Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[TomTom Go 700] Ervaringen en opmerkingen

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
De TomTom Go 700 wordt gepresenteerd als een echte "alles-in-één" GPS apparaat voor de veeleisende gebruiker. Een apparaat van bijna 800,- euro schept verwachtingen maar maakt het deze waar?

TomTom GO 700 - Eigenschappen

EASY
  • Assisted Satellite Navigation voor ononderbroken navigatie, zelfs in tunnels
  • Sluit ‘m aan, zet ‘m aan & GO
  • Eenvoudige bediening op aanraakscherm
  • Duidelijke, nauwkeurige stap-voor-stap gesproken instructies
  • Compact, draagbaar ontwerp; makkelijk mee te nemen naar een andere auto
  • Kristalheldere 3D weergave
  • Verschillende routetypen: snelste route, kortste route, wandelroute of route die tolwegen en -gebieden vermijdt
  • Deur-tot-deurnavigatie over de grens: u navigeert naar elk adres in Europa, allemaal vooraf geïnstalleerd op een harde schijf van 2,5 Gb
  • Afstandbediening
  • Route bekijken: bekijk en test de berekende route voordat u op weg gaat
  • Dynamische statusbalk: pas de statusbalk aan om 'm beter te kunnen lezen
  • Tips: ontdek wat de GO te bieden heeft aan de hand van handige tips op het scherm
  • Uitgebreide rondleiding: maak snel kennis met de functies om alles uit uw TomTom GO te halen

SMART
  • Handsfree bellen via Bluetooth™-verbinding met mobiele telefoon
  • Geïntegreerde GPS-antenne
  • Meer dan 50 stemmen in meer dan 30 talen
  • Gebruikersinterface: nu met 18 talen
  • Postcodenavigatie voor eenvoudige en nauwkeurige selectie van uw bestemming (alleen in Nederland en Groot-Brittannië)
  • Reisplanner: plan uw trip door meerdere tussenstops en bestemmingen op te geven
  • De meest actuele en complete kaarten, plus alle kaarten van Europa nu op één naadloze kaart
  • Duizenden nuttige plaatsen beschikbaar
  • Telefoongemak: rechtstreeks een nuttige plaats bellen via de GO
  • Kompasweergave: toont een kompas op het scherm, voor betere oriëntatie onderweg
  • Volume gekoppeld aan autosnelheid: het volume van de gesproken instructies wordt automatisch aan het lawaai van de auto aangepast
  • Antireflectiescherm, altijd een optimale weergave, zelfs in direct zonlicht
  • Verbeterde aan-/uitknop: zodat het apparaat niet per ongeluk uitgezet kan worden

CONNECTED
  • Ingebouwde Bluetooth™-verbinding
  • Klaar voor TomTom PLUS-services (realtime verkeersinformatie, weerberichten en extra downloads, zoals gedetailleerde stadsplattegronden, extra stemmen, nuttige plaatsen en nog veel meer)
  • USB 2.0 voor snelle gegevensoverdracht

Technische specificaties
  • 400 Mhz ARM920T processor
  • 64 MB RAM
  • 2.5 GB hard disk storage
  • 320 x 240 x 4096 colours 3.5” TFT screen
  • Internal Li-Ion battery
  • 115mm x 92mm x 58mm, 310 grams
  • 12 channel ‘All-in-View’ integrated GPS receiver
  • Internal antenna and support for (not in package) active external antenna

