Tweede HD ?

Pagina: 1
Acties:

• Macaco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-03-2022
Hallo, heb vandaag mijn tweede HD Seagate Cheetah X15 17500,5mb ontvangen en heb de volgende vraagjes.

Alles netjes aangesloten en wel daarna middels PartitionMagic 6 een bestands indeling aangemaakt logisch station fat32.

Is het normaal dat ik aan het begin van deze disk2 een stukje Unallocated van 7.8mb hebt staan na de hele operatie?
Als ik een primair (fat32) station maakt dan heb ik dat niet.
Heeft dat weer met die clustersize 16k te maken?

Oh ja nu heb ik twee identieke schijven kan ik nu ook software matig een soort van RAID configje maken?(van twee disken virtueel een disk maken) Als dat mogelijk is hoe krijg ik dat voorelkaar?
Levert het ook prestatie winst op?

• Macaco
Dan maar een andere vraag:

Hoe komt het dat die ledjes zo flauw branden van mijn harddisks?

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06:50
Software RAID kan volgens mij niet met een 9x windows, moet je NT voor hebben (of misschien Linux).
Lampjes op je HDD? je bedoelt vast die in je kast, geen id...maar volgens mij kunnen die alleen maar aan of uit.

Flickr | Lego collectie

• Macaco
Software RAID kan volgens mij niet met een 9x windows, moet je NT voor hebben (of misschien Linux).
Nee dan houdt dat voor mij op ,ik had het wel eens ergens gelezen over harware en software matig RAID.Omdat ik nu twee gelijke schijven heb dacht ik misschien is dat mogelijk.Maar beter is hardware RAID.
Ik vraag mij af of dat wel mogelijk is met mijn huidige config.Twee gelijke harddisks aan een 29160N host adapter op een Abit BE6II.
Lampjes op je HDD? je bedoelt vast die in je kast, geen id...maar volgens mij kunnen die alleen maar aan of uit.
Er zijn nog al wat aansluit mogelijkheden op het moederbord ,hostadapter,voorkant HD middels jumper,achterkant HD stekkertje en deze laatste gebruik ik nu in combinatie met de jumper op de voorkant.Het zou dus kunnen dat de lampjes gewoon zwak zijn +5 V.
Iedergeval hadden ze van mij wel wat feller mogen branden.