USB naar lpt poort

Pagina: 1
Acties:
  • 567 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:03

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

Topicstarter
Ik ben nu al een week aan het zoeken naar een convertor die er voor zorgt dat mijn printerpoort vervangen kan worden door een USB versie.
Gezien ik nu een 240x128 Grafisch lcd in mijn kast heb en ik dus eigenlijk een virtuele lpt poort moet aanmaken voor de programma's.
Omdat deze programma's op een fysieke lpt poort werken ben ik op zoek naar een kabel of convertor die voor mij een virtuele printerpoort maakt en dus ook werkt met bijvoorbeel Powerlcd 1.1.

Nu heb ik al verschillende kabels gevonden maar ik kan nergens achterhalen of die kabels voor mij een virtuele poort aanmaken waarmee mijn lcd kan werken icm powerlcd 1.1

Dit lijkt mij goede kandidaat maar weet echt niet zeker of deze er voor zorgt dat hij daar mee werkt:
Met deze kabel kunt u een parallel apparaat zoals een printer aansluiten op een USB-poort. De aansluiting is DB25-female en is dus precies identiek aan een normale printerpoort, zoals die op oudere computersystemen aanwezig was. Ideaal voor als uw systeem niet meer over parallele poorten beschikt!

Let op: Deze converter werkt NIET met een hardware-dongle (zoals die b.v. voor veel dure software wordt gebruikt)!

Zoekt u een kabel die u rechtstreeks op uw parallele printer met Centronics-aansluiting kunt aansluiten? Die verkopen we ook. U vindt deze kabel hier.

Specificaties:

USB 1.1 en 2.0 compatibel
IEEE-1284 compatibel
Plug-en-play installatie
Geen aparte voeding nodig
1.8M lange kabel, USB/A naar parallele poort (DB-25)
Compatible met Windows 98SE, ME, 2000 en XP
Goede kwaliteit en betrouwbaarheid

Afbeeldingslocatie: http://www.nowthatsit.nl/img/producten//usb/USB_printerpoort.gif
zijn er verder nog mensen die hier ervaring mee hebben of dit ook in gebruik hebben? want ik heb de search gebruikt maar kon niet goed vinden wat ik zeg maar bedoel.
Verder wel een convertor van zotty maar dat is niet echt de oplossing.

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:51

Klippy

Still Game

Heb je die software voor je LCD zelf geschreven of niet?

Zo ja, dan zal het wel werken, want dan kan je zelf gewoon aangeven waar je printerpoort zich bevind op je PC. Zelfde kan je eigenlijk ook in printerstuurprogramma's doen, dat soort software maakt het niet uit waar je LPT poort zit, dan zal USB dus prima werken.
En ook niet zelf geschreven software voor je LCd zal dus werken zolang die niet alleen maar je primaire LPT poort accepteert.

Vandaar dat er ook bij staat:
Let op: Deze converter werkt NIET met een hardware-dongle (zoals die b.v. voor veel dure software wordt gebruikt)!
Want die dongles gebruiken dus echt specifiek je primaire LPT poort en die kan je nooit zeggen op een andere poort te zoeken (vanwege de beveiliging natuurlijk, maakt het moeilijker een LPT poort na te bootsen en te simuleren). alle andere software zal wel in staat zijn ook andere poorten te proberen en volgens de specs is het verder identiek aan een gewone poort dus het zal prima werken.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:30

Sprite_tm

Semi-Chinees

Nope, werkt niet. Bij een ingebouwde parallele poort ga je voor de LCD-aansturing de individuele lijntjes als outputs gebruiken en het hele normale systeem om een printer aan te sturen omzeil je. Een USB-parallele-poort krijgt de data die naar de printer moet via USB en gaat dan zelf met behulp van het printer-protocol met de printer kleppen; je kan dus niet via de USB-poort de individuele lijntjes aansturen zoals je voor een LCD moet doen.

Voor zover ik weet zijn er geen printerpoort-dongles waarmee je ook een LCD aan kan sturen; als ze wel bestaan zal het er ook wel expliciet opstaan.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:51

Klippy

Still Game

Sprite_tm schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 19:46:
Nope, werkt niet. Bij een ingebouwde parallele poort ga je voor de LCD-aansturing de individuele lijntjes als outputs gebruiken en het hele normale systeem om een printer aan te sturen omzeil je. Een USB-parallele-poort krijgt de data die naar de printer moet via USB en gaat dan zelf met behulp van het printer-protocol met de printer kleppen; je kan dus niet via de USB-poort de individuele lijntjes aansturen zoals je voor een LCD moet doen.

