[XP] Geluidsicoon weg

Pagina: 1
Acties:

• Ad Hox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:38
Mijn geluidsicoontje naast de klok (op de taakbalk) is verdwenen. In het Configuratiescherm > Sound staat hij aangevinkt. Ook uit en aan zetten, reboot en SOUNDMAX software + drivers (de)instaleren helpt niet.

Weet iemand wat het probleem kan zijn?
Het geluid zelf werkt wel, en ik kan wel handmatig het geluidsmenu openen via Configscherm > Sound.

Specs:
Windows XP
Asus K8V
Soundmax software
SP2

Irritatante is dat ik niet via mijn Logitech Cordless Optical Desktop mijn geluid kan regelen :(

[ Voor 13% gewijzigd door Ad Hox op 22-10-2005 19:05 ]

Verwijderd

"Place volume icon in the taskbar" aanvinken?....

edit : note to self de TS goed door lezen ;x

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2005 19:08 ]

• Ad Hox
Dat bedoelde ik dus in mijn vorige post. Ik heb aangevinkt dat hij op de taakbalk moet komen te staan. Ook uitvinken en aanvinken of met een reboot ertussen helpt niet.

Edit: ik ook te snel gereageerd haha

[ Voor 11% gewijzigd door Ad Hox op 22-10-2005 19:09 ]

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Het icoon is niet verborgen door Windows?

• Ad Hox
Nope, ook al gezet op: Always show.

• Spivvi
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-03 22:58
Geen echte oplossing, maar je kan ook gewoon een icoontje van het geluid in je snelstart menu zetten.

• Ad Hox
Ik wil het niet aanklikken:P Ik wil dat het meteen werkt en dat ik mijn tobo geluidsregelaar weer kan gebruiken. Ach ik kan zoveel willen ;)
Maar het is gebeurt nadat ik mijn pc uit had gezet, alle stekkers eruit en toen weer erin. Moest hem even verplaatsen.

Alles werkt verder nog? Beetje vaag

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:55

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik heb ook niet echt een oplossing, maar ik wil wel even kwijt dat dit volgens mij een typisch probleem van windows XP is; ik mis wel meer iconen in de taakbalk. Bijvoorbeeld van Motherboard Monitor, de volumeregeling (net als de TS), en nog wel een paar. Toch zijn ze niet verborgen of iets dergelijks, en de bijbehorende programma's draaien wel degelijk. Nu is het wel lekker opgeruimd, want alleen de 4 belangrijkste staan er nog, maar toch zit het me niet helemaal lekker.

Dit probleem speelt op mijn pc met Windows XP Home SP1. Mijn laptop heeft Windows XP Pro SP2 en heeft (nog) nergens last van.

edit:
Ik heb een bedraad Logitech toetsenbord, maar daar werkt iTouch (de mediatoetsen, waaronder die voor het volume) perfect, icoon of niet.

Als jouw toetsenbord ook iTouch gebruikt: kijk eens in Taakbeheer (engels = Task Manager) of iTouch.exe wel draait. Zo nee, wordt het bij het booten dan nog wel gestart? Dat kun je zien bij msconfig.

[ Voor 23% gewijzigd door DrivinUCrazy op 22-10-2005 19:24 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Ad Hox
Knap irritant vind ik het :) Aangezien ik nogal gewend was aan de volume regelaar op mijn tobo.

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Ik herinner me dat ik dit ooit heb opgelost door de drivers voor mijn geluidskaart opnieuw te installeren.

• Ad Hox
Dat heb ik al gedaan...Werkt ook niet :(

[ Voor 22% gewijzigd door Ad Hox op 23-10-2005 18:30 ]

• Ad Hox
Ik heb nog wat ontdekt: Windows laat het logon sound niet meer horen. Dat geluidje als je net bent aangemeld. Dat was vroeger wel altijd zo. Zou het zo kunnen zijn dat de drivers anders worden geladen ofzo? Of een bekend probleem?

Alle vorige tips hebben helaas niet tot succes geleden.

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:45

Zerora

Ik Henk 'm!

Je kunt proberen om je windows terug te zetten naar een herstelpunt.
Dat wil ook weleens helpen.

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• Ad Hox
Hmm dat wil ik als een na laatste (laatste = format) optie gebruiken, aangezien het nu al 3 dagen geleden is.

• MarijnvdZaag
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22-03 12:53
Windows restore werkt makkelijk en snel hoor, je raakt geen bestanden kwijt en je kan ook de restore weer simpel ongedaan maken als je wilt. Ik was er in het begin ook wat huiverig voor maar het heeft me al een paar keer uit dit soort shitty probleempjes gehaald, dus ik raad het je aan.

• BDannyV
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Ik heb dat probleem van niet weergegeven icoontjes ook wel eens.
Heb gemerkt dat als ik XP een minuutje ofzo laat staan op het inlogscherm, alles wel tevoorschijn komt.

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:45

Zerora

Ik Henk 'm!

MarijnvdZaag schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 14:07:
Windows restore werkt makkelijk en snel hoor, je raakt geen bestanden kwijt en je kan ook de restore weer simpel ongedaan maken als je wilt. Ik was er in het begin ook wat huiverig voor maar het heeft me al een paar keer uit dit soort shitty probleempjes gehaald, dus ik raad het je aan.
idd
Zoalng je verder niks nieuws geinstalleerd hebt, hoef jje hier helemaal niet bang voor te zijn.
Het heeft bij mij nog nooit problemen opgeleverd.

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

Pagina: 1