USB frontpanel veroorzaakt trage boot

Pagina: 1
Acties:

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-02 18:58

Edgarz

Tweako-active since1986

Topicstarter
Juist een nieuw frontpanel aangeschaft met 2 USB, 1 firewire poort en een cardreader. Verbonden via de al aanwezige externe bussen (doorlus) aan de achterzijde van de PC. als ik dit frontpanel echter aansluit op de bussen (USB FW, geluid) dan start de PC ontzettend traag op.

Iemand enig idee of dit aan het frontpanel ligt of heb ik iets verkeerd aangesloten (voor zover dat mogelijk is....)

• vladje
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-01-2021
Als het tijdens het opstarten van windows zelf is, heb ik geen echte oplossing, buiten windows eens te herinstalleren. Als het nog voor het opstarten van windows is, dan kan het zijn dat je pc opzoek gaat naar bv. een harde schijf om van te booten. Ik heb ooit hetzelfde probleem gehad met een scanner :S Dan hielpen twee dingen, ofwel in de bios het usb-booten afzetten, ofwel een biosupdate, na die uitgevoerd te hebben kon ik ook het usb booten opnieuw aanzetten.

Welkom op GoT trouwens

BLU3_VV

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

Topicstarter
Thanks, Vladje.

Trage boot is trouwens bij BIOS post, Windows start gewoon goed op. Lijkt wel alsof de PC op halve kracht loopt, deed mij denken aan mijn allereerste Philips Headstart (pre-286...) Zal de BIOS settings eens nakijken, heb tot nu toe niets vreemds gezien.

• martieadams
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03-03-2025
heb je ze al eens afzonderlijk afgesloten? dus eerst alleen sound, dan alleen firewire etc. en dan ook cominaties maken.

Maar ik denk dat je met de tips van Vladje het probleem wel oplost.

Learn to forget...

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:29
Laat me raden, een Asus mobo met Intel chipset...

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

Topicstarter
Nope....bijna goed: ASUS met SiS chipset, P4S800D om precies te zijn. Laatste BIOS, 1012 (beta3; beta 2 had hetzelfde probleem overigens).

Probleem zit 'm in USB, met de andere aansluitingen geen problemen (FW, sound). Heb al USB1.1 en 2.0 poort gebruikt (is een USB 1.1. hub), maar dat maakt ook geen verschil (USB2.0 is toch downwards comp.). Als er andere apparaten aangesloten zitten op de 'normale' USB poort waar ook de hub aan vast zit dan doet het probleem zich niet voor. Zal dus misschien in de hub zitten, was immers maar €40,-

[ Voor 4% gewijzigd door Edgarz op 24-10-2005 10:24 ]

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:24
Heb je eigenlijk al de tip van vladje uitgeprobeerd? Dus in de bios het booten van usb uit te schakelen?

Staat in het bios de plug-n-play os optie aan?

-

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

Topicstarter
Boot staat in BIOS goed (dwz geen USB boot). PnP OS staat aan. Maar dat zou in de POST geen verschil uit mogen maken m.i.

• martieadams
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03-03-2025
Heb je het ook al geprobeerd in een andere pc? Heel misschien ligt het aan het frontpanel.

Learn to forget...

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:24
Werken de apparaten overigens onder Windows wel gewoon?

-

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

Topicstarter
De apparaten werken prima als ze aangesloten zijn.

In een andere PC heb ik het panel nog niet geprobeerd. Aangezien mijn zoon niet aan mijn PC mag komen met zijn experimentele, electro/ICT studerende 18-jarige handjes kom ik niet aan die van hem ;)
Pagina: 1