Corrupted bios, na overclock

Pagina: 1
Acties:

• synthesix
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09-09-2017
Even van te voren, ik ben er zelf eigenlijk al van overtuigd dat ik mn mobo gewoon verkloot heb, maar ik vraag met toch af hoe het nou gebeurd is...

Dit is even wat extra info, kan in principe overgeslagen worden
offtopic:
Ik heb vanmiddag een coolermaster ultra vortex gehaald die erop gezet wat een behoorlijk gekloot was, ik moest best wel wat kracht zetten op het mobo om de oudebracket eraf te krijgen, ben ook een keer uitgeschoten met mn schroevendraaien, maar volgens mij waren er geen sporen verbroken.

Nouja, ding dus erop alles opgestart werk prima, mooie temps 39 graden op 2200 rpm, had mn hele opstelling in mn kast ook veranderd, en nu de temp sensor van mn musketeer I in de heatsink van mn Asus FX 5600 gestopt, nou ging na een tijdje mn scherm heel kort even uit, halve seconde ofzo en het beeld flikkerde een beetje, ik kijken naar mn graka, loeiheet, musketeer gaf ook 75 graden aan terwijl de sensor niet eens op de core maar op de hs zat. Ik snel die sensor eruit, ik denk dat hij gewoon de fan geblokkeert heeft ofzo, maar dat weet ik niet zeker.

Maar goed systeem werkte weer goed, graka weer afgekoeld, dus ik denk, is kijken hoever ik hem met dit schatje kan over klokken, dus de bios in, fsb gelijk van 133 naar 150 en vcore van 1,5 naar 1,6, want ik wist al dat deze instellingen werkten, save and exit, start op, bios corrupted...

WTF bios corrupted, ik heb hem helemaal niet geflashed ofzo:?

Nouja ding zegt dus dat ik de cd erin moet doen om hem opnieuw te flashen,cd erin gestoken, hij zegt geflash, zet het systeem aan en uit om je systeem te terug te krijgen, nou dat doe ik, gebeurt er niks meer, fans en alles gaan aan, maar geen piepjes of scherm.

Lijkt op een mislukte bios flash, (Met asus eigen crashfree bios programma nog wel :r :O ), maar wat ik nou niet snap is dat de bios in een keer corrupted is na een overclock...

Heeft iemand dit wel eens mee gemaakt ofzo?

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:00

Thandor

SilverStreak

Je hebt na de melding 'BIOS Corrupted' niet eerst een Bios Reset/CMOS Clear gedaan ?

Waarschijnlijk is er tijdens die flash wat fout gegaan, een onstabiele CPU en/of chipset kunnen hier al voor zorgen. Het correct flashen van het BIOS zou uitkomst bieden.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• BN
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-10-2024

BN

Mocht die BIOS chip nu zodanig dood zijn dat er niks meer gebeurd:
http://www.flashbios.org
Die gast heeft mij een keer gered door de ROM opnieuw te programmen, kost geen drol!

"Grandma was slow, but she was old....!!"

Verwijderd

Ja, waarom heb je niet eerst een bios-reset geprobeerd?

• synthesix
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09-09-2017
Ja ik had bij nader inzien zelf ook al bedacht een de bios ff clearen slimmer geweest, maar ik heb dus als een kip zonder kop gewoon de cd erin gestoken 8)7 :'(

Maja, dat die biosflash mislukt is is dus waarschijnlijk door een onstabiele cpu, maar waarom werd hij in godsnaam al daarvoor corrupted:?

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:00

Thandor

SilverStreak

synthesix schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 21:16:
Ja ik had bij nader inzien zelf ook al bedacht een de bios ff clearen slimmer geweest, maar ik heb dus als een kip zonder kop gewoon de cd erin gestoken 8)7 :'(

Maja, dat die biosflash mislukt is is dus waarschijnlijk door een onstabiele cpu, maar waarom werd hij in godsnaam al daarvoor corrupted:?
Misschien dat de instellingen te onstabiel waren met als gevolg : Datacorruptie. Het uitlezen van het BIOS kan dan fout gaan waardoor je de melding 'Corrupted BIOS' krijgt.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1