Vandaag voor een kennis een computer in elkaar gezet.
Amd atlhon 64 3500+
Asrock s939 bordje (weet niet precies het type meer)
2x 512mb ddr400 (dual channel)
Maxtor diamondmax 10 200gb sata
Alles in elkaar gezet en ik druk op de aanknop , en er gebeurt helemaal niks.
Geen fans die opgaan spinne of wat, dus ik pake een oude voeding en alles werkt.
Aangezien deze voeding 275 watt had ik hier niks aan dus maar weer 20km gereden naar die winkel.
Als we de oude voeding die standard in die kast zat achter lieten kregen we voor €25 de Coolermaster 380Watt PSU RS-380-PMAP.
Die hebben we dus genomen.
Thuis gekomen alles aan gesloten en ja hoor de computer gaat aan, maar meteen een steek vlam en wat ik dacht was zo een chip op de harde schijf doorgefikt.
Nu vraag ik me af hoe dit kan.
Zou het toeval zijn?
Of zou de voeding te veel prik geven?
In het bios zijn de voltages wel goed , maar maandag gaat er een niewe schijf in maar ik wil niet dat die schijf ook doorfikt.
Overigens de computer draait verders uitstekend.
Maar het is nu de vraag wat heeft er voor gezorgd dat die schijf door fikt.
En kan er daar door nogmeer kapot zijn zoals de de sata controller
Amd atlhon 64 3500+
Asrock s939 bordje (weet niet precies het type meer)
2x 512mb ddr400 (dual channel)
Maxtor diamondmax 10 200gb sata
Alles in elkaar gezet en ik druk op de aanknop , en er gebeurt helemaal niks.
Geen fans die opgaan spinne of wat, dus ik pake een oude voeding en alles werkt.
Aangezien deze voeding 275 watt had ik hier niks aan dus maar weer 20km gereden naar die winkel.
Als we de oude voeding die standard in die kast zat achter lieten kregen we voor €25 de Coolermaster 380Watt PSU RS-380-PMAP.
Die hebben we dus genomen.
Thuis gekomen alles aan gesloten en ja hoor de computer gaat aan, maar meteen een steek vlam en wat ik dacht was zo een chip op de harde schijf doorgefikt.
Nu vraag ik me af hoe dit kan.
Zou het toeval zijn?
Of zou de voeding te veel prik geven?
In het bios zijn de voltages wel goed , maar maandag gaat er een niewe schijf in maar ik wil niet dat die schijf ook doorfikt.
Overigens de computer draait verders uitstekend.
Maar het is nu de vraag wat heeft er voor gezorgd dat die schijf door fikt.
En kan er daar door nogmeer kapot zijn zoals de de sata controller