Ik ben nu al een week aan het zoeken naar een convertor die er voor zorgt dat mijn printerpoort vervangen kan worden door een USB versie.
Gezien ik nu een 240x128 Grafisch lcd in mijn kast heb en ik dus eigenlijk een virtuele lpt poort moet aanmaken voor de programma's.
Omdat deze programma's op een fysieke lpt poort werken ben ik op zoek naar een kabel of convertor die voor mij een virtuele printerpoort maakt en dus ook werkt met bijvoorbeel Powerlcd 1.1.
Nu heb ik al verschillende kabels gevonden maar ik kan nergens achterhalen of die kabels voor mij een virtuele poort aanmaken waarmee mijn lcd kan werken icm powerlcd 1.1
Dit lijkt mij goede kandidaat maar weet echt niet zeker of deze er voor zorgt dat hij daar mee werkt:
Verder wel een convertor van zotty maar dat is niet echt de oplossing.
Gezien ik nu een 240x128 Grafisch lcd in mijn kast heb en ik dus eigenlijk een virtuele lpt poort moet aanmaken voor de programma's.
Omdat deze programma's op een fysieke lpt poort werken ben ik op zoek naar een kabel of convertor die voor mij een virtuele printerpoort maakt en dus ook werkt met bijvoorbeel Powerlcd 1.1.
Nu heb ik al verschillende kabels gevonden maar ik kan nergens achterhalen of die kabels voor mij een virtuele poort aanmaken waarmee mijn lcd kan werken icm powerlcd 1.1
Dit lijkt mij goede kandidaat maar weet echt niet zeker of deze er voor zorgt dat hij daar mee werkt:
zijn er verder nog mensen die hier ervaring mee hebben of dit ook in gebruik hebben? want ik heb de search gebruikt maar kon niet goed vinden wat ik zeg maar bedoel.Met deze kabel kunt u een parallel apparaat zoals een printer aansluiten op een USB-poort. De aansluiting is DB25-female en is dus precies identiek aan een normale printerpoort, zoals die op oudere computersystemen aanwezig was. Ideaal voor als uw systeem niet meer over parallele poorten beschikt!
Let op: Deze converter werkt NIET met een hardware-dongle (zoals die b.v. voor veel dure software wordt gebruikt)!
Zoekt u een kabel die u rechtstreeks op uw parallele printer met Centronics-aansluiting kunt aansluiten? Die verkopen we ook. U vindt deze kabel hier.
Specificaties:
USB 1.1 en 2.0 compatibel
IEEE-1284 compatibel
Plug-en-play installatie
Geen aparte voeding nodig
1.8M lange kabel, USB/A naar parallele poort (DB-25)
Compatible met Windows 98SE, ME, 2000 en XP
Goede kwaliteit en betrouwbaarheid
Verder wel een convertor van zotty maar dat is niet echt de oplossing.
Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O