Voor zover ik weet zijn er geen printerpoort-dongles waarmee je ook een LCD aan kan sturen; als ze wel bestaan zal het er ook wel expliciet opstaan.
Ohja ik bekeek alleen de software kant van het verhaal, wat jij zegt is waar, maar bestaan er geen drivers waarbij je gewoon lijntjes kan aanspreken via USB?
Zal toch wel te maken zijn denk ik zo, want die USB poort kan in principe elk lijntje toch gewoon gaan aanspreken als je daar opdracht voor geeft in theorie?

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-05 13:01
Werkt niet, ik heb ook al een keer zon ding gekocht zoals in de TS staat, dat plaatje, en dat werkt idd neit. Hij maakt n virtuele printerpoort aan maar daarmee niets in PLCD of andere LCD progsels.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

Topicstarter
Is er niet iets waarmee ik die verbinding wel kan maken? of een hele kleine lpt poort?
want dan soldeer ik die wel achter het mobo zodat ik alsnog een lpt poort heb.

dan soldeer ik de verbindingen gewoon door van de PCI poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118825

mm..denk dat je dan best kan zoeken naar een PCI parallele poort controller.
Zomaar even op de pci bus iets bijsolderen lijkt me niet de makkelijkste klus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
Je kan natuurlijk wel een uberklein connectortje ergens vanaf slopen, de pinnen die je nodig hebt voor je LCD achterop je mobo met een draadje solderen (dus vanaf je mobo achterop je lpt draadjes solderen) naar dat connectortje en dan naar je LCD. Das wel fragiel maar als het toch vast zit in je case maakt dat niet veel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Springuin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09:54
De mooiste oplossing vind ik een pci paralelle poort controller waar je de connector vanafhaalt zodat je aan de achterkant van je kast niks ziet. Op de plaats van de connector soldeer je de kabel naar je lcd, die je binnenin je kast netjes wegwerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

Topicstarter
mijn idee was nu om zeg maar een pci lpt kaart te scoren, het liefst zo klein mogelijk en dan de nodige draaidjes van de PCI bus vast solderen op het mobo.
zodat je geen PCI kaart ziet + draadjes. :)

problem solved :)

alleen weet iemand nog een uber kleine lpt controller?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LWY
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-07-2022

LWY

= Louie

mydogisgone schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 21:43:
mijn idee was nu om zeg maar een pci lpt kaart te scoren, het liefst zo klein mogelijk en dan de nodige draaidjes van de PCI bus vast solderen op het mobo.
Weet je dat heel zeker? Lijkt me niet echt handig om een PCI kaart vast te solderen met draadjes. Het is idioot veel werk, je hebt kans op signaalverlies, en wat als je PCI kaart kapot gaat, of je hebt hem niet meer nodig? Dan zit je mooi te kijken met je vastgesoldeerde LPT controller :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
Je hebt geen signaalverlies met digitale signalen, tenzij je echt zulkte ernstige storing hebt dat er totaal geen enkel bitje meer doorkomt. Maar de bitrate van een LCD ligt nogal laag dus ik denk niet dat je daar problemen mee krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LWY
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-07-2022

LWY

= Louie

The Widow Maker schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 22:55:
Je hebt geen signaalverlies met digitale signalen, tenzij je echt zulkte ernstige storing hebt dat er totaal geen enkel bitje meer doorkomt. Maar de bitrate van een LCD ligt nogal laag dus ik denk niet dat je daar problemen mee krijgt.
Signaalverlies van de PCI kaart naar het LCD zal je waarschijnlijk niet krijgen nee. Ik had het over signaalverlies/storing in de kabels tussen PCI kaart en mobo ("en dan de nodige draaidjes van de PCI bus vast solderen op het mobo"), waar de bitrate toch redelijk hoog zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76570

Dit is inderdaad niet zomaar mogelijk en een USB / serieel LCD is relatief duur. De oplossing hiervoor is zelf een controller in elkaar flansen die dan rs232 / usb spreekt. Zie ook [rml][ HowTo] Wireless/USB LCD[/rml] (dit was je ongetwijfeld niet ontgaan, maar toch ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7346

Die kabel gaat niet werken, want die emuleert een virtuele printerpoort. Is een pci kaartje met 1 of 2 lpt poorten geen oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterEs
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-04 20:31
extra pci insteekkaartje lijkt me het makkelijkst. Een beetje modden en je hebt een interne printerpoort :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nsa1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:26
kaartje
Om is een producent te noemen, deze zijn vast wel voor een leuk prijsje ergens te vinden in een lokale pc shop.
Simpelste en werkbare oplossing.

Probleem met die kabeltjes is vaak dat er totaal geen hardware meer in de kabel zit zodat alles via software moet worden aangestuurd, en bij die software is alles zo simpel mogelijk gemaakt voor de klant.

[ Voor 1% gewijzigd door nsa1984 op 22-10-2005 23:40 . Reden: typo ]

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

Pagina: 1