Hallo,
Ik ben bezig met een fotomanager. Op dit moment werkt hij redelijk. Ik heb 2 "views" een tumbnail view met knoppen en een "full" view waarin het plaatje zef staat.
het enigste probleem bij mij is dat de "full" view iets te full is.
In deze view zieje het plaatje op dit moment op ware grote en mij 4 megapixel foto's betekent dat een hoop scrollen.
de plaatjes staan als een icon op een label, dit label ligt op een panel en dit panel wordt gebruikt als view voor een scrollpane. De view - aanpassing geruik ik ook om te wisselen tussen tumbnail en full.
de code:
deze code zit onder de actionListener van de tumbnail view knoppen.
Ik heb al een hoop geprobeerd maar het wil me niet lukken.
ik hoop dat jullie mij kunnen helpen
Ik ben bezig met een fotomanager. Op dit moment werkt hij redelijk. Ik heb 2 "views" een tumbnail view met knoppen en een "full" view waarin het plaatje zef staat.
het enigste probleem bij mij is dat de "full" view iets te full is.
In deze view zieje het plaatje op dit moment op ware grote en mij 4 megapixel foto's betekent dat een hoop scrollen.
de plaatjes staan als een icon op een label, dit label ligt op een panel en dit panel wordt gebruikt als view voor een scrollpane. De view - aanpassing geruik ik ook om te wisselen tussen tumbnail en full.
de code:
Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
| class pictureListener implements ActionListener { int source; public pictureListener (int Source){ source = Source; } public void actionPerformed(ActionEvent e) { PictureStorage picStorage = (PictureStorage) listPic.get(source-1); selectedPicture = source-1; ImageIcon pictureIcon = new ImageIcon(picStorage.getPictureLocation()); JLabel pictureLabel = new JLabel(pictureIcon); JPanel cPictureNew = new JPanel(); cPictureNew.add(pictureLabel); mainScrollPane.setViewportView(cPictureNew); jBackButton.setEnabled(true); tCommentaar.setText(picStorage.getComment()); } } |
deze code zit onder de actionListener van de tumbnail view knoppen.
Ik heb al een hoop geprobeerd maar het wil me niet lukken.
ik hoop dat jullie mij kunnen helpen
Alvast hartelijk bedankt voor al jullie hulp en reacties, Tim Bots