Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Zelfbouw met casemodding

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vraag, excuus als jullie het niet topic waardig vinden. Maar ik wil wanneer ik in huis een nieuwe kamer intrek zelf een systeem wegbouwen in een bureau met modding. Nou studeer ik wel information engineering, maar met hardware heb ik nog nooit echt veel lopen klooien. Ik wil graag watercooling inbouwen, maar is het moeilijk een dergelijk systeem werkend en veilig te bouwen? Het is niet dat ik totaal geen kennis heb in hardware maar technische specs weet ik niet allemaal, wat op wat aan sluit. Wel heb ik een idee v/d configuratie.

Zijn er ergens nog duidelijke handleidingen?

bvd!!

• mydogisgone
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:14

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

nou handleiding zullen er vast wel zijn, maar niet zoals jij denk ik bedoelt.
Op de search is wel een project te vinden van een pc in een bureau gemod.
Ik weet niet of je dat bedoelt, maar als je verder 2 linkerhanden hebt zou ik het niet gaan doen. :)

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ik zou een dergelijk project niet als geheel beschouwen, omdat je dan door de bomen het bos niet meer ziet. ;)

Deel het bijvoorbeeld op in:

De tafel modden:
Casemodding & Elektronica, gebruik de search en de FAQ, dan zul je veel info tegenkomen.

Waterkoeling:
[rml][ WC] Het Grote Waterkoelingstopic Deel XV[/rml]

Oftewel, veel lezen, want een goede voorbereiding is het halve werk. :)

Edit: post anders even wat je al in gedachten had? Dat praat wat makkelijker. :)

[ Voor 10% gewijzigd door Roamor op 22-10-2005 19:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nee het wegbouwen ben ik niet bang voor, de losse devices dvd,cd,cardreader etc worden op hoogte ingebouwd in een houten kastje in dat kastje verwerk ik ook het systeem, en dan moet er een motorkap op... die open kan

Waar het mij om gaat is het op elkaar aansluiten van de hardware, stel ik koop bij alternate losse hardware in, heb een idee van de minimale specs. Is dit dan makkelijk te bouwen? Ik heb wel een een tv kaartje ingebouwd etcetera maar nooit een compleet systeem. Maar ik wil dat wel graag aangezien ik onafhankelijk van kant en klaar wil zijn.

• Wim Leers
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-11 18:35
Verwijderd schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 19:43:
Nee het wegbouwen ben ik niet bang voor, de losse devices dvd,cd,cardreader etc worden op hoogte ingebouwd in een houten kastje in dat kastje verwerk ik ook het systeem, en dan moet er een motorkap op... die open kan

Waar het mij om gaat is het op elkaar aansluiten van de hardware, stel ik koop bij alternate losse hardware in, heb een idee van de minimale specs. Is dit dan makkelijk te bouwen? Ik heb wel een een tv kaartje ingebouwd etcetera maar nooit een compleet systeem. Maar ik wil dat wel graag aangezien ik onafhankelijk van kant en klaar wil zijn.
Het in elkaar zetten van een systeem is PAPSIMPEL in vergelijking met een systeem in je bureau modden! ;)

• DefLite
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-11 18:54

DefLite

Why so serious?

als je nog nooit een pc in elkaar gezet hebt kan je het samen met een vriend doen die er ervaring mee heeft

[ Voor 5% gewijzigd door DefLite op 22-10-2005 19:46 ]

Verwijderd

Je kan delen uit een oude atx kast slopen, die je vervolgens verwerkt in het hout (of welk materiaal je dan ook gebruikt.

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Hoe bouw ik een PC? Heel basic en nuttig, maar iedereen moet eens een keer beginnen. Als je het echter éénmaal hebt gedaan, zul je ook minder snel terughoudend zijn om een WC in te bouwen. Nogmaals, bezint eer gij begint, dat scheelt een hoop frustraties. Succes. :)

Verwijderd

dus samengevat wil jij zeggen of het moelijk is op een pc in elkaar te zetten?

nou ik vond het niet moelijk, meestal zit er bij de mobo een handleiding hoe je alles instaleerd en meestal staat er op de kabels in wat voorn hardware hij hoord en anders passen en als het niet past hoort het er niet :P

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

Errm, het casemodding-gedeelte snap je maar het inelkaarzetten-van-een-PC-gedeelte niet? Dan zit je hier toch vrij fout wat subforum betreft :) Zowiezo is het nivo van je vraag een beetje te laag: graag verwijs ik je naar de handleidingen van je bestelde spullen, Google, de search, websites van fabrikanten enzovoort. Geloof me: zo moeilijk is het niet :)

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.