Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[CM] Post hier je case(mod) ontwerpen & ideeën

Pagina: 1
Acties:
  • 289 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://img488.imageshack.us/img488/6901/head5bg.jpg
Post hier je case ontwerpen (in een plaatje, 3ds, solidworks, sketchup, autocad, etc, etc), ook de ontwerpen die je niet hebt kunnen uitwerken vanwege te weinig geld, zin, tijd, skillz or whatever. Zo kunnen andere mensen toch ideeën opdoen voor hun eigen case die ze willen ontwerpen, zonder dat jij je case daadwerkelijk hebt gemaakt. Verder kan je hier ook gewoon alle ideeën mbt casemodding laten zien/vertellen.

Ontwerp programma's:Als iemand nog toevoegingen heeft aan deze lijst, graag

Regels:
Er is maar een simpele regel en die luid:
  • Hou het on-topic!
voorbeeld van hoe een post met een ontwerp eruit zou kunnen zien (om een idee te geven wat de bedoeling is):
peddro schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 10:36:
Omdat ikzelf dit idee niet meer ga uitvoeren post ik hem hier lekker...

[afbeelding]

- Bovenste verdieping: DVD RW, 2 X HDD's, en 1 80 MM fan... op out-take
- Midden: Mobo, CPU etc. 120 MM fan op out-take, en een fan-controller...
- Onderste verdieping: Voeding (uiteraard op out-take)

De voorkant zou dan helemaal van geperforeerd alluminium worden zodat daar het lucht vandaan gehaald zou worden, het is gebasseerd op een Apple PowerMac G5 kast qua luchtstroom, zeer effectief en stil...

Ik ga het niet meer uitvoeren omdat het simpelweg niet meer nodig is, en het is dan een beetje zonde om geld te gaan uit geven aan materialen als je het daarna niet gebruikt :)

Misschien heeft iemand anders er nog wat aan!

[ Voor 107% gewijzigd door Jazzle op 28-10-2005 21:23 ]

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-11 08:50

Nik

Geinig topic, ik zal mijn idee eens uitwerken :) kan alleen wel even duren want ik moet nog het eea illustreren :)

Verwijderd

ik heb ook een erg goed idee aleen kwa geld lukt het me niet.

Het is aleen niet op papier te zetten :| Ik ga het ontwerp binnekort wel in werkelijkheid brengen voor 50% de rest zit er gewoon niet in kwa geld 8)7

Verwijderd

dit had ik ook een jaar geleden geprobeert alleen ging niet zo lekker :9

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-11 23:07

ReseTTim

Chocolate addicted

de grap is denk ik dat de meeste mensen de casemod ideeen voor zichzelf houden. zodat mensen later kunnen zeggen ja is tof of zie er strak uit..

als ik ideeen heb bespreek ik het met vrienden hoogstends maar dan gooi ik het niet groot op het forum zodat iemand anders net met mijn idee er vandoor kan gaan.. ben wel zo iemand en ik dnek dat menig casemodder hiermee eens zal zijn.. je wil de trandsetter zijn als je een nieuw idee hebt..

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Verwijderd

Dat klopt ja daarom verklap ik het idee van mij ok niet.

wat ik heb is redelijk unike somige elementen zie je wel terug in andere mods maar nooit zo samen ect.

Mijn inspiratie bronnen:

i-spider
HYPERCUBE²

en nog wel wat andere kleine dingen uit andere mods

de basis word een Thermaltake Soprano

• peddro
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-11 11:24

peddro

Iets met muziek & ontwerp.

Afbeeldingslocatie: http://mods.peddro.com/Peddrocase.jpg

De voorkant zou dan helemaal van geperforeerd alluminium worden zodat daar het lucht vandaan gehaald zou worden, het is gebasseerd op een Apple PowerMac G5 kast qua luchtstroom, zeer effectief en stil...

Ik ga het niet meer uitvoeren omdat het simpelweg niet meer nodig is, en het is dan een beetje zonde om geld te gaan uit geven aan materialen als je het daarna niet gebruikt :)

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:22
ReseTTim schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 04:07:
de grap is denk ik dat de meeste mensen de casemod ideeen voor zichzelf houden. zodat mensen later kunnen zeggen ja is tof of zie er strak uit..

als ik ideeen heb bespreek ik het met vrienden hoogstends maar dan gooi ik het niet groot op het forum zodat iemand anders net met mijn idee er vandoor kan gaan.. ben wel zo iemand en ik dnek dat menig casemodder hiermee eens zal zijn.. je wil de trandsetter zijn als je een nieuw idee hebt..
Maar zoals is de startpost gezegd is: als je het om wat voor reden niet zelf kan uitvoeren...
;) Je kan dan nog zo'n gaaf idee hebben, als je het niet zelf uit kan voeren kan je het beter publiceren en hopen dat iemand anders het doet en dan zelf met de eer gaan stijken: "Kijk das mijn idee" :P

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

• Jazzle
  • Niet online
peddro schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 10:36:

[afbeelding]

Beter voorbeeld kan niet, hier is dit topic dus voor bedoeld :)
(mag ik je post quoten in de ts ?)

