Toon posts:

Acties in Excel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met de inventaris in te voeren in excel

Ik kom nog niet uit enkele details.

Ik heb een hoofdlijst met alle inventaris inclusief verbruiksartikelen

Daarnaast zijn er tabbladen per unit, kamer en kast.

Ik wil enkele dingen voor elkaar krijgen.

1. Een index op tabblad 1 waar ik met snelkoppeling naar tabbladen kan linken
2. Artikelen uit de hoofdlijst labelen in welke ruimtes of kasten deze voor komen, zodat deze ook weer verschijnen desbetreffende lijst/tabblad
3. Gebruiksniveau instellen zodat men niet in tabbladen kan rommelen, enkel invullen welke artikelen ontbreken en dus besteld moeten worden.
4. Indien mensen artikelen invult op hun eigen kamer/tabblad dat hiervan een overzicht in de hoofdlijst verschijnt (misschien kan het desbetreffend artikel ook verkleuren)

Ik weet niet of dit kan, volgens mij hebben wij office 98 op het kantoof

• LievenD
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:24
1. Selecteer de tekst waarvan je een link wilt maken. Kies dan voor Invoegen, Hyperlink.
Kies voor document (in het midden van het venster) en typ in de onderste balk het volgende:
Kast!B3. Dit uiteraard in de veronderstelling dat je wil linken naar cel B3 op het werkblad Kast.

2. Heb ik niet meteen een goede oplossing voor

3. a) Eerst het volledige werkblad selecteren (kan door linksboven op de kruising van de rij- en kolomkoppen te klikken), dan Opmaak, Celeigenschappen, tabblad Beveiliging. Daar zet je een vinkje naast geblokkeerd en naast verborgen
b) Dan selecteer je de cellen die door de gebruiker mogen worden gewijzigd. Dan hetzelfde zoals hiervoor, maar nu verwijder je de vinkjes.
c) Tenslotte klik je op Extra, Beveiliging, en kies je voor Blad beveiligen. Daar kan je alle opties aanvinken (Office 97) of de standaardinstellingen laten staan (recentere versies). Als je wil kan je ook een wachtwoord instellen.

Meer volgt...

[ Voor 53% gewijzigd door LievenD op 22-10-2005 21:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
alvast bedankt tot zover

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Wat heb je zelf allemaal al geprobeerd?