 1x vast loopt bij het afspelen van een videobestand.

[ Voor 12% gewijzigd door Surkow op 23-10-2005 12:28 ]

"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former."

"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding."

Albert Einstein

• Shizzar
Hmk.. dan koop ik gewoon een 10gb hdtje en gooi er Win2000 Pro op.. ff iets makkelijker
slotje aub :)

[ Voor 8% gewijzigd door Shizzar op 23-10-2005 18:42 ]

Pagina: 1