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

Hmm. Dit gaat eigenlijk tegen de policy in (het word namelijk een opsomtopic), vandaar dat ik het liever had gehad dat je het even met ons CM&E-mods overlegd had. Nja, ik wil best kijken hoe dit loopt, maar ga je niet verbazen als ik er in de loop der tijd wat regels bij-edit.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

• peddro
  • Laatst online: 11-11 11:24

peddro

Iets met muziek & ontwerp.

BlackJack schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 13:59:
[...]

Beter voorbeeld kan niet, hier is dit topic dus voor bedoeld :)
(mag ik je post quoten in de ts ?)
Tuurlijk mag dat... doen we niet moeilijk over! :)

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Ik heb nog niets in de ontwerpfase (dat doe ik wel zodra ik geld over heb), maar ik wil zelf een kast gaan maken.

Gewoon een bigtower model, maar dan met het verschil dat er niet direct 3 1/2" drives in kunnen, enkel 5 1/4" drives.
De 'houder' van de 5 1/4" drives zijn 2 simpele platen (vertikaal) van de bodem naar de bovenkant met gaten die op 15 cm van elkaar af zitten, en de 3 1/2" drives gaan er met adapters (van 5 1/4" naar 3 1/2") in, maar dan niet op zo'n manier dat er 4*3 1/2" in 3*5 1/4" gaan, maar gewoon 1*5 1/4" = 1*3 1/2", zodat er een goede kier tussen de schijven zit waar de lucht van de ventilator die er voor zit door kan.

Tussen de moederbordtray en de 'rechterkant' komt een groot, plat reservoir te zitten:
bovenaanzicht:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
  lamp
  _____
M|    |
O|    |
E|    |
D|    |
E|    |
R|    |
B|    |
O|    |
R|    |
D|    |
 \    |
  \   |
   \  |
   D| |
   R| |
   I| |
   V| |
   E| |
   S| |
     -

Beetje uitleg: achter het moederbord is hij ongeveer 40mm breed, naast de drives zo smal dat ik net een mooie bocht kan maken met het plexi, en er nog vloeistof tussen de platen kan komen om aan de voorkant het niveau af te lezen.
Waarom zo breed? de slangen komen er van boven in, en ik wil wel licht van de achterkant waar de lamp komt te zitten naar de voorkant krijgen, dat gaat moeilijk als er een slang van boven naar beneden hangt die al het licht tegenhoudt ;)
De binnenkant is verder standaard, alleen het moederbord zit meer 'in het midden' van de kast, en er staat ergens een pompje.

De rechterkant gaat 1 grote radiator worden, ik weet niet of ik makkelijk aan koperen platen kan komen, maar het idee is zelf met bochten een stel 15mm buizen aan elkaar solderen, zodat het er vanaf de zijkant gezien alleen maar vertikale buizen zitten, en van onderaf je '///////' ziet en van bovenaf '\\\\\\\\\', moeilijk uit te leggen, maar zigzag heen, en zigzag weer terug (ofzo).
En dan met koperen platen voor de stevigheid en extra warmteafvoer.
Met natuurlijk wat ruimte tussen de kast en de radiator voor de convectie, geen ventilatoren, de enige ventilatoren zitten langzaam voor de harde schijven te draaien (en de voeding uiteraard).

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-11 09:04

Meneer iCy

swarma

offtopic:
sorry verkeerde topic, had de topicstart niet goed gelezen

[ Voor 89% gewijzigd door Meneer iCy op 24-10-2005 09:20 ]

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:47

Reinier

\o/

Dit wil ik gaan doen met een Harman/Kardon AVR 630 receiver (klikbaar):

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/69192/thumb.png

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/69193/thumb.png

Het doel is om een HTPC te bouwen die perfect bij mijn AVR 130 en DVD 22 past 8) er loopt al een topic in de HK over hoe ik aan de receiver kom ;)

Edit: Oja, de inhoud enzo :)
Ik heb de precieze onderdelen nog niet uitgekozen, maar ik denk dat het een AMD Athlon 64 syteempje wordt met een Zalman CNPS7000B-AlCu cooler. Verder nog een 120mm Papst fan en een 2,5" laptopschijfje (want die heb ik nog liggen).
Achter het klepje (onderste deel van het frontpaneel) komen Zalman Fanmates voor de fans (twee of drie stuks), USB-aansluitingen en misschien nog wat I/O dingen (de receiver heeft daar al optische en andere aansluitingen zitten, dus die kan ik misschien gebruiken).
Ook hoop ik een van mijn inmiddels vier VFD's aan de praat te krijgen en die zal dan een plekje achter het zwarte plexi krijgen 8)

[ Voor 52% gewijzigd door Reinier op 25-10-2005 00:31 ]

• Neok_
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Reinier schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 23:46:

[afbeelding]
[afbeelding]
Ziet er goed uit :)
In welk 3d programma heb jij deze schetsen gemaakt?

offtopic:
En ik heb ook een goed idee, maar dat ga ik lekker niet zeggen --en dit mocht ik eigenlijk niet zeggen-- :X

• Reinier

Reinier

\o/

Neok_ schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 21:58:
[...]

