Toon posts:

[XP] upgrade van home naar pro met problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben momenteel bezig een computer van home naar pro up te graden. Ik heb gekozen voor een upgrade ivm het behouden van profielinformatie etc.

Ik heb voordat ik eraan begon aardig veel info gezocht, maar het probleem waar ik tegenaan loop heb ik nog niet gevonden. Misschien dat 1 van jullie mij kunnen helpen.

Tijdens de installatie loopt hij namelijk niet vast, maar hij begint telkens opnieuw bij het onderdeel apparaten installeren. Hij loopt door tot nog 34 minuten te gaan, en start vervolgens opnieuw op, terug naar 39 minuten te gaan. :'(

Het zijn allebei legale versies, en ook heb ik van te voren alles gedaan wat opgedragen werdt door MS. Iemand enig idee of de instellingen en programma's nog te redden zijn, en hoe ik hem over dat punt heen krijg, zodat hij doorloopt??

Ik weet dat het met een format allemaal over is, maar ik wil dit toch liever vermijden

Alvast bedankt

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Is de xp pro versie wel xp pro service pack 2? Kijk anders even hier naar de how-to het is erg eenvoudig [rml][ HOWTO] Windows XP Service Pack 2 slipstreamen[/rml]

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Verwijderd schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 17:52:
Ik ben momenteel bezig een computer van home naar pro up te graden. Ik heb gekozen voor een upgrade ivm het behouden van profielinformatie etc.

Ik heb voordat ik eraan begon aardig veel info gezocht, maar het probleem waar ik tegenaan loop heb ik nog niet gevonden. Misschien dat 1 van jullie mij kunnen helpen.

Tijdens de installatie loopt hij namelijk niet vast, maar hij begint telkens opnieuw bij het onderdeel apparaten installeren. Hij loopt door tot nog 34 minuten te gaan, en start vervolgens opnieuw op, terug naar 39 minuten te gaan. :'(

Het zijn allebei legale versies, en ook heb ik van te voren alles gedaan wat opgedragen werdt door MS. Iemand enig idee of de instellingen en programma's nog te redden zijn, en hoe ik hem over dat punt heen krijg, zodat hij doorloopt??

Ik weet dat het met een format allemaal over is, maar ik wil dit toch liever vermijden

Alvast bedankt
Je hebt ergens een rotte driver waarschijnlijk, of je geheugen is niet goed meer.
Haal zoveel mogelijk hardware uit je kast, and try again. Draai ook memtest om je geheugen te testen.

Verwijderd

Topicstarter
m'n XP Pro is met SP2 erop, gisteren gekocht in de winkel :)

die memory test, ik las daar al over..
Misschien een domme vraag, maar waar kan ik dat vinden? :?

Thnxx

• J!M!B
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-03 08:35
http://www.memtest86.com/

Als blijkt dat het niet aan je hardware ligt, en al het andere faalt kun je mischien nog proberen om met je XP non-pro cd een instalatie herstel uit te voeren, als ie daarna wil booten; zoveel mogelijk back-uppen, formateren, en XP Pro schoon instaleren.
Da's toch wat frisser dan een upgrade, imo.

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
http://www.planet.nl/plan...ontentid=562377/sc=1fe758
Verhuizen en dan?
Windows XP (zowel de Home Edition als Professional) heeft een wizard waarmee je al je bestanden en / of instellingen van een oude naar een nieuwe pc kunt overzetten. Deze wizard kun je ook gebruiken als één pc hebt en die opnieuw wilt gaan installeren. De wizard is een goed hulpmiddel om al je persoonlijke bestanden, instellingen van bijvoorbeeld Outlook (Express), Internet Explorer, en beeldscherm te verplaatsen.

Ik denk dat je het met de migratie wizard wel redt.

Verwijderd

Topicstarter
dat had ik eerder moeten weten :( Optie was voor mij te laat, want na die vastloper was er nog maar 1 optie en dat was XP pro volledig installeren. Bleek trouwens een beveiligingsinstellingprobleem te zijn volgens de logfile..

Maar goed, ik moet het dus doen met de backups die ik vlak daarvoor gemaakt heb. Ik heb het bij 1 profiel geprobeerd, en ben alle mail kwijt na 15 mei :? , en de helft van de progs werken niet meer (degene die ingebakken worden in windows) 8)7

Nou boeien die programma's me niet zo.. dat is nog wel te doen, maar die mail is echt vreemd..

iemand daar nog suggesties voor?!?

In ieder geval bedankt voor het advies :)

Verwijderd

Topicstarter
Hmm.. De eigenaar van de PC bleek z'n mail sinds mei ergens anders op te slaan, en was dit tijdelijk vergeten. Probleem is dus opgelost!! :+

Thanxx in ieder geval voor de hulp. _/-\o_

Kan ik dit onderwerp zelf op slot gooien, of moet een Moderator dat doen?

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
Topics worden hier niet gesloten tenzij er een reden voor is (te weinig info gezocht, crossposten, oud topic, offtopic...)

We are shaping the future

Pagina: 1