Ik heb een aantal standaard formulieren in Word formaat die ik naar klanten moet sturen. Echter om deze elke keer handmatig te moeten invullen zie ik niet zo zitten.
Alle klantgegevens staan online in een MSSQL 2000 database en nu is mijn gedachte dat ik vanuit een knop op mijn admin pagina een word document kan genereren met de NAW gegevens van de geselecteerde klant.
Om achter de code te komen van de zoek&vervang functie in word heb ik eerst een macro opgenomen en daarna laten zoeken en vervangen, hierbij kreeg ik onderstaande code. Daarbij heb ik natuurlijk nog code toegevoegd die nodig is om het bestand te openen.
Echter krijg ik hier elke keer een foutmelding op regel 28 met de fout "Instructie wordt verwacht".
Kan iemand mij uitleggen hoe ik dit op moet lossen?
Alle klantgegevens staan online in een MSSQL 2000 database en nu is mijn gedachte dat ik vanuit een knop op mijn admin pagina een word document kan genereren met de NAW gegevens van de geselecteerde klant.
Om achter de code te komen van de zoek&vervang functie in word heb ik eerst een macro opgenomen en daarna laten zoeken en vervangen, hierbij kreeg ik onderstaande code. Daarbij heb ik natuurlijk nog code toegevoegd die nodig is om het bestand te openen.
ASP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
| docpath = "C:\Documents and Settings\maarten\Bureaublad\test.doc" Set wApp = CreateObject("word.Application") Set oDocument = CreateObject("word.Document") 'On Error Resume Next Set oDocument = wApp.Documents.open(docpath) 'If Err.number = 0 then wApp.Visible = True wApp.Documents(1).Activate Selection.Find.ClearFormatting Selection.Find.Replacement.ClearFormatting With Selection.Find .Text = "<<naam>>" .Replacement.Text = "Polderdijk" .Forward = True .Wrap = wdFindContinue .Format = False .MatchCase = False .MatchWholeWord = False .MatchWildcards = False .MatchSoundsLike = False .MatchAllWordForms = False End With Selection.Find.Execute Replace:=wdReplaceAll Set wApp = Nothing Set oDocument = Nothing |
Echter krijg ik hier elke keer een foutmelding op regel 28 met de fout "Instructie wordt verwacht".
Kan iemand mij uitleggen hoe ik dit op moet lossen?
Webhosting van SkyHost.nl: 25 Mb / 1 Gb windows hosting € 4,50 p/m excl.btw!