Ziet er goed uit :)
In welk 3d programma heb jij deze schetsen gemaakt?
Tnx :)
Het is maar een snel schetsje, ik ga het nog wel gedetailleerder uitwerken. Ik heb het getekend in SketchUp, erg handig programma _o_ Heb er misschien twee uurtjes over gedaan, inclusief SketchUp installeren, tutorials doorlopen, zoeken naar beschikbare componenten (hierzo) en het tekenen zelf ;)

• Neok_
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
offtopic:
Ik ben net zelf ook met SketchUp begonnen, en het is inderdaad een fantastisch programma. Lekker makkelijk, intuitieve besturing, maar ik moet blijkbaar ook maar ff een paar tuts gaan doorlezen..
2 uurtjes is niet zoveel =)

[ Voor 38% gewijzigd door Neok_ op 25-10-2005 22:09 . Reden: ot ]

Verwijderd

Ik erger me de laatste tijd steeds meer aan de enorme omvang van mn crt monitor en midi tower. Een iMac-achtige oplossing maar dan met pc hardware zou voor mij ideaal zijn, maar ik heb helaas de middelen niet om de spullen te kopen ;)
Het gaat dus om een tft-scherm met daarachter alle hardware, het liefst iets van micro-atx/shuttle moederbord met de nodige rekenkracht... al zou een mini-itx mobo'tje ook zn werk doen, aangezien ik de pc vooral als fileserver en internet machine gebruik.

dus het idee: een tft scherm met compact moederbord etc erachter in 1 elegante, compacte behuizing. voor de vermogende tweaker: met tocuhscreen *kwijl*

• Jelte,89
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-11 16:47

Jelte,89

Woodworking

Mooi topic dit alleen vind ik het jammer dat mensen posten maar dit in hun hoofd houden omdat ze bang zijn dat mensen dit idee 'stelen' ik vind jammer. stel diegene die die ideeën graag in hun hoofd willen houden.. die posten dan hun casemod (na verloop van tijd) en dan denken alsnog de mensen. "Heej dat ga ik ook toepassen" Ik ben ook bezig met een case en 'gap' ook ideeën van andere cases. Dat gebeurt gewoon

Revive the guild!

Verwijderd

Tenzij je een idee hebt voor een gehele case, die op een speciale manier met speciale materialen gebouwd gaat worden en zeer functioneel wordt. Dan houdt ik het toch liever voor me. (zoals nu)
Verder gaan de meeste ideeen die ik in mijn hoofd krijg gelijk door naar Blue Temjin. Dan test ik het eigenlijk ook een beetje en als ik het dan lelijk vind gooi ik het weg. Maar als ik er zeer tevreden over ben dan behoudt ik het.
Het heeft voor mij dus niet zoveel nut om hier ideeen te posten.

• Derek S.
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Als ik ooit nog eens tijd over heb.

Afbeeldingslocatie: http://orangedesign.nl/up/derek/animationstage1.gif 8)

Edit: of misschien

Afbeeldingslocatie: http://orangedesign.nl/up/derek/animationstage1-1.gif

8)7

[ Voor 33% gewijzigd door Derek S. op 27-10-2005 15:40 ]

• Ediejo
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Ediejo

EB cardetailing

Op verzoek verwijderd

[ Voor 17% gewijzigd door Ediejo op 27-10-2005 17:49 ]

EB cardetailing tot aan uw huis

• syo
  • Laatst online: 11-09-2008

syo

Verfant bmx'er

Jah das wel een vet idee voor je nieuwe case jah :P

Tik lekker mee :) Klik, klik, klikkerde klik!!

• Flesdop
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
Misschien een idee om in de startpost een lijstje met ontwerp programma's te zetten ?

Verwijderd

Ediejo schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 17:46:
Ik verwacht een Lian Li pc-777

[afbeelding]

Ik heb van Nvidia een SLI fan guard gehad. Dat wordt dus een venster maken voor de pc-777 zoals de fan guard.

[afbeelding]
Ew! Daar gaat een zeer grote uitdaging in zitten om daar iets moois van te bakken. Hoop voor je dat ie gratis was, anders was het zonde van je geld. :P O-)

Maar je zal er vast wel iets van kunnen maken wat iig minder lelijk is dan... dat.

Nee, doe mij dan maar een fatsoenlijke Lian-Li. (of een Silverstone)

• gianada
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-05-2007
ik ben het toch eens met blackcrown, wat een lelijk ding diene case :p
Hoewel jij er wel iets moois van zal maken, dat staat vast!

gianada

• Ediejo
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Ediejo

EB cardetailing

Op verzoek verwijderd

[ Voor 4% gewijzigd door Ediejo op 27-10-2005 18:18 ]

EB cardetailing tot aan uw huis

• Jado
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online

Jado

Californication

Flesdop schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 17:49:
Misschien een idee om in de startpost een lijstje met ontwerp programma's te zetten ?
Dat zou ik ook wel handig vinden,goed idee !
Heb namelijk een mooi ontwerp in me kop waar ik nu aan bezig ben (ben al aant modden),
en zou het graag eens willen tekenen op de pc.