Mijn mening na 4 dagen gebruik is dat het apparaat bedroevend slecht werkt.
In huis:
  • Werkt het ding compleet niet, geen ontvangst, niks.
In de auto
  • Werkt soms en vaak niet.
  • in Rotterdam e.o. werkte het apparaat niet, dus kon het stratenboek weer op schoot.
  • Ik heb een peugeot 307 waarbij het voorruit waarschijnlijk de signalen blokkeert. In het midden van de auto gaat het beter qua ontvangst.
  • door het regelmatig wegvallen van het ontvangst kan de Tomtom bij het terugvinden van de satelieten niet goed bepalen waar je nu rijdt. Als je midden op de snelweg het verzoek krijgt te keren, zit je raar te kijken.
  • de A28 wordt over de volle lengte aangeduid met A27.
Algemeen
  • De batterijen gaan ongeveer 4 uur mee, maar dat haalt hij bij niet. Dus zonder externe voedingspanning met het ding op pad is leuk als je vanaf de auto naar je restaurant in bijvoorbeeld de Amsterdamse binnenstad wilt lopen.Ik zou er niet een bergtocht mee gaan beginnen zonder goede levensverzekering.
  • het duurt soms een eeuwigheid voordat de satelieten worden gevonden. Ik heb het ding al een paar keer terug gezet naar de fabrieksinstellingen in de hoop dat dat het proces zou versnellen.
  • vandaag een korte rit gemaakt van 15 minuten. de gehele tijd geen ontvangst. Pas toen ik op de plaats van bestemming was en de TomTom al in mijn jaszak had gestoken klonk er ineens "bestemming bereikt" vanuit mijn jaszak........ 8)7
  • vandaag het ding al een harde reset gegeven omdat het scherm zwart bleef.
Al met al ben ik er nog niet zo blij mee. Voor 800,- euro mag je een goed apparaat verwachten, toch? Mijn mening is dat men de ingebouwde carkit beter had kunnen laten vallen voor een goede antenne. Is dan wel niet een lekker "selling point", maar scheelt wel in de frustratie.

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:53
Als ik het zo lees is het voor jou misschien handig om een extra externe antenne aan te schaffen
Dit lost voor jouw 50% van de klachten op

Tijd van werken, tijd van rusten

• co0lman
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-07 10:10
Kan het ook niet zijn dat je met een slecht toestel zit als het zo lang duurt vooraleer hij antennes en zo vindt? Want zou toch niet moeten zijn.

Misschien moet je een keertje proberen of je de problemen ook in de gewone open lucht tegenkomt als je het toestel aanschakelt. Als hij dan ook zo lang moet zoeken naar signalen dan moet er iets mis zijn.

• jorikc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01:59
Met GPS ontvangers is het toch vaak zo, dat het na een harde reset een tijdje kan duren (tot 15 minuten) tot er ontvangst is? Na die eerste synchronisatie zou je binnen ca. 2 minuten een ontvangst moeten krijgen bij opnieuw aanzetten. Terugzetten naar fabrieksinstellingen zal het proces dus niet (!) versnellen, elke keer na het terugzetten zou het juist trager moeten zijn. (Dit zeg ik op basis van ervaring met een Mitac Mio 168, misschien is het met de Tomtom verschillend...)
Dit lijkt inderdaad alsof je een zeer slechte ontvangst hebt vanwege je voorruit. Test dat apparaat eens in een andere auto of in de open lucht; een stukje wandelen is zowiezo wel gezond voor de gemiddelde tweaker ;).

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:21
Ik weet al precies wat de oorzaak is van de slechte werking van je nieuwe Go 700: namelijk je auto!

Peugeot staat er om bekend warmtewerende voorruiten te hebben waar een metaallaagje in verwerkt zit. Dat houdt GPS-signalen in ernstige mate tegen. Ik heb zelf de eerste versie van de TomTom Go gehad en die werkte echt perfect in mijn Golf IV die ik toen had en in mijn nieuwe Skoda Octavia. Deze auto's hebben een gewone lichtgetinte voorruit zonder warmtewerende tussenlaag. In beide auto's had ik steevast volle streepjes ontvangst en een snelle fix. Het enige wat je kan doen is de 700 plaatsen voor het tolgat bovenin (meestal vlak boven de binnenspiegel) of anders een externe antenne gebruiken en die op het tolgat plaatsen. Het tolgat is een plaats op de voorruit waar geen warmtewerend (metaal)filter zit om gebruik te kunnen maken van electronische tolheffing, wat in Frankrijk veel gebruikt wordt.

Mijn TomTom Go heb ik ondertussen niet meer omdat ik die verkocht heb om een PDA met navigatie aan te schaffen (die nog afgeleverd moet worden) omdat je daar nu eenmaal meer me kunt dan alleen een stand-alone navigatiesysteem zoals de Go. Maar ik zou er zo weer een kopen, ze zijn supermakkelijk in het gebruik!

• GieltjE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-11 17:24

GieltjE

Niks te zien...

Heeft er hier toevallig iemand een idee wat dit aan gprs verkeer kost als je dit via gprs doet? (dit aangezien gprs schreewend duur is)

Hell / 0

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-11 16:02

Korakal

Up up up!

