[Showcase] De Veluwe

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0fbe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:25
Vandaag een dagje in de bossen op de Veluwe geweest, het had wat geregend. En het licht was niet perfect. Maar toch is er nog wat leuks uitgekomen!

Afbeeldingslocatie: http://img373.imageshack.us/img373/7875/img6455e1580e16jr.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img373.imageshack.us/img373/3893/img6504580e20rm.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img115.imageshack.us/img115/9431/img6461e15805zk.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img115.imageshack.us/img115/5893/img6479e25805tt.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img115.imageshack.us/img115/452/img6483e25803sx.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img373.imageshack.us/img373/1416/img6492e1580e28mb.jpg

Commentaar Graag!

[ Voor 6% gewijzigd door 0fbe op 22-10-2005 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m.theloosen
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-08 23:19
Hele mooie plaatjes. Waar kan ik deze origineel krijgen? Als een mooi bureaublad achtergrondje in de herfstsfeer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0fbe
m.theloosen schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 22:51:
Hele mooie plaatjes. Waar kan ik deze origineel krijgen? Als een mooi bureaublad achtergrondje in de herfstsfeer?
Mail me maar even :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07:38

janklp

FortyTwo Capital

Allereerst wil ik even opmerken dat de serie in geheel mij el bevalt. De kleuren zijn realistisch en het is echt een beeld wat ik herken van de mtb meets op de veluwe :)

Toch een beetje kritiek:
1: Mooie plaats, goede kleuren en de weg loopt mooi de diepte in.

2: Eigenlijk een beetje dezelfde als nr1, ipv een weggetje nu een slootje.Ligt het weggetje trouwens niet 10 meter naast het slootje :P

3: Hele stoere mooie plaat met mooi perspectief. De beste uit de serie!

4: Ook een hele mooie plaat met sprekende kleuren.

5: De minste uit de serie, de plaat boeit me niet zo.

6: Ter afsluiting een mooi herfstbeeld :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0fbe
Januszjes schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 22:55:
Allereerst wil ik even opmerken dat de serie in geheel mij el bevalt. De kleuren zijn realistisch en het is echt een beeld wat ik herken van de mtb meets op de veluwe :)

Toch een beetje kritiek:
1: Mooie plaats, goede kleuren en de weg loopt mooi de diepte in.

2: Eigenlijk een beetje dezelfde als nr1, ipv een weggetje nu een slootje.Ligt het weggetje trouwens niet 10 meter naast het slootje :P

3: Hele stoere mooie plaat met mooi perspectief. De beste uit de serie!

4: Ook een hele mooie plaat met sprekende kleuren.

5: De minste uit de serie, de plaat boeit me niet zo.

6: Ter afsluiting een mooi herfstbeeld :Y)
Bedankt voor je commentaar
Even mijn reactie's
2; Het is een 'beekje' wat de hele tijd langs de wandel route liep
5; Ik wilde het gele blad tussen de groene bladeren laten opvallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fotos zien er mooi uit ! leuke herfstplaat van die bladeren bij het rails :)
Lijkt het alleen zo of heb je de fotos erg verscherpt? Verder mooie kleuren !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3 ziet er erg goed uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0fbe
Verwijderd schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 23:09:
Fotos zien er mooi uit ! leuke herfstplaat van die bladeren bij het rails :)
Lijkt het alleen zo of heb je de fotos erg verscherpt? Verder mooie kleuren !
Ik had er een aantal idd te verscherpt, Deze heb ik vervangen... (1, 2, en 6)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Lekkere herfstshots, en 'gelukkig' heb je het rustig aan gedaan met de saturation: het hoeft niet altijd van het scherm te knallen :) Even per foto specifiek commentaar:

1 Lekker rustig shot, doordat er toch nog wat groen aan de bomen zit 'leeft' het nog wat :)
2 Mooie lijnen, mooie bocht met dat water. Hij's fijn
3 Top! Meer van zulke graag :)
4 erg vet: de 'stam' van de paddestoel had ook in focus mogen zijn van mij, maar zo is ie ook mooi
5 Detail, mjam :9 Goed oog ej.
6 Ook met losse blaadjes blijft de natuur een patroon maken :P

Erg netjes hoor tim, ga zo door :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0fbe
Wel grappig; Iemand vertelde mij dat op het stukje spoor waar ik deze foto heb gemaakt, Ook de NS reclame is gemaakt!
Remy schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 00:13:
Lekkere herfstshots, en 'gelukkig' heb je het rustig aan gedaan met de saturation: het hoeft niet altijd van het scherm te knallen :) Even per foto specifiek commentaar:

1 Lekker rustig shot, doordat er toch nog wat groen aan de bomen zit 'leeft' het nog wat :)
2 Mooie lijnen, mooie bocht met dat water. Hij's fijn
3 Top! Meer van zulke graag :)
4 erg vet: de 'stam' van de paddestoel had ook in focus mogen zijn van mij, maar zo is ie ook mooi
5 Detail, mjam :9 Goed oog ej.
6 Ook met losse blaadjes blijft de natuur een patroon maken :P

Erg netjes hoor tim, ga zo door :)
Bedankt voor je commentaar!
Even nog wat commentaar op 4
Ik had heel graag de paddenstoel met diafragma nog wat dichter genomen, maar ik zat lastig met licht enzo...

