Toon posts:

Geheugen probleem?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo medetweakers,

Al enige tijd heb ik last van een blue screen, die me nu behoorlijk de uuh keel uit begint te hangen.

In het bluescreen staat het volgende:

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

Tech Info

STOP:"0x000000D1(0x000000EC, 0x00000002,0x00000001, 0xed0c4a50)(kan een 0 te weinig stan ergens |:( )

HTTP.sys- Addres ed0c4a50 base at ecob3000, DATASTAMP 41107b69
Waarschijnlijk hebben jullie, net als ik, hier niks aan behalve wat googlen, maar daar komt er geen melding overeen met dat wat ik zojuist heb getypt...
-
Wat ik al geprobeerd heb:
-Het geheugen op andere kloksnelheden te laten werken(dit was wel op andere windows instal(maar dit bleef gwn XP met SP2)
-Andere CAS Latency

Verder heb ik er geen verstand van en hoopte dat jullie mij wat wijser konden maken...

Alvast bedankt,

Rawne

Edit1:Corsair Valueselect 256x2 mb (2 reepjes geplaatst in A1&B1(ook A1A2 mocht niet baten))
Athlon 64 3000+(s 939)
Asus A8N-E moederbord

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2005 22:50 ]

• Sjod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:26

Sjod

Ik ben goed luisterend

Draai eens memtest www.memtest.org

edit = typfaut

[ Voor 23% gewijzigd door Sjod op 22-10-2005 22:59 ]

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Haal er eens 1 reepje uit, dat kan misschien helpen. En weet je zeker dat het niet gewoon aan je harde schijf of aan je voeding of aan iets anders ligt? Als je voeding niet genoeg prik leverd kan je ook rare fouten krijgen. Dus haal alle overbodige PCI kaarten eruit, ontkoppel de CD/DVD/etc. drives, haal voor de zekerheid ook je geluidskaart er maar uit en probeer het dan opnieuw.

Waar ik ook aan zit te denken is warmte. Als je geheugen te warm wordt dan kan het ook fouten gaan veroorzaken, dus je kan proberen je geheugen actief te koelen om te kijken of het wat uitmaakt.

En als laatste kan je nog proberen een schone installatie van windows te doen, het liefst met je netwerkstekkers eruit totdat er een fatsoenlijk anti-virus/firewall/etc. pakket op hebt staan. Bij mijn laatste herinstallatie had ik binnen 5 seconden al een virus te pakken. Ouch :+

[ Voor 11% gewijzigd door GambitRS op 22-10-2005 23:10 ]

MechWarrior || Monsters Game

Verwijderd

Topicstarter
M'n pc heeft het gwn al die tijd gedaan,maar dan ineens zoiets raars. Ik denk dat ik morgen maar een hele schone instal doe en alle schijven maar formatteer(leuk is anders:p). Verder denk ik niet dat 1 reep geheugen enzow zal werken met als argument m'n eerste zin.

Memtest heb ik al is(met de fout in me systeem) gedaan en op 200% niks gevonden, vaag maar waar.

Misschien software matig probleem. Ik lees bijvoorbeeld veel fouten over netwerk manager van A8N-E en die heb ik erop staan tja zal wel proberen waard zijn...

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
nee, het is natuurlijk uitgesloten dat iets kapot kan gaan |:(

1. Pc stofvrij maken (van binnen dus)
2. kijken of de kabels een beetje netjes weggewerkt zijn
3. met 1 geheugenstripje testen (blijft het probleem dan het andere testen, daarna geheugen nog in een ander geheugenbankje testen), zonder onnodige randapparatuur.

Als je dat niet wilt proberen, dan ben je hier wel aan het verkeerde adres. Dat zijn gewoon basiszaken.

Ik denk persoonlijk niet dat het format van al je schrijven iets kan helpen, hooguit de nieuwe install kan helpen. (maar zelfs dat betwijfel ik)

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

• DefLite
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 27-05 20:43

DefLite

Why so serious?

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL dit is een driver probleem dacht ik stond ook ergens op GOT
microsoft doet erg vaag over dit probleem kijk maar op www.microsoft.com

Verwijderd

Topicstarter
Waarschijnlijk heb ik het al opgelost. ik heb namelijk de nieuwste NForce 4 Drivers gedowned en nieuwste gfx drivers. En tot nu(vanaf vanochtend) nog geen enkel blue screen gehad. Ook fouten controle door xp laten uitvoeren btw.

Nu maar hopen dat het zo blijft :)

Bedankt voor jullie hulp
Pagina: 1