GieltjE schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 13:29:
Heeft er hier toevallig iemand een idee wat dit aan gprs verkeer kost als je dit via gprs doet? (dit aangezien gprs schreewend duur is)
Heb je het nou over de PLUS-services (verkeersinfo) of over het navigeren? PLUS-services gaan idd via GPRS maar trekken nauwelijks dataverkeer en navigatie heeft totaal niks met GPRS te maken (ondanks maar 1 letter verschil) :Y)

• GieltjE

GieltjE

Niks te zien...

Korakal schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 13:32:
[...]

Heb je het nou over de PLUS-services (verkeersinfo) of over het navigeren? PLUS-services gaan idd via GPRS maar trekken nauwelijks dataverkeer en navigatie heeft totaal niks met GPRS te maken (ondanks maar 1 letter verschil) :Y)
Ik heb nu een h6340 en denk erover om er misschien tomtom5 ofzo op te gaan zetten, maar dan moet ik gps via gprs halen.
Echter haal ik dan puur tomtom zonder flitspalen etc.(GPS gaat toch over GPRS als je foon alleen GPRS ondersteunt of heb ik wat opvoeding gemist? (ben nieuw met deze dingen))

[ Voor 12% gewijzigd door GieltjE op 23-10-2005 13:43 ]

Hell / 0

• golfdiesel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-11 20:39
Ik heb nu een h6340 en denk erover om er misschien tomtom5 ofzo op te gaan zetten, maar dan moet ik gps via gprs halen.
Echter haal ik dan puur tomtom zonder flitspalen etc.(GPS gaat toch over GPRS als je foon alleen GPRS ondersteunt of heb ik wat opvoeding gemist? (ben nieuw met deze dingen))
Je hebt wat gemist :) Je moet gewoon een BT GPS ontvanger kopen (of een pakket van TomTom met BT GPS ontvanger).
Je kan dan via de TT plus diensten wel van de verkeersinfo gebruik maken en dat gaat dan via GPRS. Echter ik betwijfel het nut in NL aangezien binnen een kwartier de mogelijke alternatieve routes bij files ook vast staan omdat iedereen die routes kent... De NL verkeersinfo is ook niet echt nauwkeurig dus je heb altijd nog het probleem van verkeerde info.

"I love the smell of burning diesel in the morning. It smells like ... victory!"

• GieltjE

GieltjE

Niks te zien...

golfdiesel schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 13:46:
[...]

Je hebt wat gemist :) Je moet gewoon een BT GPS ontvanger kopen (of een pakket van TomTom met BT GPS ontvanger).
Je kan dan via de TT plus diensten wel van de verkeersinfo gebruik maken en dat gaat dan via GPRS. Echter ik betwijfel het nut in NL aangezien binnen een kwartier de mogelijke alternatieve routes bij files ook vast staan omdat iedereen die routes kent... De NL verkeersinfo is ook niet echt nauwkeurig dus je heb altijd nog het probleem van verkeerde info.
En als het zonder BT GPS ontvanger gedaan word?

Hell / 0

• Korakal

Korakal

Up up up!

GieltjE schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 13:41:
[...]

haha, nu haal je wat dingen ernstig door elkaar :+

Even heel kort door de bocht:

GPS > global positioning system. Door middel van de afstandsberekening tot 4 satellieten kan een GPS ontvanger (ook wel 'muis') bepalen op welke positie 'ie zich bevindt. Voor deze afstandsbepaling hoef je niks te betalen, dit systeem is gewoon 'aanwezig' en vrij te gebruiken.
Een GPS muis kun je zowel bedraad als via Bluetooth op je PDA aansluiten.

GPRS > General Packet Radio Service. Dataverkeerspecificatie die als uitbreiding op het GSM-netwerk fungeert. In tegenstelling tot dataverkeer over GSM (CSD) werkt dit type verkeer pakketgestuurd. Kan in het geval van TomTom gebruikt worden om verkeersinfo over binnen te halen.

• GieltjE

GieltjE

Niks te zien...

Korakal schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 13:54:
[...]

haha, nu haal je wat dingen ernstig door elkaar :+

Even heel kort door de bocht:

GPS > global positioning system. Door middel van de afstandsberekening tot 4 satellieten kan een GPS ontvanger (ook wel 'muis') bepalen op welke positie 'ie zich bevindt. Voor deze afstandsbepaling hoef je niks te betalen, dit systeem is gewoon 'aanwezig' en vrij te gebruiken.
Een GPS muis kun je zowel bedraad als via Bluetooth op je PDA aansluiten.

