ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE
Verwijderd
draaien er tcpwrappers op HP-UX? Dan zou je in je hosts.allow een regel "FTPD: <ipaddr>/<netmask>" kunnen zetten.
Als chroot of jail erop zit, zou je (als je dat bij jouw ftpd kunt instellen) de user kunnen laten chrooten in zijn homedir.
Als chroot of jail erop zit, zou je (als je dat bij jouw ftpd kunt instellen) de user kunnen laten chrooten in zijn homedir.
Na heel veel graven in de meter plank aan HP-UX handleidingen ben ik weer een stapje verder...
Uit: HP-UX System Security:
Eerst maar eens testen, dan de 1 DL per IP adres.
Ik ben alleen niet zo bekend met het HP-UX/Unix jargon... Dit kan ook betekenen dat FTP alleen via LAN (local dus) wordt toegestaan.
Uit: HP-UX System Security:
Dit zou in ieder geval een account beperken tot FTP en inloggen als local user onmogelijk maken.Ftpd rejects remote logins to local user accounts names in /etc/ftpusers.
Eerst maar eens testen, dan de 1 DL per IP adres.
Ik ben alleen niet zo bekend met het HP-UX/Unix jargon... Dit kan ook betekenen dat FTP alleen via LAN (local dus) wordt toegestaan.
ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE
Zou toch echt moeten werken hoor..Op woensdag 17 januari 2001 18:16 schreef JumpStart het volgende:
... dit werkte dus NIET: users op /etc/ftpusers worden geblokkeerd voor FTP vanaf remote.
in ftpchroot kun je de username toevoegen.. Deze user krijgt dan alleen toegang tot zijn home dir en niets anders..
Pagina: 1