Toon posts:

[XP] explorer "crasht" bij mappen gebruiken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een week geleden of zo windows xp pro geïnstalleerd. ik ondervond geen problemen tot ik probeerde op mijn bureaublad en op mijn harde schijf, rechter muis knop drukte of probeerde iets te kopiëren met CTRL+C. Wanneer ik een van deze twee acties probeer op een van deze plaatsen stopt explorer (ik zie dit met systeembeheer) dus mijn balk verdwijnt en sluit hij de toepassingen van explorer en start enkele seconden later weer zelf op. (Dit gebeurd dus Enkel met Mappen en niet met een document)

Ik heb Windows Xp Profesional SP2
Graag snel reactie want nu kan ik echt niets doen.

avbd
b_p

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Wat heb je al gedaan? Geprobeerd? Gezocht? Gevonden?
Heb je al gechecked op spyware? malware? Virussen?

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

Topicstarter
ik heb al gescand met zone alarm op virusen en spyware en mijn xp is net geinstaleerd dus de kans is al klein, ik heb al gezocht op google met google maar je begrijpt dat ik niet veel vind met "crash explorer" of "explorer right click crash)

maar dit heb ik al gelezen; dit
en dit (ik heb geen divx)

ik krijg geen foutmelding en ook geen vraag of ik een foutraport wil verzenden.

Verwijderd

Ik heb via Google een soortgelijk probleem gevonden: zie hier

MrDoomMaster heeft zelf de oplossing gevonden (staat ergens in een van zijn posts)
I found a program called ShellExView and I used this to disable all of my currently non-microsoft context menu entries. Right click worked fine after this.

I slowly, one by one, began enabling each item and then right clicking to test if it is causing the crash. I found the one that caused the crash:

CnvShellATL
fCoder Group International
C:\WINDOWS\system32\cnvshell.dll {A118FEA0-1D1B-4165-BC37-88F95B250E7A}

I have no idea what this context item is... could someone explain?
Lijkt er op, dat ook bij jou misschien iets soortgelijks speelt, wat je met ShellExView zou kunnen zoeken.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt _/-\o_ _/-\o_

ik heb ShellExView gebruikt en heb bij het type Context Menu SimpleShlExt Class geblokeerd en alles werkt nu weer :*) . Het geblokeerde is van het programa GoldenFTPServer (dat werkte ook niet maar nu weer wel :+ )