De TomTom Go 700 wordt gepresenteerd als een echte "alles-in-één" GPS apparaat voor de veeleisende gebruiker. Een apparaat van bijna 800,- euro schept verwachtingen maar maakt het deze waar?
TomTom GO 700 - Eigenschappen
EASY
SMART
CONNECTED
Technische specificaties
Mijn mening na 4 dagen gebruik is dat het apparaat bedroevend slecht werkt.
In huis:
TomTom GO 700 - Eigenschappen
EASY
- Assisted Satellite Navigation voor ononderbroken navigatie, zelfs in tunnels
- Sluit ‘m aan, zet ‘m aan & GO
- Eenvoudige bediening op aanraakscherm
- Duidelijke, nauwkeurige stap-voor-stap gesproken instructies
- Compact, draagbaar ontwerp; makkelijk mee te nemen naar een andere auto
- Kristalheldere 3D weergave
- Verschillende routetypen: snelste route, kortste route, wandelroute of route die tolwegen en -gebieden vermijdt
- Deur-tot-deurnavigatie over de grens: u navigeert naar elk adres in Europa, allemaal vooraf geïnstalleerd op een harde schijf van 2,5 Gb
- Afstandbediening
- Route bekijken: bekijk en test de berekende route voordat u op weg gaat
- Dynamische statusbalk: pas de statusbalk aan om 'm beter te kunnen lezen
- Tips: ontdek wat de GO te bieden heeft aan de hand van handige tips op het scherm
- Uitgebreide rondleiding: maak snel kennis met de functies om alles uit uw TomTom GO te halen
SMART
- Handsfree bellen via Bluetooth™-verbinding met mobiele telefoon
- Geïntegreerde GPS-antenne
- Meer dan 50 stemmen in meer dan 30 talen
- Gebruikersinterface: nu met 18 talen
- Postcodenavigatie voor eenvoudige en nauwkeurige selectie van uw bestemming (alleen in Nederland en Groot-Brittannië)
- Reisplanner: plan uw trip door meerdere tussenstops en bestemmingen op te geven
- De meest actuele en complete kaarten, plus alle kaarten van Europa nu op één naadloze kaart
- Duizenden nuttige plaatsen beschikbaar
- Telefoongemak: rechtstreeks een nuttige plaats bellen via de GO
- Kompasweergave: toont een kompas op het scherm, voor betere oriëntatie onderweg
- Volume gekoppeld aan autosnelheid: het volume van de gesproken instructies wordt automatisch aan het lawaai van de auto aangepast
- Antireflectiescherm, altijd een optimale weergave, zelfs in direct zonlicht
- Verbeterde aan-/uitknop: zodat het apparaat niet per ongeluk uitgezet kan worden
CONNECTED
- Ingebouwde Bluetooth™-verbinding
- Klaar voor TomTom PLUS-services (realtime verkeersinformatie, weerberichten en extra downloads, zoals gedetailleerde stadsplattegronden, extra stemmen, nuttige plaatsen en nog veel meer)
- USB 2.0 voor snelle gegevensoverdracht
Technische specificaties
- 400 Mhz ARM920T processor
- 64 MB RAM
- 2.5 GB hard disk storage
- 320 x 240 x 4096 colours 3.5” TFT screen
- Internal Li-Ion battery
- 115mm x 92mm x 58mm, 310 grams
- 12 channel ‘All-in-View’ integrated GPS receiver
- Internal antenna and support for (not in package) active external antenna
Mijn mening na 4 dagen gebruik is dat het apparaat bedroevend slecht werkt.
In huis:
- Werkt het ding compleet niet, geen ontvangst, niks.
- Werkt soms en vaak niet.
- in Rotterdam e.o. werkte het apparaat niet, dus kon het stratenboek weer op schoot.
- Ik heb een peugeot 307 waarbij het voorruit waarschijnlijk de signalen blokkeert. In het midden van de auto gaat het beter qua ontvangst.
- door het regelmatig wegvallen van het ontvangst kan de Tomtom bij het terugvinden van de satelieten niet goed bepalen waar je nu rijdt. Als je midden op de snelweg het verzoek krijgt te keren, zit je raar te kijken.
- de A28 wordt over de volle lengte aangeduid met A27.
- De batterijen gaan ongeveer 4 uur mee, maar dat haalt hij bij niet. Dus zonder externe voedingspanning met het ding op pad is leuk als je vanaf de auto naar je restaurant in bijvoorbeeld de Amsterdamse binnenstad wilt lopen.Ik zou er niet een bergtocht mee gaan beginnen zonder goede levensverzekering.
- het duurt soms een eeuwigheid voordat de satelieten worden gevonden. Ik heb het ding al een paar keer terug gezet naar de fabrieksinstellingen in de hoop dat dat het proces zou versnellen.
- vandaag een korte rit gemaakt van 15 minuten. de gehele tijd geen ontvangst. Pas toen ik op de plaats van bestemming was en de TomTom al in mijn jaszak had gestoken klonk er ineens "bestemming bereikt" vanuit mijn jaszak........

- vandaag het ding al een harde reset gegeven omdat het scherm zwart bleef.