Toon posts:

computer vindt modem niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik open hem nog een keer na je replie, ik heb geen specifikie handleiding van de speedtouch maar wel van kpn, ook zit er op de cdrom een wizard die automatische mijn modem moet vinden maar dat doet hij niet. Ik heb net op internet lopen zoeken naar handleidingen van het product, alles wat daar in besproken staat heb ik allemaal met de helpdesk van kpn door genomen maar ter vergeefs. Daarom was mij vraag ook kan ik een andere modem aansluiten in plaats van een speedtouche een e-tech adsl modem v.g. ricardo

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Verwijderd schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 15:03:
ik open hem nog een keer na je replie, ik heb geen specifikie handleiding van de speedtouch maar wel van kpn, ook zit er op de cdrom een wizard die automatische mijn modem moet vinden maar dat doet hij niet. Ik heb net op internet lopen zoeken naar handleidingen van het product, alles wat daar in besproken staat heb ik allemaal met de helpdesk van kpn door genomen maar ter vergeefs. Daarom was mij vraag ook kan ik een andere modem aansluiten in plaats van een speedtouche een e-tech adsl modem v.g. ricardo
Zoals gevraagd in je vorige topic: Leestekens! Hoofdletters, punten, comma's. Af en toe eens een extra witregel is ook geen overbodige luxe... is goed voor de leesbaarheid.
Vertel ook eens wat je precies hebt geprobeerd.

Anyway, een speedtouch kan je op 2 manieren configureren. Via de CD, en via een webinterface.
De webinterface is te vinden op 10.0.0.137 (bij de meeste speedtouchen iig).
Probeer de webinterface eens als de CD niet werkt.
Een ander ADSL modemrouter kan ook, maar die moet wel voldoen aan de specificaties van KPN, anders heb je er niets aan. En waarom een ander modemrouter als die speedtouch opzich zal voldoen? Kost je alleen maar meer.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Als je modem niet bereikt kan worden kan je altijd proberen zelf het mediatype (heet dat zo?) te veranderen naar bijvoorbeeld 10baset full duplex...

• hesselbeertje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:01
De webinterface is te vinden op 10.0.0.137
zullen we daar maar 10.0.0.138 van maken??

28 x AUO SunBravo + Fronius Symo 10.0 + Mitsubishi Zubadan 8kw om de stroom weer op te maken...

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

hesselbeertje schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 13:55:
[...]

zullen we daar maar 10.0.0.138 van maken??
mag ook... heb zelf geen speedtouch ;) werk er wel eens mee tho...

@ hieronder, was een "g" vergeten... heb geen speedtouch dus

[ Voor 13% gewijzigd door McKaamos op 23-10-2005 14:30 . Reden: whoops typo ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:38

JvS

Ik heb hem zelf ook

FireWurX schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 14:02:
[...]

mag ook... heb zelf een speedtouch ;) werk er wel eens mee tho...
niet mag ook, mag alleen maar. Een ST modem vind je af fabriek op 10.0.0.138

Maareh topicstarter, je zegt dat je "alles" doorlopen hebt, dus kan je antwoord geven op de volgende vragen:

- Hoe staat je netwerkkaartsnelheid ingesteld (half duplex / 10mbit?)
- Heb je vaste IP gegevens ingesteld?
- Kan je je eigen netwerkkaart en de modem op 10.0.0.138 pingen?
- Heb je toevallig een firewall geinstalleerd staan? (deinstalleer die dan eens)
- Heb je al eens [google=winsockfix] geprobeerd te draaien?

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1