If you want to be rocked so hard that your teeth shatter than Wolfmother are the band for you...

• gianada
Hehe ediejo, ik ben al content dat je er geen geld voor betaald hebt.
Overigens is dat eigenlijk wel een mooie uitdaging. Als een hoop mensen het een lelijke case vinden, is het aan jouw om er iets vets van te maken.
Als die mensen die er eerst niets van moesten hebben, achteraf zeggen dat ze zo'n gemodde case ook wel zouden willlen is uw opdracht geslaagd ;)

gianada

• Jazzle
  • Niet online
Flesdop schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 17:49:
Done

• Mielmania
  • Laatst online: 29-10 14:11
Ediejo schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 18:16:
[...]
Of je vindt de case mooi of helemaal bagger een tussenweg is er niet.
Ik vind hem apart, niet lelijk en niet mooi :P

hoi

Verwijderd

Weet iemand toevallig nog wat goede tutorials voor ScetchUp? Is misschien ook wel handig voor in de start-post... Ik probeer nu mijn plan in dit progje te visualiseren, maar het lukt niet echt :S

Ik heb een idee voor een case met diverse motors om bepaalde onderdelen aan te sturen 8) Binnenkort meer...

Verwijderd

[afbeelding]

[afbeelding]

Het doel is om een HTPC te bouwen die perfect bij mijn AVR 130 en DVD 22 past 8) er loopt al een topic in de HK over hoe ik aan de receiver kom ;)

Edit: Oja, de inhoud enzo :)
Ik heb de precieze onderdelen nog niet uitgekozen, maar ik denk dat het een AMD Athlon 64 syteempje wordt met een Zalman CNPS7000B-AlCu cooler. Verder nog een 120mm Papst fan en een 2,5" laptopschijfje (want die heb ik nog liggen).
Achter het klepje (onderste deel van het frontpaneel) komen Zalman Fanmates voor de fans (twee of drie stuks), USB-aansluitingen en misschien nog wat I/O dingen (de receiver heeft daar al optische en andere aansluitingen zitten, dus die kan ik misschien gebruiken).
Ook hoop ik een van mijn inmiddels vier VFD's aan de praat te krijgen en die zal dan een plekje achter het zwarte plexi krijgen 8)
wat een verkrachting die harmon/kardon :( . zielig op mijn eigen versterker als mod object te zien! :'(
maja.. de basis is goed...

• Jazzle
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 19:22:
Weet iemand toevallig nog wat goede tutorials voor ScetchUp? Is misschien ook wel handig voor in de start-post... Ik probeer nu mijn plan in dit progje te visualiseren, maar het lukt niet echt :S

Ik heb een idee voor een case met diverse motors om bepaalde onderdelen aan te sturen 8) Binnenkort meer...
Ik heb de link naar de video tutorials in de startpost gezet, maar in principe is sketchup niet zo moeilijk om zelf uit te vogelen.

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Verwijderd schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 21:24:
[...]

wat een verkrachting die harmon/kardon :( . zielig op mijn eigen versterker als mod object te zien! :'(
maja.. de basis is goed...
Ach, als de versterker toch kapot is... Dan vind ik het juist erg stijlvol om je setup uit te breiden met een PC in dezelfde stijl :)

• Reinier

Reinier

\o/

Natuurlijk is die versterker kapot, dus verkrachting :?
Het alternatief is dat het ding weggeflikkerd wordt.

En wat voor HTPC behuizing past beter bij H/K apparatuur dan dit?

Verwijderd

Reinier schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 21:58:
Natuurlijk is die versterker kapot, dus verkrachting :?
Het alternatief is dat het ding weggeflikkerd wordt.

En wat voor HTPC behuizing past beter bij H/K apparatuur dan dit?
gelukkig ik dacht al :)

• Heaget
  • Laatst online: 20-11 10:51
ediejo, als ik nou een case opstuur, en een envelop met poen, maak jij dan een vette mod voor mij?! 8)7

• dntje
  • Laatst online: 13-05-2015
Ik heb ook even een case verzonnen :) Ja ik weet het hij lijkt een beetje op de Lian-Li van Ediejo (kwa hoogte) maar is wel wat anders. Een beetje snel gemaakt (3 kwartier) maar dit is hem:
Afbeeldingslocatie: http://img84.imageshack.us/img84/3994/casemodultra2xr.png
Afbeeldingslocatie: http://img84.imageshack.us/img84/7350/casemodultra21nd.png
Afbeeldingslocatie: http://img84.imageshack.us/img84/1624/casemodultra36sl.png
Hij zou van alluminium moeten zijn en blauwe neon erin en er kunnen 2 pc's in :)

