Toon posts:

Geluidskaart werkt niet na stand-by

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een Terratec Phase 22 geluidskaart en ik gebruik Windows XP SP2.

Het probleem: ik zet mijn comp graag op stand-by, dan maakt ie namelijk geen lawaai meer. Maar als ik hem uit de stand-by haal werkt mijn geluidskaart niet meer.

Als ik bijvoorbeeld dan een liedje wil spelen in foobar blijft de voortgangsbalk gewoon in het begin staan. Als ik op het controlpanel van terratec kijk lijken de analoge output en input op het maximum te staan (en zou er dus een oorverdovend geluid uit moeten komen.)

Zoals u hier ziet:

Afbeeldingslocatie: http://www.gitaarforum.be/dump/phase22.jpg

Waaraan zou dat kunnen liggen?

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

dit heb ik ook gehad, na standby was het net of de sounddrivers niet meer "geactiveerd" werden. pas na herstart hoorde ik weer wat... Sindsdien heb ik standby uitgeschakeld. ik druk gewoon scherm en speakers uit als ik wegloop, verder niet.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Tinus
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-10-2022

Tinus

shit happens

ben wel benieuwd wat de oorzaak is, want ik heb een soortgelijk probleem, mijn sata schijven werken niet meer na een standby :?

EOS 5D :: www.tinus-online.nl :: Urban Exploration :: Corolla G6

Verwijderd

Na een standby doet de mijne zelfs niets meer... je hoort/ziet niets, en kan zoveel met de muis schudden als je wilt er komt geen reactie. Oplossing voor mij: standby uitschakelen, en ipv standby de slaapstand activeren. Dat is eigenlijk even handig.

Verwijderd

Topicstarter
@Tinus : hier werken de SATA schijven wel nog na standby.

@ Athmozz : voor slaapstand heb ik dan wel weer 1 gb diskspace nodig, das ook niet zo handig