Ik heb nog niets in de ontwerpfase (dat doe ik wel zodra ik geld over heb), maar ik wil zelf een kast gaan maken.
Gewoon een bigtower model, maar dan met het verschil dat er niet direct 3 1/2" drives in kunnen, enkel 5 1/4" drives.
De 'houder' van de 5 1/4" drives zijn 2 simpele platen (vertikaal) van de bodem naar de bovenkant met gaten die op 15 cm van elkaar af zitten, en de 3 1/2" drives gaan er met adapters (van 5 1/4" naar 3 1/2") in, maar dan niet op zo'n manier dat er 4*3 1/2" in 3*5 1/4" gaan, maar gewoon 1*5 1/4" = 1*3 1/2", zodat er een goede kier tussen de schijven zit waar de lucht van de ventilator die er voor zit door kan.
Tussen de moederbordtray en de 'rechterkant' komt een groot, plat reservoir te zitten:
bovenaanzicht:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
| lamp
_____
M| |
O| |
E| |
D| |
E| |
R| |
B| |
O| |
R| |
D| |
\ |
\ |
\ |
D| |
R| |
I| |
V| |
E| |
S| |
- |
Beetje uitleg: achter het moederbord is hij ongeveer 40mm breed, naast de drives zo smal dat ik net een mooie bocht kan maken met het plexi, en er nog vloeistof tussen de platen kan komen om aan de voorkant het niveau af te lezen.
Waarom zo breed? de slangen komen er van boven in, en ik wil wel licht van de achterkant waar de lamp komt te zitten naar de voorkant krijgen, dat gaat moeilijk als er een slang van boven naar beneden hangt die al het licht tegenhoudt

De binnenkant is verder standaard, alleen het moederbord zit meer 'in het midden' van de kast, en er staat ergens een pompje.
De rechterkant gaat 1 grote radiator worden, ik weet niet of ik makkelijk aan koperen platen kan komen, maar het idee is zelf met bochten een stel 15mm buizen aan elkaar solderen, zodat het er vanaf de zijkant gezien alleen maar vertikale buizen zitten, en van onderaf je '///////' ziet en van bovenaf '\\\\\\\\\', moeilijk uit te leggen, maar zigzag heen, en zigzag weer terug (ofzo).
En dan met koperen platen voor de stevigheid en extra warmteafvoer.
Met natuurlijk wat ruimte tussen de kast en de radiator voor de convectie, geen ventilatoren, de enige ventilatoren zitten langzaam voor de harde schijven te draaien (en de voeding uiteraard).