[ Voor 79% gewijzigd door 0fbe op 23-10-2005 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
3, 4 en 6 zijn voor mij de absolute toppers. Prachtige levendige kleuren, mooi gezien, mooie compositie :) De (te?) kleine DOF bij 4 was me nog niet eens opgevallen :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Il Ljama
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-02-2023

Il Ljama

Spits ya in the face!

#3 is errug fraai. Waar precies is dit? Doet me een beetje denken aan het stukje Kippelijn tussen Lunteren en Ede-C bij mij achter.

It's better to remain silent and be thought a fool, than to speak out and remove all doubt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op een of andere manier heeft 5 wel iets wat me boeit. Blaatje spring er zo echt heel mooi uit. Misschien was hij nog leuker geweest als je zonder achtergrond zou werken. Dus dat de hele plaat is gevult met bladeren.

3 is een hele mooie plaat, ondanks de mooie kleuren en het mooie lijnen spel vind ik het toch een beetje een afgesleten onderwerp. Heb ongeveer de zelfde foto tevaak gezien denk.

6 is gewoon een mooie plaat wat een schitterende kleuren.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2005 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-07-2024
Prachtige foto's idd :)

nog wel even dit:
ik vind 2 de minste uit de serie, hoewel de kleuren goed zijn vind ik hem iets te 'recht'. ik zou het slootje scheef op de foto gezet hebben, zodat ie zegmaar diagonaal loopt ipv recht

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

timcooijmans schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 09:55:
Wel grappig; Iemand vertelde mij dat op het stukje spoor waar ik deze foto heb gemaakt, Ook de NS reclame is gemaakt!
Lijkt me sterk. Of is de bovenleiding (die een koploper nodig heeft) weggeblurred? ;)

(Bovendien, als dat stuk spoor daadwerkelijk gebruikt wordt ben je flink illegaal bezig geweest met 't maken van die foto ;))

Neemt niet weg dat 't een mooie plaat is btw.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0fbe
Il Ljama schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 13:19:
#3 is errug fraai. Waar precies is dit? Doet me een beetje denken aan het stukje Kippelijn tussen Lunteren en Ede-C bij mij achter.
Het is bij Loenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZandBak
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-06-2023
wat voor camera gebruik je met wat voor lenzen

1337

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0fbe
ZandBak schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 14:16:
wat voor camera gebruik je met wat voor lenzen
Alles is gemaakt met een Canon 300D en een Tamron SP AF 28-75mm F/2.8 XR Di LD As,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goeie foto's!!

# 3 is mijn favoriet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Over het algeheel een mooie serie! Natuurlijke kleuren. Dat natte druilerige weer leverde misschien wat minder blauwe luchten op, maar zorgden er wel voor dat alles mooi glimt en er vers/kleurrijker uitziet (gras, bruine bladeren, etc)

#1 Tikkeltjje standaard plaat, maar compositie zit iig goed in elkaar. Wellicht duit dat "standaard" wel aan dat men dat wil zien. Lekkere plaat dus :).
Weglopend weggetje in de horizon, niet in het midden van je beeld geplaatst. Naise!

#2 Deze spreekt mij in het geheel niet aan. Fletse kleuren, beekje dat precies in't midden van het beeld zit. Wellicht dat zoiets bij een symmetrisch compositie wel weer interessant word.

#3 Wat een plaat! Die weglopende rails, gaaf! Ikzelf had zeer waarschijnlijk een andere compositie gekozen, maar of dat hij daardoor beter zou worden? Wellicht had hij een tikkeltje meer scherpte diepte mogen krijgen.

#4 Deze spreekt mij niet aan. Denk dat dat komt omdat dat blad op die paddestoel ligt dat daardoor te veel aandacht trekt naast het rood van de paddestoel. Focus punt ligt net iets te ver naar voren, waardoor de steel van de paddestoel onscherp is. Wellicht had een grotere scherptediepte ook hierbij kunnen helpen, al is die blurry achtergrond wel weer gewenst...

#5 Jammer dat je het aandacht trekkende blaadje precies in het midden hebt geplaatst. Scherptediepte is redelijk goed gebruikt, het accentueerd iig het blaadje. Bedenk ook dat je compositie er aan bij kan dragen dat het accent op dat blaadje gelegt kan worden. Bijv door er takken (als in lijnen) naar toe te laten lopen.

#6 Een lekkere bonte verzameling. :) Leuk als bureaublad achtergrond. Wellicht wat druk omdat er veel contrast plekken in zitten/er veel op de foto staat. Door wat meer in te zoomen had je dit kunnen voorkomen. Denk dat dat het meer een kwestie van smaak is.

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Pagina: 1