Zo... nu eerst een Bavaria

• Ruben [NL]
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-11 11:56
dntje schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 18:40:
Ik heb ook even een case verzonnen :) Ja ik weet het hij lijkt een beetje op de Lian-Li van Ediejo (kwa hoogte) maar is wel wat anders. Een beetje snel gemaakt (3 kwartier) maar dit is hem:
Foto
Foto
Foto
Hij zou van alluminium moeten zijn en blauwe neon erin en er kunnen 2 pc's in :)
Haha wel vet maar je hebt iets te lange kabels nodig voor je optische drives ben ik bang...
Tenzij je een echte gevorderde solderheer bent en je ze zelf 1 voor 1 gaat verlengen O-)
:P

• dntje
Haha wel vet maar je hebt iets te lange kabels nodig voor je optische drives ben ik bang...
Tenzij je een echte gevorderde solderheer bent en je ze zelf 1 voor 1 gaat verlengen O-)
:P
Hmm, ja maar je kan ook lagen maken waar je de pc's in maakt en dat je dus de middelste laag gebruikt voor de pc (met normale afstanden tussen drives etc.) :) En de rest voor... Cooling :9

• Wim Leers
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-11 18:35
foto
foto
foto
Eén woord:

die-hard

:+ 8)7 8)7 _/-\o_ }:O

• Ruben [NL]
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-11 11:56
dntje schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 18:55:
[...]

Hmm, ja maar je kan ook lagen maken waar je de pc's in maakt en dat je dus de middelste laag gebruikt voor de pc (met normale afstanden tussen drives etc.) :) En de rest voor... Cooling :9
Hmm jah, als je zelf ook het idee van evenwicht kent, zou ik er tóg maar iets van bredere poten onder zetten ;)

En ohjah, ik denk dat de bouwmarkt voor jou idee speciaal moet bijbestellen qua materialen :+

[ Voor 12% gewijzigd door Ruben [NL] op 01-11-2005 07:57 ]

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:24
mag je de bo rent gaan bellen voor een hoogwerker om een dvd erin te doen :+

K to the KillaZ

• dntje
Ik ben niet van plan hem te maken hoor :9 Ben al druk bezig met een andere :*) Maar het was meer een fantasie casemod dus niet voor echt gebruik (tenzij hier een mafkees rondsurfd :P )

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-11 15:45

Bestla

Kvinne

Waar ik al een tijd mee in mijn hoofd zit is dit : een reservoir achter de backplate bouwen. Daar zal ik pas aan beginnen wanneer ik overga op waterkoeling.
Het is de bedoeling dat het reservoir iets wordt om naar te kijken. de meeste cases hebben maar 1 window en that's it.
Het idee: Men neme 2 plexi buizen die de boven en onderkant zullen gaan vormen. In de bovenste buis boor je gaatjes zodat het water daardoor naar beneden valt. In de onderste buis 1 gat waar het water weer aangezogen kan worden. Die buizen lijm je tussen 2 platen plexi , zodat je een 'vierkante' doos krijgt. De dikte is afhankelijk van de ruimte die je hebt en van de buizen. UV vloeistof erin en klaar.
Afbeeldingslocatie: http://drooglevah.kapnah.nl/homepage/show/849793.jpg

• syo
  • Laatst online: 11-09-2008

syo

Verfant bmx'er

Ziet er wel leuk uit :) Maar ik weet niet of het nou zo druppelt of dat het echt spuit denk namelijk het laatste... En voor de volgende keer is misschien iets van Sketchup wel handig :) Maar het idee is leuk.

Tik lekker mee :) Klik, klik, klikkerde klik!!

• Bestla

Bestla

Kvinne

syo schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 18:11:
Ziet er wel leuk uit :) Maar ik weet niet of het nou zo druppelt of dat het echt spuit denk namelijk het laatste... En voor de volgende keer is misschien iets van Sketchup wel handig :) Maar het idee is leuk.
Naarmate de pomp meer druk geeft, gewoon de gaten groter maken zodat in de bovenste buis niet teveel druk onstaat. Dat moet voldoende zijn voor een goed resultaat. Kwestie van testen dus. (Brainiac style )

• Hymanz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-02 21:52
of bijv. iets met een servo`tje erin lijkt me ook wel gaaf dat er een klepje open gaat en dat je dan een lcd ofzo ziet

• Pixxel
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-11 20:11
@ Firebird

inderdaad een leuk idee, ben benieuwd naar je uitwerking. Denk dat het nog best pittig kan worden om ervoor te zorgen dat het water rustig naar beneden sijpelt en niet spuit. Inderdaad gewoon experimenteren met het aantal gaatjes en de doorsnede... goeie kans trouwens dat het water met name uit de eerste gaatjes komt en niet uit die achterin de buis.

[ Voor 17% gewijzigd door Pixxel op 01-11-2005 23:22 ]

• Triggy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-11 20:43
Waarom zie ik eigenlijk niemand zn tft pakken, de behuizing daar vanaf slopen en vervolgens dat in de zijkant van zn pc modden? Lijkt mij best extreem, maar ik durf het zelf niet aan.