GPRS > General Packet Radio Service. Dataverkeerspecificatie die als uitbreiding op het GSM-netwerk fungeert. In tegenstelling tot dataverkeer over GSM (CSD) werkt dit type verkeer pakketgestuurd. Kan in het geval van TomTom gebruikt worden om verkeersinfo over binnen te halen.
Nog korter door de bocht: ik kan met GPRS dus Geen locatie bepalingen ophalen?

Hell / 0

• Korakal

Korakal

Up up up!

GieltjE schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 13:58:
[...]

Nog korter door de bocht: ik kan met GPRS dus Geen locatie bepalingen ophalen?
Nope. Heeft totaal niks met locatiebepaling te maken.

• Len
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-11 14:31

Len

Leeg

Verwijderd schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 17:16:
In huis:
Ik het huis heb je ook geen vrij zicht op de GPS satelieten. Daarom is er geen signaal. Het GPS signaal is erg zwak.
In een beetje bos heb je ook slecht ontvangst.
In de auto
  • in Rotterdam e.o. werkte het apparaat niet, dus kon het stratenboek weer op schoot.
  • Ik heb een peugeot 307 waarbij het voorruit waarschijnlijk de signalen blokkeert. In het midden van de auto gaat het beter qua ontvangst.
  • door het regelmatig wegvallen van het ontvangst kan de Tomtom bij het terugvinden van de satelieten niet goed bepalen waar je nu rijdt. Als je midden op de snelweg het verzoek krijgt te keren, zit je raar te kijken.
  • de A28 wordt over de volle lengte aangeduid met A27.
Algemeen
  • De batterijen gaan ongeveer 4 uur mee, maar dat haalt hij bij niet. Dus zonder externe voedingspanning met het ding op pad is leuk als je vanaf de auto naar je restaurant in bijvoorbeeld de Amsterdamse binnenstad wilt lopen.Ik zou er niet een bergtocht mee gaan beginnen zonder goede levensverzekering.
  • het duurt soms een eeuwigheid voordat de satelieten worden gevonden. Ik heb het ding al een paar keer terug gezet naar de fabrieksinstellingen in de hoop dat dat het proces zou versnellen.
  • vandaag een korte rit gemaakt van 15 minuten. de gehele tijd geen ontvangst. Pas toen ik op de plaats van bestemming was en de TomTom al in mijn jaszak had gestoken klonk er ineens "bestemming bereikt" vanuit mijn jaszak........ 8)7
  • vandaag het ding al een harde reset gegeven omdat het scherm zwart bleef.
Al met al ben ik er nog niet zo blij mee. Voor 800,- euro mag je een goed apparaat verwachten, toch? Mijn mening is dat men de ingebouwde carkit beter had kunnen laten vallen voor een goede antenne. Is dan wel niet een lekker "selling point", maar scheelt wel in de frustratie.
Tja even zoeken op GoT en je had veel topics gevonden over problemen met GPS ontvangers in samenwerking met een hittewerende ruit.

http://gathering.tweakers...-A&select_forum=#hitstart

Het resetten heeft geen zin wat iemand hierboven al aangaf. Het eerste zoeken kan best lang duren. Ik was met mijn garmin GPS naar de USA geweest en daar heb ik maar handmatig het een beetje op de goeie plaats gezet. De GPS verwacht de satelieten die normaal boven europa hangen. Niet die boven de USA hangen.

Bijna alle problemen komen door de hittewerende voorruit. Misschien dat de batterijen ook sneller leeg raken door het zoeken naar de GOS signalen? Dit is even een gok.

En dat de snelweg A28 staat bij mij goed aangegeven (tomtom 500) Die A28 loopt toch in het oosten door zwolle heen enz?

Free Tibet

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

Verwijderd schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 17:16:
De TomTom Go 700 wordt gepresenteerd als een echte "alles-in-één" GPS apparaat voor de veeleisende gebruiker. Een apparaat van bijna 800,- euro schept verwachtingen maar maakt het deze waar?

In huis:
In de auto
HMMM. Sorry hoor, maar je moet gewoon even een externe antenne kopen. Dat had je ook kunnen weten als je je van te voren een beetje geinformeerd had.

Geen enkel huidig GPS-systeem werkt in huis. Deze informatie is ook overal te vinden.

[ Voor 9% gewijzigd door j-w op 25-10-2005 10:44 ]

Pagina: 1