Budget-webcam kopen, welke is de beste koop?

Pagina: 1
Acties:

• poepkop
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-04-2021
Mijn oude Aldi-camera/webcam is dood gegaan :'(. Dus ik zoek een nieuw webcammetje (nieuwe camera had ik allang), maar welke moet ik kopen?

Ik wil:
- er niet teveel aan uitgeven, dus 25euro is echt een maximum! (jaja, lekker goedkoop dus).
- vooral goed beeld voor msn messenger, dus goede kleurweergave en helderheid.

- design met zilver of zwart vindt ik wel een must, achterlijke kleurtjes of wit vindt ik echt vreselijk.
- een degelijke refreshrate, geen 2 frames per minuut dus.
Wat boeit me niet:
- dat de webcam foto's van 1.3mp kan maken of uitzendresolutie van 1024x768 heeft, boeiend, msn is toch maar 320x240!
- software, webcam games etc... gebruik ik niet, brengt alleen maar kosten met zich mee... ik gebruik het alleen voor MSN.
- hoe die vastgemaakt moet worden of hoe die gaat staan... dat zal wel.. als ik er maar eentje heb.

Ik kon geen topics vinden of vergelijkingen op google van die dingen, ja één topic over highend webcams van 4 jaar geleden waar ze het nog over guldens hebben... Dus vertel me jullie ervaringen, ik wacht met spanning af :Y)

Athlon X8 3,6ghz 15000+ | 4 x 4GB PC 21000 | 2 x 4TB... < das pas patsen :-)

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-02 20:53

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Ik ben zelf helaas niet in de mogelijkheid geweest om de aanbieding van Lidl te halen deze week (zal er maandag vrees ik dan ook niet meer zijn, was dacht ik aanbieding van deze week). Dat was een (qua uiterlijk niet geweldige imho) 1.3MP camera met een zwart/silver uiterlijk van SilverCrest (merk waarvan ze vaker spul verkopen, ben zelf erg tevreden met hun DVD speler). Was persoonlijk redelijk benieuwd naar dat ding (15 euro maar).

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:31
Wat is er mis met gewoon even in de pricewatch kijken? http://tweakers.net/pricewatch/cat/289

Er zijn zeer regelmatig aanbiedingen voor relatief goede Logitech of Philips webcams (bv Mediamarkt Eindhoven nu, EUR15 voor 640x480 logitech). Je eis mbt de kleur zwart zal het grootste probleem vormen.

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:37
Trust Spacec@m ofzo, ik heb er 1, maat van me ook, prima cheapass oplossing, aanradertje :)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Zo'n sweexcammetje van 15 euro geen idee?
Ik heb hier zo'n ding liggen en moet zeggen dat de kwaliteit echt heel behoorlijk is.

pricewatch: Sweex Webcam 300K USB (USB1.1)
of pricewatch: Sweex Webcam 1,3M USB 2.0

• Kippenijzer
  • Laatst online: 11-02 20:53

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Ik heb 2 van die dingen, en kan nou niet zeggen dat dat een redelijke kwaliteit is :/

Verwijderd

Die van Philips 200 of 300nog wat :)
rond 20 euro :)

Was niet zo duur en toch heerlijk scherp en duidelijk, zelfs als het donker is.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2005 19:01 ]

• poepkop
Kijk, ik kan best zelf even op de website kijken van de lokale pc boer, dat is niet zo'n probleem... en pricewatch ken ik ook al. Maar aan reacties van kijk op pricewatch of koop die sweex van 15 euro heb ik niets :? . Ik weet best dat die bestaan, maar of deze cam ook werkelijk goed is, is de vraag aan jullie. ik zoek mensen die ervaring hebben met een budgetcammetje... En dan met oog op de punten als kleurkwaliteit enzo.

Verwijderd

Waar ik me altijd... over heb kunnen opfokken - WAAROM is zon el cheapo kutcammetje van een of ander el cheapo merk een stuk beter dan zon logitech van 60 euro? =/ mijnlogitech *doet* het wel, maar ik haal straks voor 15 euro zong oedkoop ding, dies gewoo beter :/

• RMU
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-02 00:30

RMU

Mijn neefje had laatst een webcam gehaald bij de lidl (zie linkje), ik denk, hmm zal wel niet wat zijn, maar viel me nog niet tegen. geeft prima beeld. En in het donker gaan de 6 Leds branden, dan wordt je gezicht wat witjes, maar dan ziet die ander je iig nog :P

Lidl Aanbieding

• poepkop
Ja leuk dingetje, dat Lidl ding.. 15 eu is natuurlijk niks. helaas alleen in het noorden van Nederland verkrijgbaar! En Ledjes zijn ook niet belangrijk, ik heb altijd nog mijn bureaulamp :)

• -Skyhawk-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Trust Mini Webcam, WB1200p, die is beter dan de sweex.
@ mediamarkt 15€.

Ow ja, hij is zwart / grijs, klein en je kunt hem ook makelijk op een laptop monteren.

[ Voor 39% gewijzigd door -Skyhawk- op 23-10-2005 13:17 ]

Pagina: 1