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-11 21:46

Nox

Noxiuz

Wij hebben zoiets gemaakt met de bloemendagen (ja google: bloemendagen limmen) en dan watersnoodramp miss dat je wat foto's kan vinden, maar is inmiddels enkele jaren geleden (lees: 5 a 10 ?).

wij hadden een plexi plaat onder iets van pak em beet 5 graden. schuin (niet niet verticaal), en daar liep dan water langs. de randen hadden haakse latjes zodat het recht naar beneden ging. wat jij zou kunnen doen, is een hol U profiel maken. en ik denk dat 2 pompjes wel wat beter zou kunnen werken.

Afbeeldingslocatie: http://www.techzine.nl/f/g/4718php4Is1dK.JPG

zo bedoel ik het dan, van voren gezien. en inhet kleine horizontale plankje bovenaan maak je groeven. zo stroomt water op verschillende plekken (leuk: je ken gelijk zien hoe groot je flow is :P)

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• gianada
Pixxel schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 23:21:
goeie kans trouwens dat het water met name uit de eerste gaatjes komt en niet uit die achterin de buis.
Dat is makkelijk op te lossen door de eerste gaatjes kleiner te maken dat de laatste. Steeds grotere gaatjes dus.

gianada

• Wouter7
  • Laatst online: 11-08-2022

Wouter7

Enjoy every day.

ik zou graag mijn kas een beetje varanderen want zeg nu zelf hij trekt op niets. hij is gewoon te simpel.

http://members.lycos.nl/wouterweb/PC/12100013.JPG

Heeft er iemand een ID want ik zelf heb geen ervaring met dat soort dingen. :|

Astublief Help me met idëen of op wat ik moet letten

[ Voor 4% gewijzigd door Wouter7 op 02-11-2005 12:56 ]

• Pixxel
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-11 20:11
Tsja.. ideeen genoeg zou ik zeggen. Kijk anders eens naar wat anderen met hun kast hebben uitgespookt. Er zit vast wel iets tussen dat uitvoerbaar is voor een beginner en wat je leuk/mooi vindt. wat simpelere minder technische dingen:

-verven
-hak je zijkant aan stukken en plak er plexiglas achter

• Wouter7

Wouter7

Enjoy every day.

tja ik had he gedacht om:
- als hij aanstaat een displaay ON te laten tonen (OF zal nog even moeten wachten, ben bezig met transistoren een oplosing aan het zoeken)
- een groot logo (zoek al heel de tijd naar het logo van tweaker)
- een rood lichtgevend knopje (in plaats van dat plastic mormel)

aan de zijkant zal ik niets doen want zoals je op de foto ziet zit hij in een kast en zie je de zijkant niet eens

Wel al bedankt ;)

• Reinier

Reinier

\o/

Ik zou OFF op het display tonen i.p.v. OF :)

• dntje
Ik zou hem eerst een paintjob geven. Want met die standaart kleur ziet het er nog niet zo goed uit :) Ik zou ongeveer de kleuren als volgt doen:
Afbeeldingslocatie: http://img21.imageshack.us/img21/2782/121000135wq.th.jpg

en dan natuurlijk de rechterzijpanel (vanaf de foto) kleur 1 en de rest die je niet kan zien kleur 2.

• Wouter7

Wouter7

Enjoy every day.

eeh zal jij proberen OFF op een display te zetten die max 99 kan tonen?

• Wouter7

Wouter7

Enjoy every day.

stel jij een bepaald kleur voor?

• Reinier

Reinier

\o/

Wouter7 schreef op woensdag 02 november 2005 @ 14:19:
eeh zal jij proberen OFF op een display te zetten die max 99 kan tonen?
Hup, modden dat display!

OF vind ik gewoon fout staan omdat het incorrect is :)

• Wouter7

Wouter7

Enjoy every day.

welk kleur zou er goed passen bij rood licht?

Verwijderd

Je display de status van je pc laten weergeven kan vrij simpel, er is echter wel enige logica nodig
(er moet toch een voedingsdraadje vanuit de voeding komen met 5 V die alleen hoog is als de pc aan staat?)

dat draadje aan een ingang van een PIC, is ie hoog, PC aan, is ie laag, PC uit

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2005 19:57 ]

• dntje
Wouter7 schreef op woensdag 02 november 2005 @ 14:47:
Ik denk dat zwart er wel leuk bij staat :)

• Wouter7

Wouter7

Enjoy every day.

ok is wel een goed gedacht maar als ik de stekker uittrek moet hij nog branden (ps je kan de draad van het POWER LED gebruiken)

het mijne zal met een condensator die electriciteit opslaat. Zo kan hij nog een 30Min branden zelfs al zit er op heel mijn machien geen stroom meer

en ja mischein zal zwart passen maar dat moet dan wel niet effen zijn.
Alvast bedankt

Verwijderd

Wouter7 schreef op woensdag 02 november 2005 @ 16:07:
ok is wel een goed gedacht maar als ik de stekker uittrek moet hij nog branden (ps je kan de draad van het POWER LED gebruiken)

het mijne zal met een condensator die electriciteit opslaat. Zo kan hij nog een 30Min branden zelfs al zit er op heel mijn machien geen stroom meer

en ja mischein zal zwart passen maar dat moet dan wel niet effen zijn.
Alvast bedankt
een condensator of enkele batterijen kunnen dat probleem oplossen ja, maar dan kun je beter iets weergeven als: Geen voeding of zoiets.
ik denk dat dan een klein accutje t beste is, kan dan wel een paar uur mee door :)

