Toon posts:

Computer probleem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
betreft hier een:

Pentium 2 Mhz?
Gforce 2 mx 32 mb geheugen
375 ram geheugen
Windows 2000

Dit is de pc van me vriendin in hoever ik het uitmehoofd weet. Maar het probleem was dat ventilator van de voeding, telkens veel kabaal maakte. Naar daar ff goed ingeblazen te hebben, heb ik de pc weer aangezet en idd minder geluid. Maar bij het opstarten, kwam er een geluid(leek wel een sirene)(dit was heel af en toe wel eerder gebeurt). En pc ging niet verder en monitor ging ook niet aan, opnieuw aan/uit, hielp allemaal niks.
Vervolgens harde schrijf opnieuw erin gedaan, videokaart ook. En toen was het geluid wel weg.

Pc ging verder doorstarten, totdat die in het opstartmenu van windows 2000 kwam. Hele balk lade zich vol en op eind ging die niet verder. Ik de pc were herstarten, wederom zelfde probleem weer.

Na wat kennis te hebben opgedaan, heb ik vernomen zou het om de voeding kunnen gaan of misschien ook de videokaart. Weet iemand hier wat op?

Wat ik vandaag wil doen, mijn tweede pc meenemen. eerst videokaart ff testen in die van haar. Als die het niet doet, haar harde schrijf in mijn pc plaatsen. (ff domme vraag, als ik mijn schrijven eruit haal en doe haar er alleen in, pakt die de windows al gelijk goed? vast niet)
Maar als dat van hierboven niet doet, haar schrijf als extra schrijf in de mijne drukken en dan data overzetten(belangrijk school spul).

Doe ik hier goed aan? of heeft iemand anders nog verdere tips?

Met vriendelijke groet,

Bjorn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:30

Thandor

SilverStreak

Voor de hardwarematige problemen :
Gebruik de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter :)
Controleer alle stappen die daar in staan, dan ben je al heel wat verder.

Voor de (eventuele) software problemen :
Er bestaat een mogelijkheid dat Windows 2000 is gecrashed en bepaalde bestanden op de harde schijf corrupt zijn. Je kunt het beste de herstelconsole aanroepen en CHKDSK gebruiken om de schijf te scannen.

Over het terugzetten van de data, je kunt het beste de harde schijf van haar PC in een andere PC zetten en de data backuppen.
Let wel op dat je geen virussen of iets dergelijks meekopieert. (Mits die aanwezig zijn)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.