Kom Windows niet meer in na af- en aansluiten SATA schijven

Pagina: 1
Acties:

• TonyB
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-02 21:36
Ik heb de volgende configuratie

1x SATA Seagate 120GB
2x SATA Seagate 160GB in Raid Mirror via onboard Promise FastTrak
1x PATA Maxtor 40GB
Asus A8V Deluxe mobo

Op de mirror had ik Windows MCE geïnstalleerd. Nu wilde ik de boel opnieuw installeren, maar dan op de enkele Seagate 120GB. Om dit in alle rust te doen wou ik dus tijdelijk op m'n raid opstelling m'n windows houden en daar op blijven werken, totdat ik windows helemaal gereed voor gebruik had op de 120GB schijf.
Voor de zekerheid had ik de SATA kabels uit m'n twee mirror schijven getrokken, om tijdens het installeren niet per ongeluk de verkeerde schijf te formatteren en alles kwijt te raken.
Maar tijdens de windows installatie werd m'n 120GB SATA schijf ook niet gevonden, enkel m'n 40GB PATA schijf. Omdat ik door omstandigheden even bij m'n mail moest, heb ik m'n raid SATA schijven weer geconnect om weer in m'n normale windows te komen. Maar toen ging het mis....

Missing NTLDR enz...
In m'n bios zijn m'n SATA schijven verdwenen, er is enkel nog een VIA VT640 1HDD oid en een FT TX Ary 1, en ook is m'n Maxtor schijf verdwenen na wat gehannes, sterker nog, ik heb geen primary en secondary IDE meer!

Hoe krijg ik m'n SATA schijven ingodsnaam terug????

Carpe Noctem

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02-03 21:37

_Ernst_

Mark It Zero!

Voor het eerste probleem, tijdens de windows install wel op F6 geramt om extra sata drivers te installeren? Anders ziet windows die hd idd niet...

Voor het tweede, staat raid enabled en goed ingestelt in je bios? Ik draai zelf een raid 0 van 2 raptors, en na een bios reset duurt het ook altijd ff voor ik het weer aan de praat heb. Bios moet eerst op raid staan, dan moeten de 2 schijven weer toegevoegt worden aan een raid array, en dan moet die array weer als bootdevice worden ingesteld in mijn bios.
Misschien moet jij ook zoiets doen?

Last.fm

• TonyB
na een hoop gekloot is het eindelijk gelukt om via de FT TX weer in Windows te komen.
Dat via F6 installeren van de drivers had ik inderdaad niet gedaan, omdat ik dit de eerste keer dat ik MCE installeerde ook niet had gedaan. Waar kan ik die drivers vandaan halen?

Carpe Noctem

• DWattel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-02 09:02
TonyB schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 00:48:
na een hoop gekloot is het eindelijk gelukt om via de FT TX weer in Windows te komen.
Dat via F6 installeren van de drivers had ik inderdaad niet gedaan, omdat ik dit de eerste keer dat ik MCE installeerde ook niet had gedaan. Waar kan ik die drivers vandaan halen?
Als het goed is heb je een cdrom gekregen bij je moederbord, de drivers van de raid-controller moet je eerst van die cdrom op een floppie zetten voordat je de nieuwe installatie begind (dus als je nog een werkend systeem hebt).
Mocht je de drivers niet meer hebben dan kan je ze altijd downloaden van internet.
Kijk als eerte eens op de ASUS site en anders op de site van de maker van je raid-controller.

Veel succes

BF1 Stats, GoT - System Specs

• TonyB
Top, ga ik morgen proberen dan.
Na 2,5 uur proberen om uberhaupt m'n pc weer in te komen, heb ik het wel ff gehad....

Carpe Noctem

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

inderdaad een typisch geval van even de juiste SATA driver van je mobo CD rom halen, installeren tijdens windows setup, en gaan :)

Kind kan de was doen

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Pagina: 1