• Bestla

Bestla

Kvinne

noksiejus schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 23:50:
Wij hebben zoiets gemaakt met de bloemendagen (ja google: bloemendagen limmen) en dan watersnoodramp miss dat je wat foto's kan vinden, maar is inmiddels enkele jaren geleden (lees: 5 a 10 ?).

wij hadden een plexi plaat onder iets van pak em beet 5 graden. schuin (niet niet verticaal), en daar liep dan water langs. de randen hadden haakse latjes zodat het recht naar beneden ging. wat jij zou kunnen doen, is een hol U profiel maken. en ik denk dat 2 pompjes wel wat beter zou kunnen werken.

[afbeelding]

zo bedoel ik het dan, van voren gezien. en inhet kleine horizontale plankje bovenaan maak je groeven. zo stroomt water op verschillende plekken (leuk: je ken gelijk zien hoe groot je flow is :P)
Ware het niet dat ik het in mijn kast wil bouwen. Die manier die jij voorstelt neemt teveel ruimte in. Ik wil het namelijk direct aan de achterzijde van mijn mobo maken dus ik heb maar 2 a 2 1/2 cm ruimte.
Dat maakt dat ik het op mijn eigen wijze doe, maar ideeen zijn altijd leuk en misschien heb ik er wat aan bij een ander project. :)

• Wouter7

Wouter7

Enjoy every day.

ok alvast bedankt voor de tips maar nu zit ik opneiuw met iets in mijn hoofd (ben al begonnen en het display werkt al :*) )

ik heb nu een gewone startknop en zou graag een hebben met een lichtje in weet iemand hoe ik dat maak? want zelf heb ik geen flauw gedacht :'(

• dntje
Hoe bedoel je? Een lichtje in de startknop zelf?

• Wouter7

Wouter7

Enjoy every day.

jep zoals de nieuwe PC dat nu al automatisch hebben (VB van dell )

• dntje
O ok ik denk dat je dat het beste in een stukje plexiglas kan maken.. Gaatje halverwege boren en een ledje erin :)

Verwijderd

wat moet het ledje weergeven dan?
aan als pc aan is?
want dat kan niet met direct aan je startknop of zit ik nu fout? 8)7

• hesselbeertje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-11 22:33
Rode gordijntjes :9

28 x AUO SunBravo + Fronius Symo 10.0 + Mitsubishi Zubadan 8kw om de stroom weer op te maken...

Verwijderd

[afbeelding]

[afbeelding]

Waar kan ik dat topic vinden? Ik heb namelijk ook een hk versterker, lijkt me wel mooi om daar ook een HTPC van te maken.

• dntje
Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2005 @ 19:47:
wat moet het ledje weergeven dan?
aan als pc aan is?
want dat kan niet met direct aan je startknop of zit ik nu fout? 8)7
Als hij de hele tijd moet blijven branden (behalve als de pc uit is) dan moet je het ledje gewoon aan de molex vastmaken met een weerstand ertussen (als het te veel volt is).

Verwijderd

dntje schreef op woensdag 02 november 2005 @ 19:54:
[...]

Als hij de hele tijd moet blijven branden (behalve als de pc uit is) dan moet je het ledje gewoon aan de molex vastmaken met een weerstand ertussen (als het te veel volt is).
dan had ik toch de juiste gedachte ja :)

zelf wil ik een 4 x 16 display een nuttige functie geven in mn "kast", maar weet nog niet wat ik op t display wil hebben, kom maar op met tips...
ik zat te denken aan een klok, status pc, mss iets van MSN contacten online...

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2005 19:57 ]

• dntje
Mail/MSN is wel handig ja. Je kan eventueel ook nog van die balkjes die het ritme van het muziek laten zien (ben de naam kwijt :P ) erop laten zien.

Verwijderd

weten jullie hiervoor goede programmatjes die de informatie uitsturen via USB/ serial port?

• Cyclonist
  • Laatst online: 22-11 10:15
De ideeën wil ik nog gaan uitvoeren, dus dat gaan jullie vanzelf nog zien,
ik ben vooral op zoek naar hele saaie kasten die ik om wil gaan toveren.. >:)

Ondertussen doe ik hier nog wat inspiratie op 8)

[ Voor 17% gewijzigd door Cyclonist op 03-11-2005 15:41 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 november 2005 @ 11:13:
weten jullie hiervoor goede programmatjes die de informatie uitsturen via USB/ serial port?
Om lcd's aan te sturen kan je hier een lijst met software vinden.

Ik ben ooit begonnen met LCD Smartie, daarna overgestapt op LCD Studio. Maar ondertussen gebruik ik LCDHype, dat werkt erg lekker en is zeer dynamisch.

Verwijderd

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
je moet bij die toggle switches een kap over doen net zoals in een vliegtuig, dat staat mss cool

• Jazzle
  • Niet online
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Zou het niet een cool idee zijn om hem horizontaal te leggen?

• dntje
BlackJack schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 17:27:
[...]

Zou het niet een cool idee zijn om hem horizontaal te leggen?
Hmm, dan heeft hij nóg meer ruimte nodig en het ziet er ook niet echt mooi uit.

• Reinier

Reinier

\o/

Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2005 @ 19:53:
[...]

Waar kan ik dat topic vinden? Ik heb namelijk ook een hk versterker, lijkt me wel mooi om daar ook een HTPC van te maken.
Hier: Zwaar pakket laten verzenden vanuit de VS
Is in de huiskamer overigens.
Bedoel je dat je een H/K versterker over hebt? Die je niet meer gebruikt? Of gebruik je H/K apparatuur en wil je er een HTPC in dezelfde stijl bij hebben?

• Cyclonist
Misschien een leuk idee om hier te plaatsen:

Wat vinden jullie van de combinatie laptop/fotolijstje-mod als sidepanel in je kast? :*)
Het idee van je TFT hierin plaatsen stond hier geloof ik al,
maar ik weet niet of het haalbaar is om je laptop in een sidepandel te frotten :9

Verwijderd

Cyclonist schreef op zondag 06 november 2005 @ 19:00:

Wat vinden jullie van de combinatie laptop/fotolijstje-mod als sidepanel in je kast? :*)
maar ik weet niet of het haalbaar is om je laptop in een sidepandel te frotten :9
op zich best een stoer idee, maar niet iedereen heeft z'n kast op een zichtbare plek staan he ;)

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-11 09:01
Cyclonist schreef op zondag 06 november 2005 @ 19:00:

Waarom zou dat niet lukken?? Kan maar 1 ding verzinnen en dat is warmte. maar dat is wel weer opte lossen door extra fan te plaatsen en intake en een outtake voor de lucht

A Soldiers manual and a pair of boots.

Verwijderd

Ik heb case van een kameraad gekregen dus die ga ik modden :) nu is dit mun eerste idee :)

http://www.uploadweb.nl/upfiles/Afbeelding%20001%20copy.jpg

Het logo wordt dan neon groen plexi glas en de letters melkwit plexi glas denk ik :)

iemand nog sugesties ?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2005 20:49 ]

Verwijderd

Wat en toeval dat dit topic ineens gebumped is.
Ik ben net 5 minuten klaar met het ontwerpje voor m'n eerste casemod :D

Ga morgen nog een 3d versie maken denk/hoop ik.

http://www.wxs.nl/~kuijt153/kast2.jpg
http://www.wxs.nl/~kuijt153/kast1.jpg

ps: echt intressant is dit niet; ik heb de maten weggehaalt; dit plaatje is namelijk puur gemaakt voor de maten :P Niet omdat het er zo fancy uitziet oid.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2005 20:54 ]

Verwijderd

Nieuw gemaakt lijkt nu net echt :) ik wete dat er al meerdere mensen zoiets hebben :) aleen met zown logo kan je niks verdremelen en vind het zow errug mooi :) als jullie sugesties hebben meld het dan ;)

Afbeeldingslocatie: http://uploadweb.nl/upfiles/final.jpg

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2005 21:33 ]

• Cyclonist
@ Gerwinhummel; spaar je vuurwerkdoosjes? :z

Verwijderd

Je ziet die drivebays nu best heel duidelijk, mss logo ietwat verplaatsen. De letter AMD lijken me mooier als ze even breed zijn als het logo zelf.

Verwijderd

Gerwin is een grote vuurwerkfreak ( avp ) :9

Ik vind window niet zo mooi zoon amd logo

Verwijderd

offtopic:
@ Cyclonist: Had ik over van vorig jaar staan wel leuk daaro :p

@ MarkoZ: Hang je hier ook rond jonge :p ik onderandere op avp maar vooral mun eigen site www.vuurwerkcrew.nl ;)
Blackcrown schreef op zondag 06 november 2005 @ 21:48:
Je ziet die drivebays nu best heel duidelijk, mss logo ietwat verplaatsen. De letter AMD lijken me mooier als ze even breed zijn als het logo zelf.
Letters van amd horen zow breed is officieel logo van amd. En ik ben bank dat als ik het verder naar links plaats dat de zijkant slapword. Het logo kleiner maken lijkt mij geen optie want dan lijkt het nergens op

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2005 22:01 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 06 november 2005 @ 21:55:

[...]

Letters van amd horen zow breed is officieel logo van amd. En ik ben bank dat als ik het verder naar links plaats dat de zijkant slapword. Het logo kleiner maken lijkt mij geen optie want dan lijkt het nergens op
Ja, je hebt eigenlijk wel gelijk :P (amd logo sucks! :X )

Verwijderd

Heeft er iemand al aangedacht om die slakkendoos van een lian li om te toveren tot iets rechthoekig? 8)

Verwijderd

waarom koop je dan niet gelijk een normalen :P
Pagina: 1

Let op:
Post graag alleen ideeen. Een uitspraak als 'Ik heb een leuk idee maar dat houd ik voor mezelf' is hier geen post waard.